Ik er vraag naar Kurkuma? (gunstig effect tegen kanker)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:34

Ja ik kende de toepassing al van kurkuma i.c.m. zwarte peper, wordt ook bij paarden toegepast.
Kurkuma is ook bekend als Koenjit (in indonesiche gerechten) of geelwortel.

Er zijn weldegelijk al wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan..

Kurkuma niet gebruiken bij galstenen, en ook niet vlak voor bijv. een operatie (kurkuma zorgt voor verminderde bloedstolling)

Lielle

Re: Ik er vraag naar Kurkuma? (gunstig effect tegen kanker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:37

waarom niet bij galstenen?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:37

Jaime_ schreef:
Ja ik kende de toepassing al van kurkuma i.c.m. zwarte peper, wordt ook bij paarden toegepast.

Kurkuma niet gebruiken bij galstenen, en ook niet vlak voor bijv. een operatie (kurkuma zorgt voor verminderde bloedstolling)

Wat is eigenlijk precies de reden dat het bij paarden wordt toegepast? Voor hetzelfde doeleinde als bij mensen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:40

Welke wetenschappelijk onderzoeken tonen aan dat kurkuma mensen geneest van kanker of het voorkomt? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik vind het niet kunnen dat mensen wordt wijsgemaakt dat één kruid zo'n werking heeft. Kurkuma zal vast gezond zijn en goede eigenschappen hebben, maar om te zeggen dat het kanker kan voorkomen, vind ik kwakzalverij. Ik ben heel erg lang heel erg ziek geweest, maar het woord "kurkuma" is niet één keer gevallen. Gezond eten, gezond leven en een hele grote dosis geluk, dan krijg je hopelijk geen kanker.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:41

ik zie in veel reacties dat jullie het ontzettend gezond vinden,
wat merken jullie daar van dan?
waarom is het zo gezond?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:43

Bunga schreef:
Jaime_ schreef:

Wat is eigenlijk precies de reden dat het bij paarden wordt toegepast? Voor hetzelfde doeleinde als bij mensen?

Zo uit m'n hoofd o.a. bescherming/ondersteuning voor de maag, remming van ontstekingen, genezing bevorderend, ook iets met cellen maar dat weet ik zo niet meer.. verder ken ik de toepassing bij paarden met hoefkanker... het zou ook een reinigende werking hebben op de lever.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:45

En nu niet uit je hoofd maar links naar de wetenschappelijke onderzoeken?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:45

chevax schreef:
Welke wetenschappelijk onderzoeken tonen aan dat kurkuma mensen geneest van kanker of het voorkomt? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik vind het niet kunnen dat mensen wordt wijsgemaakt dat één kruid zo'n werking heeft. Kurkuma zal vast gezond zijn en goede eigenschappen hebben, maar om te zeggen dat het kanker kan voorkomen, vind ik kwakzalverij. Ik ben heel erg lang heel erg ziek geweest, maar het woord "kurkuma" is niet één keer gevallen. Gezond eten, gezond leven en een hele grote dosis geluk, dan krijg je hopelijk geen kanker.

Op de vorige pagina heb ik verwezen naar een engelse site van het Maryland Medical Center, daar staan onder aan de pagina bronnen van artikelen en boeken die gebruikt zijn voor de informatie op de site. Daar kun je zelf je conclusie uit trekken of je de bronnen vertrouwt of niet. Niemand heeft gezegd dat het bij jou zal werken en kanker 100% zal voorkomen. Dat er goede ervaringen van zijn hoeft niet persee te betekenen dat dat bij iedereen zo zal zijn (dit is ook uitgelegd op de site van Maryland Medical Center) :) het is een ondersteunend kruid dat kan helpen ter preventie van... Tevens is kurkuma een antioxidant, waarvan de werking bekend is.
Wat ik merk is dat ik minder last heb van puistjes, verder merk ik er weinig van, omdat ik niets mankeer en dus geen probleem heb waar ik vooruitgang bij zou moeten zien

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:49

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:51

Jaime_ schreef:

En niet gebruiken tijdens chemo's , ook de chemo's in tablet vorm!
Het verzwakt de werking van de chemo , omdat het nou juist zoon sterkte antioxidant is...

chevax

Het gaat er ook om hoe je de bronnen interpreteert. Er zijn onderzoeken gedaan en, zoals ik al heb gezegd, zal het ongetwijfeld goede eigenschappen hebben. Maar neem me niet kwalijk, in je openingspost citeer je zelf (en nu citeer ik ook even): "Recent blijkt zelfs dat kurkuma een breed scala van gunstige effecten heeft op kanker. Mogelijk veel breder dan chemotherapie. En zonder de giftige bijwerkingen voor kankerpatiënten."
Jij mag daar in geloven, ik mag sceptisch zijn. Ik ben ook erg benieuwd of er een arts te vinden is die zou zeggen "vergeet die chemo, neem kurkuma". En dat is wat me tegensteekt. Nogmaals, zal ongetwijfeld goede eigenschappen hebben, net als vel andere kruiden, alleen moet je het wel in het juiste perspectief zien.

