haar weer stijl krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:43

Jorinda schreef:
Je kan (hier in Nederland dan) ook permanent laten stijlen bij de kapper :j
Ik denk dat ze de Andrélon lijn bij jullie ook wel hebben bij de Kruidvat.

Ik kom hier maar even binnenvallen zonder verdere tips want ik heb totaal geen verstand van haar, maar Andrélon zou hier niet bestaan. Unilever verdeelt dit merk wel in Nederland, maar niet in België. Het was van oorsprong dan ook een Nederlands merk :)

Anoniem

Re: haar weer stijl krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 05:14

Heb je een foto van je haar? Zonder spul erin en daarna als je het dus volgestopt hebt met mouse en het gestyled hebt?

Ik denk dat jou haar helemaal broos zou moeten zijn van het efileren en alle
Spullen die je erin smeert.. Ik denk dat je met verzorgende en voedende producten aan de gang moet. Ook (voor de bescherming van het stijlen) serum gebruiken. Succes ermee iig.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:12

Wat is dat toch met stijl? Het is steil! Steil haar, een steilsprong en steile koten.
Je hebt wel een haarstijl: bv steil of krullen.
Overigens heet het wel een stijltang!

Nu ontopic. Ik zou niet teveel doen met gepermanent haar, daar wordt het niet beter van.. Dus wachten tot het uitgegroeid is of er een lekker stuk afknippen.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:54

Dahlia schreef:
Sachet schreef:
Ja eerst een permanent en dan een stijlbehandeling is zo ongelofelijk slecht voor je haar....
Toch maar de krullen er uit laten groeien en er voorlopig maar het mooiste van maken.
In vervolg toch even beter nadenken of je wel echt krullen wilt. :D

Dat is zo niet waar :P
Als je een keratine behandeling neemt is dat juist goed voor je haar. Je zal vast slechte methodes hebben om het permanent stijl te maken, maar dat moet je uiteraard niet doen..
Keratine is onwijs goed voor je haar, en het doet je haar dus juist goed..
Ja het kost rond de 80 euro maar dan heb je ook wat.. ;)

Als je goed had gelezen zei TS dat daar geen geld voor was momenteel dus daar ga ik dan ook niet over verder.
Je hebt ook stijlbehandelingen via een chemische behandeling en dat is dus écht wel slecht op gepermanent haar, genoeg mensen die het wel doen en als kapper heb ik dan ook de ervaring dat deze haren er niet al te best uitkomen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:42

Dat klopt, maar het lijkt mij logisch dat iedereen wel begrijpt dat 'chemisch' niet goed voor je haar is :+
En ook dat is prijzig, dus dan had dat ook niet uitgemaakt.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:49

Toch lang niet zo duur als een Keratine behandeling. :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 11:03

Ik spijtig genoeg geen foto bij de hand waar er mijn haar "normaal" uitziet :S
Ik weet niet exact welke behandeling het was weet alleen dat het ontzettend hard stonk :+
De krullen laten uitgroeien ben ik al een tijdje mee bezig ( ik heb vorig jaar de krulbehandeling gedaan ) en iedereen zei dat ik een paar maand moest wachten enzo en door den duur zo lang gewacht en is in snelle vlucht naar de kapper gaan dat er verder nooit van gekomen is :(

Wat mis ik mijn oude haren nu :+ ik moet wel toegeven dat had ik dit geweten had ik het wel niet laten doen

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:04

Nouja iedereen doet wel iets waar die spijt van heeft. :P
Ik zou bij de kapper een gladmakende olie/crème kopen en dan mooi met de stijltang er door heen. :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:05

Sachet schreef:
Toch lang niet zo duur als een Keratine behandeling. :)

Dat ligt er maar net aan waar je het laat doen ;) Zal misschien per regio ook verschillen, dat weet ik niet..
Ik was toen rond de 80 a 90 euro kwijt, en man wat was ik blij.. Ik ben ook van plan dit weer is te laten doen :j

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:16

Inderdaad en men heeft me gezegd dat men daar toevallig uit leert dus ja :-)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:10

Als je een vriendin/familielid hebt die een beetje handig is met haar kan je het ook zelf relaxen. Heb ik ook 2x gedaan omdat de kapper me te duur was. :')
Je kan het voor 10 a 15 euro bij de etos kopen. Hier een linkje zodat je kan zien hoe het eruit ziet : http://www.splurgeville.com/shop/CLEARA ... r+kit.html

Ik zeg er wel bij dat het heeeeel slecht voor je haar is. De keren dat ik het deed braken de punten van mijn haar gewoon af. Dit komt overigens niet omdat ik het zelf heb gedaan maar puur omdat het zo'n chemisch en sterk spul is.
Als je dit gaat kopen raad ik je heel erg aan om ook de verpakking te kopen die ik in de link heb gezet dus het jonge meisje met het steile haar. Ze hebben namelijk ook nog sterkere varianten en als je die gebruikt garandeer ik je dat je straks geen haar meer op je hoofd hebt..
Als je er een beetje uit bent en je wilt dit gebruiken moet je het maar even laten weten dan kan ik je nog wat tips geven om het zo goed en veilig mogelijk te gebruiken. :)
Dit spul brand namelijk ook helemaal in je huid..

