Hoe zwangerschap ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:24

Ik kwam erachter door te testen nadat ik ruim over tijd was. Waren al wel signalen. Borsten deden zeer en waren achteraf op foto's te zien duidelijk groter en ik heb een kilo gehakt weggesmeten omdat ik vond dat het niet goed meer rook (was nog wel goed maar ik nam de lucht heel anders waar).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:30

Duizelig en miselijk op vreemde momenten. Vooral van sommige geuren kreeg ik kokhalsneigingen en, bleek 6 weken te zijn door de pil heen. Nu exact dezelfde sysmtomen maar niegt zwanger volgens de huisarts en testen.
Had wel steeds buikkrampen en dacht dat mijn menstruatie eraan kwam, maar innestelen van vruchtje voelde blijkbaar hetzelfde

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:55

benangelique schreef:
Bij beide zwangerschappen wist ik al voor de test dat ik zwanger was. Testte ook negatief maar wist het zeker. Kan niet duiden waarom

Hier hetzelfde voor mijn zwangerschap... Testte op dag 29 negatief, maar wist zeker dat het raak was.
Hier ook gepland, derde ronde raak.

eline_di

Re: Hoe zwangerschap ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:23

Zijn hier op bokt ook dames die de pil namen en waar het niet gepland was?
Of mensen die gewoon ongesteld werden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:04

Ik had de pil die slikte ik dagelijks echter kwam mijn zoontje net erdoor heen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:05

Mijn zoon was absoluut gepland, maar ik wist zelf nog niet dat het bingo was. Het was mijn moeder die het aan mij zag/merkte (en toen was ik nog maar 3 weken zwanger, dus van buiten nog helemaal niets te zien). Aan de hand van haar gevoel toch maar een test gehaald en YES, YES, YES, het was raak!!!! *\o/* Inmiddels is mijn kanjer alweer 13 jaar! :D

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:09

Wat dat paard betreft : kan best ! Mijn hond at ineens mijn ondergoed op.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:12

Ik ben vandaag 20weken zwanger en kwam erachter op mijn verjaardag. Was niet gepland en ik was ook nog niet overtijd, maar had erover gedroomd die nacht en toevallig nog een test liggen in de badkamer. Op geplast en toen mezelf 10 minuten lang in de spiegel aan lopen staren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:13

Bij mijn oudste via een test omdat ik overtijd was en bij de jongste wist ik het al voor ik ongesteld moest worden, ik lustte nl bij mijn oudste geen koffie de eerste maanden en dat had ik bij mijn jongste gelijk al!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:08

eline_di schreef:

Ik was de eerste 3mnd gewoon ongesteld!
Daarna vage bloedingen tussendoor gehad. Wat het is geweest is niet duidelijk...
Mijn zwangerschap zelf is een hel geweest, ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad.
Maar ze was zeer zeker wel gepland hoor!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:22

-Ik was extreem misselijk en lustte die dingen die ik normaal graag eet echt ineens niet meer.
Moest er zelfs niet aan denken en snapte niet hoe ik dat ooit had kunnen eten.

-Als vegetarier ineens extreme zin in hotdogs

-Vreemde pijn in de schaamstreek als ik opstond een steek, bleek later innesteling te zijn.

Meest duidelijke symptoom was een vreemd soort gevoel dat ik nog nooit eerder had gehad.
Ik voelde me op de één of andere manier heel erg zwanger terwijl ik nog nooit eerder zwanger was geweest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:28

dat laatste herken ik zeker van raponsje!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:32

Hier waren beide zwangerschappen gepland en was ik ervoor al niet meer ongesteld. Na het stoppen van de pil 3,5 jaar terug heb ik 2 menstruaties gehad en verder nooit :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:09

Ik ben door de pil gen zwanger geworden ja

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:47

eline_di schreef:
Was het bij jullie gepland of door de anti conceptie heen?
Merkte je het ergens aan (gevoel/iets niet meer lusten/bepaalde kleine kwaaltjes end.)?

