paardrijden-->buikspieren--> probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:44

Die heeft inderdaad de neiging in te korten.
Die rek ik regelmatig op, anders krijg ik daar geheid last van op den duur maar laatste tijd gaat het aardig.
Doe het vooral voor het sporten, anders krijg ik steken in mijn buik.

Die kan je oprekken door op je rug te gaan liggen, voet plat op de grond zetten (dus knie in een hoek), zoek je je psoas op en dan je been rustig strekken.
Als je dan je Psoas hebt voel je het duidelijk oprekken.

Elisa2

Re: paardrijden-->buikspieren--> probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:59

Dankje,dat is een goede tip! die kende ik nog niet..ga ik ook maar eens regelmatig doen voordat dat ding weer in de knoop zit haha.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 13:08

xSlvna schreef:
Ik heb ook jaren lang regelmatig zonder zadel gereden, buikspieren aanspannen om op het paard te blijven plakken, om het zo maar te zeggen, maar of ik er last van gekregen heb? Nee. Paard was echt een crosser, ga maar eens doorzitten in rendraf etc. heb vaak spierpijn gehad, maar nergens last van bij mijn heupen.

Heb soms het gevoel dat alles op paardrijden geschoven wordt als iemand paardrijdt, lees het steeds vaker.

Van dat laatste heb ik niet het gevoel, dit is pas de eerste fysio die het zegt.

Er wordt ook niet gezegd dat je last krijg van je heupen door het paardrijden. Waarschijnlijk is het al een zwakke schakel in mijn lichaam, en waarschijnlijk door mijn buikspieren (wat wss wel door het rijden komt) is de pijn ontstaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:54

Heb je weleens van een snapping hip gehoord? dat is een pijnlijke heup die ontstaat door een verkorte psoasspier.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 18:49

Nee nog nooit van gehoord, heb wel een korte psoasspier..

Ga denk ik maar eens alle mogelijke dingen noteren en dan mag de fysio of arts maar eens kijken wat er bij pas. Wil onderhand echt de oorzaak weten. Nu wordt telkens het gevolg (pijn) behandel, maar als we de oorzaak niet hebben, dan blijft de pijn terugkomen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:40