Ik wil wel zeggen dat ik het je echt niet aanraad om te doen maar aangezien de kapper op dit moment te duur is en er geen ' wondermiddeltje' bestaat dat je haar steil maakt zonder het te beschadigen dacht ik dat dit misschien wel een optie voor je was.

Als je heel fijn/dun haar hebt zou ik dit echt niet doen. Maar als je wat dikker/sterker haar hebt kan het opzich nog wel.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:12

lovesamantha schreef:
Als je een vriendin/familielid hebt die een beetje handig is met haar kan je het ook zelf relaxen. Heb ik ook 2x gedaan omdat de kapper me te duur was. :')
Je kan het voor 10 a 15 euro bij de etos kopen. Hier een linkje zodat je kan zien hoe het eruit ziet : http://www.splurgeville.com/shop/CLEARA ... r+kit.html

Ik zeg er wel bij dat het heeeeel slecht voor je haar is. De keren dat ik het deed braken de punten van mijn haar gewoon af. Dit komt overigens niet omdat ik het zelf heb gedaan maar puur omdat het zo'n chemisch en sterk spul is.
Als je dit gaat kopen raad ik je heel erg aan om ook de verpakking te kopen die ik in de link heb gezet dus het jonge meisje met het steile haar. Ze hebben namelijk ook nog sterkere varianten en als je die gebruikt garandeer ik je dat je straks geen haar meer op je hoofd hebt..
Als je er een beetje uit bent en je wilt dit gebruiken moet je het maar even laten weten dan kan ik je nog wat tips geven om het zo goed en veilig mogelijk te gebruiken. :)
Dit spul brand namelijk ook helemaal in je huid..

Ik wil wel zeggen dat ik het je echt niet aanraad om te doen maar aangezien de kapper op dit moment te duur is en er geen ' wondermiddeltje' bestaat dat je haar steil maakt zonder het te beschadigen dacht ik dat dit misschien wel een optie voor je was.

Als je heel fijn/dun haar hebt zou ik dit echt niet doen. Maar als je wat dikker/sterker haar hebt kan het opzich nog wel.

er is wel een groot verschil tussen het pluishaar van donkere mensen en ons. denk dat hetdaarom ook niet goed gaat in ons normale haar

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:30

unihorses schreef:
er is wel een groot verschil tussen het pluishaar van donkere mensen en ons. denk dat hetdaarom ook niet goed gaat in ons normale haar

Sorry als het aan mij ligt maar dit komt heel onvriendelijk over.
Ja klopt daar zit ook een heel groot geschil tussen. Maar niet iedereen die dit spul gebruikt 'is donker en heeft pluishaar'. Je hebt niet alleen maar 'donkere' mensen met pluis/kroes haar. Ik ben zelf een halfbloedje. Ik heb het fijne/steile haar van mijn moeder in de vorm van een krullenbos. Ik heb dus absoluut geen kroeshaar of iets wat in die richting gaat.
Op dit moment heeft TS ook een krullenbos denk ik dus dan zou ze nu ongeveer dezelfde textuur haar hebben als dat ik heb.
De enige andere optie is het elke dag stijlen in de tijd dat al haar permanente krullen zijn uitgegroeid wat sowieso wel een tijd gaat duren. Dus op langere termijn is relaxen wel beter voor je haar aangezien je je haar in 1 klap helemaal beschadigd maar het daarna weer goed kan verzorgen. Dat kan je niet als je het elke dag weer opnieuw moet stijlen.
Bij de kapper is het spul overigens niet minder sterk dus als je het zelf heel goed aanbrengt en daarna goed verzorgd heb je hetzelfde effect als bij de kapper.
Maar daarom zette ik er ook duidelijk bij wat het met mijn haar heeft gedaan en dat ik het niet aanraad om te doen. Maar of het beter is dan elke dag stijlen en elke dag opnieuw beschadigen voor (misschien wel) langer dan een jaar? Ja. Zeker weten. :j

edit: typfoutje

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:34

Permanent stijlen word voor idereen afgeraden, welk haar je ook hebt omdat het vreselijk slecht is voor je haar. Echt slecht, daar is stijlen of fohnen nog niks bij.
Ooit een verhaal gelezen van een meid met afro haar die het permanent liet stijlen...nu al jaren kaal voor de rest van haar leven.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:42