Door de anticonceptie (implanon) en ik deed een test omdat ik alle symptonen had van een beginnende menstruatie maar die kwam maar niet..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:40

Ontdekt door te testen. Testen naar aanleiding van 5 dagen overtijd i.c.m. gevoelige borsten, lichte misselijkheid. Ben bewust zwanger geworden, was 3 maanden daarvoor met de pil gestopt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:19

eline_di schreef:

Ja, mijn oudste was ongepland maar wel zeer gewenst. Ik gebruikte nog anticonceptie en had wel 2x een lichte bloeding tijdens de periode dat ik moest menstrueren. Ik viel regelmatig flauw, terwijl ik daar helemaal niet bekend mee was. Verder 0,0 klachten. Toen heb ik getest, maar die test gaf negatief aan.
Toen ik de keer daarop niet ongesteld werd weer getest en toen gaf hij wel aan dat ik zwanger was. Bij de echo aangegeven dat ik verwachtte max een week of 8 zwanger te zijn, maar ik was al 13 weken en 5 dagen zwanger! Ik heb overigens 9 maanden lang last gehad van het flauwvallen, maar verder nooit geen andere kwaaltjes zoals misselijkheid e.d.

Bij mijn tweede zijn we er bewust voor gegaan. Ik heb toen gewoon getest toen ik 1 dag overtijd was. Totaal geen klachten en voelde me niet anders, maar wel zwanger! Heel de zwangerschap totaal geen kwaaltjes gehad en deze keer ook geen last gehad van flauwvallen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:55

mijn lichaam wist het eerder dan mijn hersenen waarschijnlijk, ben namelijk gestopt met roken vlak voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was.
Ik had vreselijk pijnlijk borsten kan ik me nog herinneren :) nav daarvan maar eens een test gedaan en toen was het duidelijk :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:56

Eerste zwangerschap kwamik er achter doordat ik veeeeeeeeel naar de wc moest voor bijna niets en was erg misselijk steeds..ook niet meer ongesteld geweest.. Vriendin heeft stiekem een test laten halen door vriendlief en die moest ik doen van ze anders gingen ze niet weg haha.. Ik wist zeker dat het niet zo was...
Maar nog voor de controle streep er goed en wel stond stond er in het test venster ook een knal streep.. Kon dus niet missen.. En was dan ook al 8 weken zwanger..

Nu van de 2e bleef mijn ongesteldheid weer uit maar ik wist ook dat ik zwanger zou kunnen zijn dus dat ik een dag overtijd was heb ik een testje gedaan.. Deze gaf een vaaaage streep leek meer indroog.. Daarna nog wat testjes warvan 1 helemaal wit en de andere en streepje die je echt alleen zag in goed licht.. Daarna maar een clear blue gehaald en die gaf idd aan zwanger :D en daarna nog een testje gedaan kijken of de streep dikker werdt.. Wasnhet geval..
En de laatste test was vorige week bij moeders voor moeders :) hartstikke zwanger dus :)

Nu bijna 7 weekjes <3

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:59

Bij de eerste: pijnlijke borsten, gevoelige buik, geen koffie meer lusten (wel zetten maar na half bakje was ie alweer koud..) geen sigaretten meer lusten (wel opsteken maar na 1 hijsje praktisch op laten branden..). En nog ging er geen belletje rinkelen, terwijl we wel aan het klussen waren.. (Al een jaar, was gestopt met roken ed. Maar ik was er niet meer mee bezig, en zo sloop ook het roken er weer in, domdom! Natuurlijk wel meteen gestopt toen ik de test deed, achteraf bleek ik toen 5 weken zwanger te zijn..)

Bij de tweede wist ik het, weer een test, en positief.
Derde net zo.

Nu twijfel ik... Heb niet echt het gevoel dat ik zwanger ben, maar toch ben ik er (sinds gister) de hele tijd mee bezig. Heb ook testen besteld (via internet zijn ze echt veel goedkoper, 3 testen voor 4 euro: dan heb ik geen zin om nu naar de drogist te lopen voor een test van minimaal 7 euro..)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:21

Marocje spannend dus!
(Weet je dat de kruidvat 2 voor 5 € verkoopt? Voor een eventuele volgende keer of andere bokkers.)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:28

Serieus? Heb ik vorige keer toch niet goed gekeken dus. Op de site van hun kon ik het ook niet vinden trouwens, maar die vond ik ook een beetje onoverzichtelijk.. Naja, nog 1 nachtje wachten.. Tenminste: ik ga ervan uit dat ie morgen geleverd wordt, vorige keer waren ze ook zo snel..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:30

Staat er echt niet tussen: 1 voor 7.65 of twee voor 9.65. Dat zijn de goedkoopsten bij hun..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:30

Ik werd wakker om 2 uur 's nachts en heb toen een pot met zilveruitjes leeg gelepeld.
Toen dacht ik bij mezelf; hier klopt iets niet... :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:32

:') :')