30 en borstkanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: 30 en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:35

Wow Rachel, ik las het en ik dacht: Dat meeen je niet....
Ik schrok er wel van, en ik wens je echt zo onwijs veel sterkte, overal mee.
Ik heb er haast geen woorden voor, sorry, vind het namelijk lastig om wat te moeten zeggen.

Sterkte joh..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:38

Heel veel sterkte.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:41

Wow! Jeetje! Wat een schrikken zeg...
Wil je alvast heeeeeel veel sterkte wensen de komende tijd!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:50

Jeetje mina Rachel, gewoon geen woorden voor dit slechte nieuws!
Dit kon je er echt niet ook nog eens bij hebben.

Heeel heel veel sterkte voor het traject waar je nu in moet. Verder weet ik even niet wat te zeggen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:53

hier een lotgenoot, weliswaar wat ouder (nu 50), 23-12-2011 met een knobbel naar de HA. 6-1-12 ziekenhuis, alle onderzoeken gehad, week later alle uitslagen. Goed mis, kwaadaardig en snel groeiende hormoon gevoelige tumor van 6 cm. Poortwachtersklier heel iets uitzaaiingen, maar gelukkig binnen de norm, dus geen okselklier toillet. Eind januari 2012 borst afgezet, daarna adjuvant 25 bestralingen en 6 chemokuren gehad. Vond het allemaal goed te doen. Zit nu voor 5 jaar aan de anti hormoon tabletten. Voel me prima, alleen last van neuropathie in handen en voeten door de chemo. En als ik fysiek echt te veel doe, tja dan heb ik last van zere enkels, knieën en ellebogen. Maar een dagje rustig aan doen werkt dan prima ;)
Hoop dat het voor jou allemaal net zo mee valt. Als je vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu, veel sterkte!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:11

Tnx allemaal, wat er zit is gelukkig klein, in dit geval met dank aan borsten maatje mini

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:19

Zegt niks, heb (had) ook maatje mini.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:46

jeetje heftig! paar weken terug voelde ik ook een knobbel in mijn borst, bleek gelukkig goedaardig maar jee wat een verschillende gevoelens gingen er toen door mij heen zeg... ik wil je veel sterkte wensen aankomende tijd, blijf er over praten met je naasten, is heel belangrijk!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:50

Sterkte de komende tijd!
Hier ook een lotgenote. Inmiddels 3 jaar, een borstbesparende operatie, okselkliertoilet, 6 chemo's en 25 bestralingen verder en ik kan zeggen dat het goed met me gaat.
Het blijft ongelooflijk dat zoveel vrouwen hiermee te maken krijgen. En vaak al op jonge leeftijd.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:11

Rach, dat kan toch niet waar zijn.... Ik sluit me maar even bij Esther aan... Kuuuuuuuutttt..... |(

Ik bid voor je, meissie! :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 22:18

Vraagjre voor de 'ervaringsdeskundigen' wanneer kwam bij jou het echte besef dat je ziek was, wanneer landde het echt zeg maar

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:12

Eerlijk gezegd is het voor mij altijd een beetje onwerkelijk geweest. Je loopt voor je gevoel als kerngezond persoon dat ziekenhuis in en dan krijg je te horen dat je een ernstige ziekte hebt terwijl je je prima voelt. Dan rol je van schrik in verbazing en ondertussen komt er ook nog strijdlust opborrelen.
Ik heb mijn hele ziekteproces door telkens maar bij de dag geleefd. Gewoon alle behandelingen die ik had ondergaan afgestreept en tussendoor genoten van de goede momenten in de wetenschap dat elke slechte dag me ook weer iets dichter bij het einde van de behandelingen bracht. En tussendoor heb ik me regelmatig afgevraagd wanneer ik nou eens een keer wakker zou worden uit die nachtmerrie, want het kón toch eigenlijk niet zo zijn dat mij dit overkwam?
Nu alles achter de rug is heb ik soms nog het gevoel dat het allemaal maar een boze droom is geweest. Het besef dat het wel echt was is er ook wel hoor. Zeker als er weer een controle nadert. Dat blijft altijd spannend. Het vertrouwen in mijn eigen lichaam heeft toch wel een stevige deuk opgelopen. Het feit dat ik me goed voel geeft geen garantie dat het ook goed is en dat is beangstigend.
Ik denk dat bij mij het besef dus nog het meest achteraf pas is gekomen. Tijdens het ziekteproces heb ik vooral in een soort overlevingsmodus gestaan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:21

Heel veel sterkte de komende tijd!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:28

Heel veel sterkte!