@Lous ja het is erg slecht ja maar het ligt er ook aan welke variant je gebruikt. Die ik TS heb 'aangeraden' is voor jonge kinderen. Dat zorgt er nog voor dat het je haar het minst beschadigd maar dat neemt niet weg dat het erg slecht is inderdaad. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe sterk je haar is. Want als ik een half jaar lang elke dag mijn haar stijl is mijn haar veel meer beschadigd dan dat ik het 1x relax. Maar je weet ook nooit echt hoe het voor jou haar zal uitpakken tot je het echt doet. Je zou ook eventueel het eerst kunnen proberen met 1 klein plukje van je haar en kijken hoe dat plukje op het relaxspul reageert. Gaat dat goed dan kan je de rest doen.
Nogmaals TS ik raad het je echt niet aan. De keuze is aan jou. Maar aangezien ik al las dat je het al wilde relaxen maar de kapper te duur was zou je deze optie ook kunnen proberen als je zou willen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:05

lovesamantha schreef:
unihorses schreef:

Sorry als het aan mij ligt maar dit komt heel onvriendelijk over.
Ja klopt daar zit ook een heel groot verschil tussen. Maar niet iedereen die dit spul gebruikt 'is donker en heeft pluishaar'. Je hebt niet alleen maar 'donkere' mensen met pluis/kroes haar.

en nee die zijn er ook niet alleen, maar zie wel veel mensen die dit gebruiken met dat soort haar, waar het niet eens zo dramatisch uitpakt. bij het wat fijnere haar lijkt me dit net zo schadelijk, maar gewoon veel zichtbaarder.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 19:33

Ik heb niet een extreme krullenbos hoor :-) maar door het chemisch krullen dat zo "slecht is uitgewerkt" heb ik heeeeeel gaak ontploft haar ( waardoor men moeder me poedeltje noemt :+ ).
Ik ben deze middag bij kruidvat geweest, waar ik niet de glad& stijl serie heb gevonden, en heb er spray gevonden ( van l'oreal ). op vochtig haar doen, drogen, kamen en stijlen en tot mijn verbazing werkt het redelijk goed :D mijn haar krijgt er een glans van, is heel zacht en blijft goed stijl :-)

Edit: merk gevonden :-)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:36

Ohh Ik dacht echt dat je een bos krullen had door het woord poedeltje haha :)
Je kan bij de kruidvat ook een cocosnoot spray/serum kopen! Dat zorgt ervoor dat je haar mooi glad blijft en glanst.
Ik hoop dat dit goed voor je blijft werken en succes met je haar!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 20:11

Dankje!
Ja wordt er soms wat wanhopig van :+ al dat haar waar je geen blijf mee aan kunt, ligt slecht wanneer het goed hoort te liggen en wanneer ik thuis blijf, nergens naar toe moet of niemand komt ligt men haar vaak super 8)7

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:54

Hahah ik heb precies hetzelfde.
Ik moet mijn haar elke ochtend helemaal nat maken wil ik er wat van maken..
Als ik dat niet doe staan mijn krullen recht overeind en een afro staat mij niet zo goed :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:10

Ruilen? Ik heb heel steil glad haar en ook nog eens heel dun en heel weinig. Alles glijd er zo uit, leuke kapsels blijven niet zitten en blonderen is niet mogelijk.
Krijg regelmatig de vraag welke stijltang ik gebruik :')

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:13

@Lous graag! Het lijkt me heerlijk om 's ochtends alleen maar een kam door mijn haar te hoeven halen.
Ik vind glad stijl haar gewoon los heel mooi. Als ik het van nature had zou ik er echt niks mee doen!
En geloof me ik geef je max een week met krullen en dan wil je weer steil haar hoor! Als ik mijn haar uit moet kammen (lees: iedere dag..) Ben ik echt een kwartier bezig want ik moet het plukje voor plukje doen zodat ik mijn klitten er niet uit trek. Meestal doe ik ook nog een groot gedeelte met mijn vingers en dan krijg je wel kramp na 5 minuten. :=

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:10

Nou ik zou dolgraag weer mijn ''oude'' steile haar terug willen heb ook een permanent late zetten, en heb nu nog spijt :+

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:53

ja lous :D laten we ruilen :-)
had dit ook, voor ik het permaent liet zette :-(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:00

lovesamantha schreef:
@Lous graag! Het lijkt me heerlijk om 's ochtends alleen maar een kam door mijn haar te hoeven halen.
Ik vind glad stijl haar gewoon los heel mooi. Als ik het van nature had zou ik er echt niks mee doen!
En geloof me ik geef je max een week met krullen en dan wil je weer steil haar hoor! Als ik mijn haar uit moet kammen (lees: iedere dag..) Ben ik echt een kwartier bezig want ik moet het plukje voor plukje doen zodat ik mijn klitten er niet uit trek. Meestal doe ik ook nog een groot gedeelte met mijn vingers en dan krijg je wel kramp na 5 minuten. :=

Doordat het zo dun is klit het juist heel snel, dus daar ben je wel even mee bezig. En met alleen kammen ben je er niet hoor, als ik het alleen maar kam en in de lucht laat drogen, lijk ik net een zwerver. :=