Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Saintelette schreef:Lieve Ts, wat goed dat je een eerste stap hebt gezet!
Ik ben zelf niet bekend bij de ggz, maar ik heb gewoon een psycholoog met eigen praktijk gevonden. Deze hebben vaker vaste patiënten, dus niet dat je iedere week een ander hebt.. En het wordt idd 5x vergoed door de verzekering, alleen daar moet je wel een kleine bijdrage bij leveren zelf. Maar je hoeft niet 5 keer te gaan hè.. Je kan ook maar 1x gaan, of 2x..
Sterkte
xManOnn schreef:TS, wat ontzettend knap van je dat je je verhaal verteld en dat je voor jezelf bepaald hebt dat je professionele hulp nodig hebt. Zelf vond ik dat de grootste en moeilijkste stap..
Ik weet niet op wat voor school je zit, maar naar mijn weten heeft iedere school een vertrouwenspersoon en zorgcoördinator. Zij hebben nauw contact met instanties die jou verder kunnen helpen. Misschien kun je aan hen advies vragen?
Succes morgen bij de huisarts. Ik vind je nu al een topper!
bromfiets schreef:Maatschappelijk werk is wss te oppervlakkig omdat dat meer gericht is op begeleiding in het dagelijks leven. Een psycholoog zal niet vaak genoeg kunnen. Waarschijnlijk zou je in dagbehandeling terecht komen (niks mis mee verder, mits je de tijd kan vrijmaken).
Citaat:Ik mocht meerdere keren per week komen, als ik wilde.