Vreselijke hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:48

@ stef
Mijn huisarts heeft me toen langs laten komen om de symptomen uit te leggen die ik had, vervolgens gaf hij mij geschikte migraine pillen.
Deze pillen gebruik ik overigens alleen als het niet anders kan, 8 van de 10 aanvallen biedt, dan neem ik gewoon de rust die ik nodig heb.

Kan je migraine op een scan zien? Dat wist ik niet.

Rena100

Re: Vreselijke hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:19

Als je migraine hebt, kan je beter geen paracetamol nemen, die verdunnen je bloed waardoor je migraine erger wordt. Als je toch last blijft houden van de aanvallen zal ik toch eens langs de HA gaan, er zijn genoeg medicijnen die je klachten kunnen verminderen. In ieder geval veel sterkte, heb er zelf ook regelmatig last van...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:36

Magnesium tekort kan ook lijden tot enorme hoofdpijnen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:37

Er is ontzettend veel wat ernstige hoofdpijn of migraine kan veroorzaken. Vaak is het zieken naar een speld un de hooiberg.
Laura: in enkele scans tijdens aanvallen is een afwijkende hersen activiteit gemeten. Heb ik een x in een onderzoek gelezen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 10:34

Nou ik ben gister onder de douche gestapt met een rhinocap, daarna heeft vriendje m'n nek, schouders en rug gemasseerd en toen ben ik gaan slapen.
Vandaag is het stukken beter maar soms voel ik het nog wel. Dus hou gewoon weer lekker een rustig dagje.

Bedankt voor alle tips :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:18

stef schreef:
Er is ontzettend veel wat ernstige hoofdpijn of migraine kan veroorzaken. Vaak is het zieken naar een speld un de hooiberg.
Laura: in enkele scans tijdens aanvallen is een afwijkende hersen activiteit gemeten. Heb ik een x in een onderzoek gelezen.

Wat bijzonder, dat wist ik echt niet...
Wat bij mij de grootste oorzaak is is spanning / stress, ook hele donkere chocolade is funest..

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:19

Te weinig gedronken ? En doet het zeer als je in het licht kijkt dan kan het wel migraine zijn ?!?!?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:25

Rena100 schreef:
Als je migraine hebt, kan je beter geen paracetamol nemen, die verdunnen je bloed waardoor je migraine erger wordt.

Paracetamol verdunt absoluut geen bloed...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:27

gabyfedde schreef:
Rena100 schreef:
Als je migraine hebt, kan je beter geen paracetamol nemen, die verdunnen je bloed waardoor je migraine erger wordt.

Inderdaad, asperine daarin tegen weer wel.

Bokt is niet alwetend, hou dat altijd in je hoofd.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:32

bloedverdunners bestaan niet, antistolling daarentegen wel ;) (alhoewel water drinken je bloed wel verdund:p).
Misschien is het ook handig je bloeddruk even te laten meten als het aanhoudt, kan gewoon bij de
huisarts assistente.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:39

Overigens maakt een vloedverdunber toch niet zo ceel uit? Migraine is het ongecontroleerd samen trekken van de bloedvaten, niet iets van het bloed zelf

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:48

Sjolvir schreef:
gabyfedde schreef:

Inderdaad, asperine daarin tegen weer wel.

Bokt is niet alwetend, hou dat altijd in je hoofd.

Ohja, die twee haal ik altijd door elkaar. Maar goed, als ik migraine heb, werkt niets. Zelfs mijn migraine medicijnen werken maar een beetje...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:50

stef schreef:
Overigens maakt een vloedverdunber toch niet zo ceel uit? Migraine is het ongecontroleerd samen trekken van de bloedvaten, niet iets van het bloed zelf

Voor zover ik weet zijn je bloedvaten verwijdt wanneer je een migraine aanval hebt. Dus als je bloed dan dunner is, stroomt je bloed harder en veroorzaakt dat meer pijn. Mijn medicijnen vernauwen mijn bloedvaten ook iets waardoor de pijn afzakt.