Iemand ervaring met pil/zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:08

Op de manier zoals je de pil gebruikt hebt ben je niet beschermd.
Als je na een stop periode ( langer dan een week ) weer begint neem je de eerste pil op de eerste dag van je cyclus.
De eerste dag van je menstruatie dus, je bent dan meteen beschermd.
Neem je hem op dag 2-5 moet je de eerste 7 dagen een condoom gebruiken.
Begin je na de 5 de dag heeft ie dus geen nut.

Ik zou dus zeker even een test doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Iemand ervaring met pil/zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:09

Ik zou ook een test doen want er is zeker wel een kans dat je zwanger bent.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 09:57

Had vanmorgen alle moed bijeen geraapt en naar etos, was ie nog dicht! Enorm balen. Ben nu op m'n werk, vlagen misselijkheid trekken af en toe nog steeds voorbij. Hopelijk kan ik vanavond nog op tijd bij een etos oid zijn. Ik hoop maar dat t stress is. Of misschien hoop ik dat juist niet. Wat een ellende...

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:10

een test kun je ook gewoon op internet bestellen. Wel super dat je er één gaat doen ( meerdere zijn natuurlijk beter bijvoorbeeld over 2 weken nog één). Ik help duimen dat er niets aan de hand is en dit gewoon stress is. Alhoewel ik uit je verhaal begrijp dat het niet volledig ongewenst zou zijn ondanks dat het wel echt een ongelukje is? Heel jammer ook dat je ( ex) vriend je hierin niet kan steunen, of je nou wel of niet zwanger bent.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 10:37

Net bij kruidvat binnen gesprongen tijdens werktijd, set van 2 predictors gekocht.

Mayasfrenk: helemaal ongewenst is het zeker niet, maar dat was wel in een wat andere situatie. Maar we gaan nog maar niet op zaken vooruit lopen

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:11

Spannend zeg...heb je ondertussen de testen al gedaan? Ik heb soms ook van die vage klachten die op een zwangerschap kunnen duiden maar volgens mij is het bij mij ook stress.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:13

Laat je weten wat de uitslag van de test was?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:17

Testen inderdaad.
Dan zou ik er nu 1 doen, als deze negatief is zou ik de andere over een week of 2 weer is doen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:24

Sowieso als je stopt met de pil krijg je daar een bloeding na. Daarom heb je ook je stopweek, dan word je ongeteld, omdat je dan stopt met de pil. Dus dit is ook zo als je eerder stopt met de pil.

Wel heb je doordat je de pil zo slecht en kort slikte een kans op zwangerschap. Verstandig dat je een test hebt gehaald.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:25

Er is zeker wel een kans dat je zwanger bent. Maar goed je hebt inmiddels de test gehaald.

Mocht je niet zwanger zijn zal ik als ik jouw was in het vervolg wel wat beter met de pil omgaan.
Op vaste tijden innemen en bij twijfel over de betrouwbaarheid (door pil vergeten) een condoom gebruiken.

Lijkt mij wel zo verstandig als je niet zwanger wilt worden.

Succes!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:26

jeetje meid, spannend zeg , heel veel sterkte wat een rot gevoel zal je ook hebben omdat je vriend het heeft uitgemaakt .. heb je al die maanden op hem zitten wachten O:)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:26

Morgen ochtend met ochtend urine testen, dit is het meest betrouwbaar.
Mocht je binnen nu en een maand nog niet ongesteld zijn en houdt de misselijkheid aan zou ik nog eens testen (of eerder als je meer klachten krijgt).
Nu negatief wil ook niet perse alles zeggen, ik heb namelijk op dag 29 van mijn cyclus een test gedaan die was negatief, 10 dagen later weer een test gedaan die wel positief was. Al die tijd dacht ik al zeker te weten zwanger te zijn.
Ik had alleen last van misselijkheid in het begin, maar wel al een paar dagen nadat de bevruchting plaats zou hebben gevonden (volgens de echo's).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:06

bo0tjeee schreef:
Sowieso als je stopt met de pil krijg je daar een bloeding na. Daarom heb je ook je stopweek, dan word je ongeteld, omdat je dan stopt met de pil. Dus dit is ook zo als je eerder stopt met de pil.