Jaime_

Ik heb nu niet de mogelijkheid om te googlen en links te plaatsen, maar er is dus weldegelijk onderzoek gedaan naar de werking van kurkuma op verschillende gebieden/bij verschillende aandoeningen, veelal in laboratoria en soms op dieren. Volgens mij is er op mensen nog weinig onderzoek gedaan.
Als je zelf even googled kun je waarschijnlijk genoeg vinden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:53

Je kunt het ook als tip zien, voor mensen die via de reguliere weg uitgedokterd zijn! er staat nergens dat je de chemo's moet laten vallen. Ik ken nu toevallig al 2 personen waarbij het ziekenhuis het opgegeven heeft. Wat heb je dan te verliezen als je dit zou proberen???

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:54

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:54

Wacht hoor, ik ga het nogmaals zeggen: ik geloof zeker dat kurkuma goed is, ik geloof alleen niet dat kurkuma op zichzelf kanker stopt of tegengaat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:57

F_Orumster schreef:

Dat ik sceptisch ben, wil niet zeggen dat ik niks gelezen heb. Trouwens opvallend dat de gemiddelde Bokker nu niet alleen goed Engels kan lezen, maar zelfs medisch Engels.

Jammer een (gezonde) scepsis niet mag, ik ben weg uit dit topic.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:58

chevax schreef:
Het gaat er ook om hoe je de bronnen interpreteert. Er zijn onderzoeken gedaan en, zoals ik al heb gezegd, zal het ongetwijfeld goede eigenschappen hebben. Maar neem me niet kwalijk, in je openingspost citeer je zelf (en nu citeer ik ook even): "Recent blijkt zelfs dat kurkuma een breed scala van gunstige effecten heeft op kanker. Mogelijk veel breder dan chemotherapie. En zonder de giftige bijwerkingen voor kankerpatiënten."
Jij mag daar in geloven, ik mag sceptisch zijn. Ik ben ook erg benieuwd of er een arts te vinden is die zou zeggen "vergeet die chemo, neem kurkuma". En dat is wat me tegensteekt. Nogmaals, zal ongetwijfeld goede eigenschappen hebben, net als vel andere kruiden, alleen moet je het wel in het juiste perspectief zien.

Dat is een citaat van een website over kankerbestrijding, dit zijn niet mijn eigen woorden en er staat mogelijk, wat niet slaat op 'vergeet de chemo, neem kurkuma'. Ik vind dat iedereen mag geloven wat hij of zij vind, het is wat mijn tante heeft meegemaakt dat ik er in geloof. Wat jij daar van vind, mag jij zelf weten. Tevens is het een supplement dat je kan gebruiken ter aanvulling van een gezonde levensstijl, niet een vervanging van een chemo, dat heb ik nergens gemeld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:00

chevax schreef:
F_Orumster schreef:

Dat ik sceptisch ben, wil niet zeggen dat ik niks gelezen heb. Trouwens opvallend dat de gemiddelde Bokker nu niet alleen goed Engels kan lezen, maar zelfs medisch Engels.

die tweede zin vind ik een nodeloze kat, en die laatste opmerking snap ik ook niet.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:01

chevax schreef:
F_Orumster schreef:

Het gewone deel van de site die ik gaf is prima te lezen als je normaal engels kan lezen, die links zijn bedoeld voor mensen die er interesse in hebben en vaker rapporten lezen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:02

chevax schreef:

Tuurlijk mag een scepsis!!! (en ik weet niet eens of de post van F-orumster naar jou was?!?)
Jij geeft jouw mening, ik de mijne en daar is niets verkeerd mee bedoeld!!
Ik zou alleen zelf als ik bij een persoon gezien zou hebben dat het daadwerkelijk wat doet, het ook aan een ieder aan willen raden..... Als de chemo's gestopt zijn en er treed daarna positieve verandering op, zou ik ook stellen dat het kruid toch wel degelijk iets voor mij doet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:47

chevax schreef:
F_Orumster schreef:

Mijn posts was niet naar jou, ik ben het met je eens zelfs.

Ik wilde alleen een deur openzetten voor de mensen die wat wilden zoeken en lezen. Niet zoveel mensen weten van het bestaan van pubmed. Heb alleen zelf geen tijd nu om te zoeken naar de leuke artikelen, ben namelijk zelf een experiment aan het uitvoeren :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:19

Vraagje doet je moeder ook aan controle bij het maken van capsules? ik ben apothekersassistent en kan je vertellen dat het maken van capsules toch wat moeilijker is als het lijkt hoor. Ja poeder over de capsules verdelen is niet zo moeilijk maar om te zorgen dat als je 100 capsules maakt (of zoveel er in het apparaat passen) ze allemaal het zelfde gewicht hebben is nog niet zo simpel. Als het voor eigen gebruik is maakt dit allemaal niet zoveel uit als je wilt verkopen wel dan moet je aan bepaalde eisen voldoen je mag niet zomaar dit soort producten verkopen.

Groetjes genja

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 18:06

genja schreef:
Vraagje doet je moeder ook aan controle bij het maken van capsules? ik ben apothekersassistent en kan je vertellen dat het maken van capsules toch wat moeilijker is als het lijkt hoor. Ja poeder over de capsules verdelen is niet zo moeilijk maar om te zorgen dat als je 100 capsules maakt (of zoveel er in het apparaat passen) ze allemaal het zelfde gewicht hebben is nog niet zo simpel. Als het voor eigen gebruik is maakt dit allemaal niet zoveel uit als je wilt verkopen wel dan moet je aan bepaalde eisen voldoen je mag niet zomaar dit soort producten verkopen.

Groetjes genja

Hoi genja,
Mama doet ze inderdaad wegen, en als ze vast genoeg aangedrukt zijn zit er 500 mg in een capsule :)