Absurd veel blauwe plekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:11

Ik heb sinds een paar jaar behoorlijk veel last van wintertenen... maar die lopen door tot bijna mijn knieën zegmaar lol, in de zomer heb ik er ook wel last van maar (gelukkig) veel minder.

Ik heb trouwens vrijwel geen 'stootvet' :P (ben te licht)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:10

Cayenne schreef:
Nee, geen bloedverdunners :n Ik gebruik alleen medicatie voor m'n longen maar daar kan dit niet door komen.

Dat kan wel, ik werk met copd clienten (wel ernstig copd) tgv de copd wordt je huid dunner waardoor je sneller blauwe plekken krijgt. Ook sommige medicijnen hebben er invloed op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Absurd veel blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:12

Ik heb COPD (chronisch bronchitis met vermoedelijk ook longemfyseem).
Hoe kan dat invloed hebben op je huid? Ik bedoel, heb vooral last van m'n longen, komt het dan niet door verminderd zuurstofgehalte in je bloed? Dat verklaart het syndroom van Raynaud namelijk ook wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:17

Komt voornamelijk door corticosteroidengebruik bij copd.

Syndroom van reynaud is een doorbloedingprobleem, kan wel voorkomen bij copd. Maar voordat je handen blauw worden van zuurstof tekort in je bloed moet je saturatie wel vaak ver onder de 90% zitten, en ik gok maar zo dat dat op jouw leeftijd niet het geval is?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:19

Nee, geloof het ook niet. Moet binnenkort weer voor controle.
Ik heb het ook maar aan 1 hand trouwens, dus dan zou je eerder denken dat het aan beide handen is.

Ik gebruik als medicatie voor COPD Flixotide en een vrij hoge dosis Ventolin.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-13 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:19

Is ook een bekend probleem bij mensen met allergieën(atopie) ; die meesten krijgen ook zeer snel blauwe plekken (zoals ik). Hoe het kan, dáár zijn ze nog niet achter maar het verband is wel gelegd.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:19

Als je al naar de dokter ben geweest en je moet nog bloedonderzoek laten doen... Waarom open je dan een topic? Wacht gewoon op het bloedonderzoek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:22

Surprise_ schreef:
Als je al naar de dokter ben geweest en je moet nog bloedonderzoek laten doen... Waarom open je dan een topic? Wacht gewoon op het bloedonderzoek.

Ik vroeg naar ervaringen met snel blauwe plekken krijgen. Dat lijkt me vrij normaal? :)
Of mag dat soms niet :+ Er komen veel tips waar ik sowieso nu al wat aan heb.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:53

Het is een symptoom bij hepatitus c. Dit was laatst op tv. Veel mensen hebben er last van zonder dit te weten. Met het bloed onderzoek wordt hopelijk meer duidelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:09

sja, het kan gewoon echt van alles wezen natuurlijk...
HA heeft al wat opties aangekruist op het formulier, maar het kan idd ook zo simpel zijn als een gevolg van flink gewichtsverlies, stel alles is straks goed, wat betreft bloedtesten zou dat een verklaring kunnen zijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 08:30

Dat is zeker waar :j Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat het ook van gewichtsverlies kan komen, en we praten niet over 20 kilo, dus dat zal best wel meer dingen met je lijf doen dan ik zelf bij stil sta inderdaad. Eigenlijk best interessant.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:06

Ik ben ook zoveel afgevallen, lang niet zoveel als Cayenne, maar ook meer dan 20 kilo. Nooit bij stilgestaan eigenlijk :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:49

Ik kwam daar achter via het wls topic dat meer mensen daar last van hebben. Het kan zijn door vit b12 gebrek maar in mijn logische gedachten kneust je hiid sneller omdat het de klap minder of niet meer kan opvangen door het missen van omderhuids vet. Mn knieen waren bont en blauw in het begin van op de zij slapen waarbij de knieen elkaar raakten ineens. Als ik er geen kussen tussen deed was ik blauw haha. En je hoeft je niet hard te stoten om een blauwe plek te krijgen. Beetje als springen op een bijna leeg luchtkasteel waarbij je de grond raakt.. If that makes sense...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 11:52

Dat met je knieen op elkaar slapen en dan de volgende dag blauwe knieen herken ik inderdaad ook.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:54

veel blauwe plekken kan toch te maken hebben met je bloedplaatjes? wel goed dat je naar de dokter bent geweest, ik hoop voor je dat het niks ernstigs is :(:)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:56

Misschien toch even in de bijsluiter van je medicatie kijken
Ik gebruik symbicort voor m'n longen, daarin staat dat je sneller blauwe plekken kan krijgen (en ik zit idd snel onder en gaan niet snel weg)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:00

Daphna schreef:
Het is een symptoom bij hepatitus c. Dit was laatst op tv. Veel mensen hebben er last van zonder dit te weten. Met het bloed onderzoek wordt hopelijk meer duidelijk.

Ook van Reuma of Kanker om maar even wat te noemen. Vind dat je heel erg moet oppassen met alvast ziektes noemen.

Ik heb het zelf ook en dan ja vooral de benen. Ook al eens onderzoeken naar laten doen (liep toen toch al bij de dokter), maar kwam toen niks uit. Momenteel zitten mijn benen eronder. Eén hele mooie streep van een tak waar ik tegen aan ben gereden :+ en de rest denk ik zijn alleen maar gekomen door het paardrijden (gewoon het paardrijden an sich). Gelukkig heb ik zomers toch meer mijn rijbroek aan, dus hoef me nergens voor te schamen :P Het is alleen vervelend dat die blauwe plekken blijven geirriteerd worden doordat ik gewoon doorrijd. Dus krijg er dan wel meer last van.