In het topic van Esther heb ik 'geleerd' wat het met je kan doen. Ik wens je er heel veel sterkte mee!!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:36

Heel veel sterkte zeg :(

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:35

trustHim schreef:
Vraagjre voor de 'ervaringsdeskundigen' wanneer kwam bij jou het echte besef dat je ziek was, wanneer landde het echt zeg maar

Ben er al die tijd vreselijk nuchter onder gebleven. Het is niet anders. Probeer altijd naar de positieve kanten te kijken en das me goed gelukt in die tijd. Vind medische programma's enzo erg interessant en heb mezelf gewoon als zo iemand gezien. Vond de onderzoeken e.d. dus ook wel boeiend, behalve de bioptie, damn 2 van de 6 waren gemeen. Heb me al die tijd niet 'ziek' gevoeld zeg maar. Van de chemo ook weinig last gehad, kon gewoon alles doen. Op dag 3 en 4 na de chemo wat dizzy, gammel. De 25 ritten voor de bestraling (50 km heen en 50 km terug) gewoon een uitje van gemaakt. Flesje drinken mee, wat lekkers, radio aan en gaan ;)
Laatst bijgewerkt door aslo op 15-05-13 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:38

Verschrikkelijk weer. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:48

Jee heel veel sterkte meid! Je zal aardig wat voor je kiezen gaan krijgen de komende tijd. brrr , dikke knuf

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:29

Als "ervaringsdeskundige" sluit ik me helemaal bij asio en Grote_Beer aan. Ik heb me geestelijk ook nooit ziek gevoeld, lichamelijk natuurlijk wel omdat die chemo's echt wel insloegen, maar ik heb er gewoon nooit aan toe willen geven. Gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is, genieten van de goede momenten, maar dan ook echt genieten. En nu het achter de rug voelt het als een slechte droom en ga ik gewoon verder met leven, alleen wel veel intenser. Als ik denk dat ik iets leuk vind, dan doe ik het ook, stel het niet uit tot volgend jaar of later (mits het (financieel) haalbaar is natuurlijk) en mijn motto is geworden: Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt. En zo sta ik nu ook echt in het leven. Klinkt voor sommigen misschien als struisvogelpolitiek, maar voor mij werkt het.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:21

Bij mij landde het pas dat ik ziek was toen ik in de behandelkamer zat voor mijn eerste chemo. Iedereen om me heen was ziek. De meesten hadden geen haar meer.. anderen waren weer terminaal ziek...
Dat vond ik erg heftig.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:58

Ja dat weet ik nog van jou Esther, moet zeggen dat de reacties om me heen wel ergens een bel doen rinkelen, heb vriendinnen die spontaan beginnen te huilen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:59

Tijdens de chemo zat ik of alleen of met 1 maximaal 2 anderen in een kamer. Radio of TV aan, wat klessebessen. Drinken naar believen. Was best gezellig, hihi.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:15

Toen ik hoorde dat de poortwachter klieren niet sc waren kwam bij mij toch wel binnen dat ik écht ziek was. Gelukkig heb ik een second opinion aangevraagd en ben ik enorm goed geholpen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:07

Voor mij voelt het ook nog steeds als een slechte droom. Het enige moment dat ik een beetje besef had dat het wel echt een erge ziekte is, was inderdaad op de chemokamer en de paar dagen dat ik ziek was van de chemo. Maar ook ik ben doorgegaan met het gewone leven. Volgens mij voel je je een stuk beter als je er niet teveel bij stil staat. Maar vanaf het moment dat ik het te horen kreeg tot de operatie, ben je eigenlijk met niets anders bezig.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:09

Gadverdamme zeg, heel veel sterkte!