Dit is niet bij alle vrouwen zo, zoals ik al eerder schreef.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:11

ik krijg ook altijd een (lichte) bloeding als ik stop met de pil, ongeacht of dit in de zogenaamde stopweek is of niet. Stopweken heb ik overigens bijna nooit, denk eens per 3 a 4 maanden ofzo :)

Bij mij waren het ook mijn borsten die gigantisch zeer deden. In combinatie met steken in de onderbuik wist ik dat er iets niet klopte

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:37

De eerste test is negatief. Ik weet nog niet of ik nou blij en opgelucht moet zijn, of stiekem toch verdrietig ben. Ik wacht tot m'n volgende menstruatie en dan doe ik de 2e test!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:40

Het is logisch dat je gemengde en dubbele gevoelens nu hebt.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:53

Als je met de pil start op de 1e dag van je menstruatie is hij direct VEILIG.
Als je start op een willekeurige dag met de pil is hij na 2 WEKEN pas bewezen veilig, dus niet na 3 dagen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:11

Mexxuna schreef:
Als je met de pil start op de 1e dag van je menstruatie is hij direct VEILIG.
Als je start op een willekeurige dag met de pil is hij na 2 WEKEN pas bewezen veilig, dus niet na 3 dagen..

de pil is na 7 dagen bewezen veilig als je op een ander moment begint met slikken

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:16

lichte ongesteldheid kan ook door stress zijn, maar goed als je het niet vertrouwt. Even langs de apotheek of drogist voor een testje vertrouw je het dan nog niet kan je altijd langs de dokter gaan natuurlijk ;)
het is beter dat je het nu weet dan dat je straks geen opties meer hebt.

overigens ken ik ook iemand die gewoon altijd de pil slikte en ook zwanger werd, en die deed het niet onregelmatig of af en toe gewoon altijd zelfde tijd stipt. En die heeft nu inmiddels een prachtig manneke van 3 die van harte welkom is. Ondanks dat het niet helemaal de bedoeling is.
Ik wil mensen hiermee niet bang maken maar let wel op dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Of je hem nou met regelmaat slikt of niet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:22

Gytrash24 schreef:
lichte ongesteldheid kan ook door stress zijn, maar goed als je het niet vertrouwt. Even langs de apotheek of drogist voor een testje vertrouw je het dan nog niet kan je altijd langs de dokter gaan natuurlijk ;)

overigens ken ik ook iemand die gewoon altijd de pil slikte en ook zwanger werd, en die deed het niet onregelmatig of af en toe gewoon altijd zelfde tijd stipt. En die heeft nu inmiddels een prachtig manneke van 3 die van harte welkom is. Ondanks dat het niet helemaal de bedoeling is.
Ik wil mensen hiermee niet bang maken maar let wel op dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Of je hem nou met regelmaat slikt of niet.

Ts heeft al een test gehaald en gedaan :)

Ts ik snap je gevoel ook goed. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:25

Gytrash24 schreef:

Ze kan ook een keer diarree of overgegeven ....dan is de pil ook niet betrouwbaar.
De pil is voor 99% betrouwbaar.
Dus van de 100x dat je geslachtsgemeenschap hebt is er 1x dat het niet veilig is (of zeg ik nu iets stoms ?! :P)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:32

geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar. Als je zeker weten niet zwanger wilt worden moet je gewoon geen sex hebben ;)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:35

yvje86 schreef:
Gytrash24 schreef:

Ze kan ook een keer diarree of overgegeven ....dan is de pil ook niet betrouwbaar.
De pil is voor 99% betrouwbaar.
Dus van de 100x dat je geslachtsgemeenschap hebt is er 1x dat het niet veilig is (of zeg ik nu iets stoms ?! :P)

Ja volgens mij wel, ben niet de beste kwa verhoudingen maar als het idd 99% betrouwbaar is kan je het zo zien 99x goed 1x niet betrouwbaar. Maar goed eigenlijk is niks betrouwbaar je kan beter combineren.
en tja als je overgeeft vlak na het innemen is het zeker niet betrouwbaar.

@maj0 owh daar heb ik dan denk ik overheen gelezen sorry :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:57

Wat ik heb gelezen in een anticonceptietopic op bokt is dat de tests van het kruidvat eigen merk het snelste positief testen.
Twee voor 5 euro, die van clearblue en de duurdere testen pas positief bij redelijk veel hormoon en daardoor is het ook zo zeker bij positief.
Voor zo ver ik weet reageren de kruidvat tests op veel minder hormoon.
Dus als je twijfelt zou je dat nog kunnen doen.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:15

En heb je al opnieuw getest of ben je alweer ongesteld geworden?