Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saintelette schreef:Lieve Ts, wat goed dat je een eerste stap hebt gezet!
Ik ben zelf niet bekend bij de ggz, maar ik heb gewoon een psycholoog met eigen praktijk gevonden. Deze hebben vaker vaste patiënten, dus niet dat je iedere week een ander hebt.. En het wordt idd 5x vergoed door de verzekering, alleen daar moet je wel een kleine bijdrage bij leveren zelf. Maar je hoeft niet 5 keer te gaan hè.. Je kan ook maar 1x gaan, of 2x..
Sterkte
xManOnn schreef:TS, wat ontzettend knap van je dat je je verhaal verteld en dat je voor jezelf bepaald hebt dat je professionele hulp nodig hebt. Zelf vond ik dat de grootste en moeilijkste stap..
Ik weet niet op wat voor school je zit, maar naar mijn weten heeft iedere school een vertrouwenspersoon en zorgcoördinator. Zij hebben nauw contact met instanties die jou verder kunnen helpen. Misschien kun je aan hen advies vragen?
Succes morgen bij de huisarts. Ik vind je nu al een topper!
Ik weigerde altijd om die overeenkomst te sluiten, op dit moment heb ik gelukkig een aantal behandelaars die het niet door willen duwen. (Bij dagbehandeling in 3 instellingen was AM reden voor een time-out, 1 op 1 heb ik dat niet zo ervaren)
).bromfiets schreef:Maatschappelijk werk is wss te oppervlakkig omdat dat meer gericht is op begeleiding in het dagelijks leven. Een psycholoog zal niet vaak genoeg kunnen. Waarschijnlijk zou je in dagbehandeling terecht komen (niks mis mee verder, mits je de tijd kan vrijmaken).

Hoewel ik dus geen specifieke behandeling heb gehad voor AM, daar is bij mij nooit over gesproken. Dat ik het nu veel minder doe komt doordat ikzelf een knop heb omgezet omdat ik inzag dat het me uiteindelijk niet hielp. Maar dat is een lange weg geweest, die wss nog niet afgelopen is. Citaat:Ik mocht meerdere keren per week komen, als ik wilde.
Waarom zou je meerdere keren per week naar je behandelaar willen? Heb ik het niet over eens een keertje extra gaan bijvoorbeeld tijdens crisis maar gewoon als standaard behandeling. Lijkt misschien fijn en voelt misschien veilig maar uiteindelijk zal de afhankelijkheid het gaan winnen van je eigen kracht. Een goede therapeut is hiermee bekend en is op zijn/haar hoede.
Al vind ik het overigens ook niet goed om een cliënt zelf te laten kiezen hoe vaak in de week hij/zij wil komen. Ook daar zijn regels en behandelprotocollen voor. Tegenwoordig gaat het om een strikt aantal behandelingen die je mag volgen. Zoveel sessies heb je recht op en daar moet je het mee doen en hulpverlenende instanties staan zo onder controle dat daar ook niet meer onderuit te komen is. Oneindig therapiën zoals vroeger zit er echt niet meer in. Alles moet zo kort en goedkoop mogelijk en het liefst zo dicht mogelijk bij huis. Over een tijdje hebben we de basisggz en gaan heel veel mensen die nu nog in de 2e lijn worden behandeld naar de huisarts en zijn praktijkondersteuner. Alleen de mensen met ernstige psychiatrische problematiek/stoornissen blijven dan binnen de 2e lijn maar ook dat moet zo kort en zo goedkoop mogelijk. (Bedacht door een minister die geen idee heeft waar ze het over heeft.)