Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jaime_ schreef:Ja ik kende de toepassing al van kurkuma i.c.m. zwarte peper, wordt ook bij paarden toegepast.
Kurkuma is ook bekend als Koenjit (in indonesiche gerechten) of geelwortel.
Er zijn weldegelijk al wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan..
Kurkuma niet gebruiken bij galstenen, en ook niet vlak voor bijv. een operatie (kurkuma zorgt voor verminderde bloedstolling)
Bunga schreef:Jaime_ schreef:Ja ik kende de toepassing al van kurkuma i.c.m. zwarte peper, wordt ook bij paarden toegepast.
Kurkuma niet gebruiken bij galstenen, en ook niet vlak voor bijv. een operatie (kurkuma zorgt voor verminderde bloedstolling)
Wat is eigenlijk precies de reden dat het bij paarden wordt toegepast? Voor hetzelfde doeleinde als bij mensen?
chevax schreef:Welke wetenschappelijk onderzoeken tonen aan dat kurkuma mensen geneest van kanker of het voorkomt? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik vind het niet kunnen dat mensen wordt wijsgemaakt dat één kruid zo'n werking heeft. Kurkuma zal vast gezond zijn en goede eigenschappen hebben, maar om te zeggen dat het kanker kan voorkomen, vind ik kwakzalverij. Ik ben heel erg lang heel erg ziek geweest, maar het woord "kurkuma" is niet één keer gevallen. Gezond eten, gezond leven en een hele grote dosis geluk, dan krijg je hopelijk geen kanker.
het is een ondersteunend kruid dat kan helpen ter preventie van... Tevens is kurkuma een antioxidant, waarvan de werking bekend is.
Jaime_ schreef:Ja ik kende de toepassing al van kurkuma i.c.m. zwarte peper, wordt ook bij paarden toegepast.
chevax schreef:Het gaat er ook om hoe je de bronnen interpreteert. Er zijn onderzoeken gedaan en, zoals ik al heb gezegd, zal het ongetwijfeld goede eigenschappen hebben. Maar neem me niet kwalijk, in je openingspost citeer je zelf (en nu citeer ik ook even): "Recent blijkt zelfs dat kurkuma een breed scala van gunstige effecten heeft op kanker. Mogelijk veel breder dan chemotherapie. En zonder de giftige bijwerkingen voor kankerpatiënten."
Jij mag daar in geloven, ik mag sceptisch zijn. Ik ben ook erg benieuwd of er een arts te vinden is die zou zeggen "vergeet die chemo, neem kurkuma". En dat is wat me tegensteekt. Nogmaals, zal ongetwijfeld goede eigenschappen hebben, net als vel andere kruiden, alleen moet je het wel in het juiste perspectief zien.
chevax schreef:F_Orumster schreef:
Dat ik sceptisch ben, wil niet zeggen dat ik niks gelezen heb. Trouwens opvallend dat de gemiddelde Bokker nu niet alleen goed Engels kan lezen, maar zelfs medisch Engels.
Jammer een (gezonde) scepsis niet mag, ik ben weg uit dit topic.
Dat ik sceptisch ben, wil niet zeggen dat ik niks gelezen heb. Trouwens opvallend dat de gemiddelde Bokker nu niet alleen goed Engels kan lezen, maar zelfs medisch Engels.
chevax schreef:Dat ik sceptisch ben, wil niet zeggen dat ik niks gelezen heb. Trouwens opvallend dat de gemiddelde Bokker nu niet alleen goed Engels kan lezen, maar zelfs medisch Engels.
genja schreef:Vraagje doet je moeder ook aan controle bij het maken van capsules? ik ben apothekersassistent en kan je vertellen dat het maken van capsules toch wat moeilijker is als het lijkt hoor. Ja poeder over de capsules verdelen is niet zo moeilijk maar om te zorgen dat als je 100 capsules maakt (of zoveel er in het apparaat passen) ze allemaal het zelfde gewicht hebben is nog niet zo simpel. Als het voor eigen gebruik is maakt dit allemaal niet zoveel uit als je wilt verkopen wel dan moet je aan bepaalde eisen voldoen je mag niet zomaar dit soort producten verkopen.
Groetjes genja