Zitbal achter bureau?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 20:29

Dreamybol schreef:
Als je last van je schouder hebt, denk je daar dan ook om met je sit ups? Ik trok daarmee mijn nek stuk ipv mijn buikspieren te gebruiken. Niet zo handig dan.

Ja idd, daar let ik op, ik gebruik mijn handen om mijn nek te ondersteunen en moet mijn onderrug naar beneden drukken, wat het lastiger maakt maar waardoor je minder druk op je nek zet.

Mijn schouder doet vooral pijn na aansingelen, daarom heb ik zo'n aansingelhulp gekocht, dat helpt gelukkig. Heb 1x acupunctuur gehad in mijn schouder. Toen was de pijn een week weg. Maar toen was ie weer terug, dus dat hielp ook niet zo, wil niet voor de rest van mijn leven naalden in me laten prikken.

Maar wanneer mijn bekken goed staat, doet mijn schouder ook minder pijn. Heeft allemaal met elkaar te maken dus.

Dreamybol

Re: Zitbal achter bureau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:48

Maar één behandeling van wat dan ook zal praktisch nooit blijven effect hebben. Normaliter bouw je bij acupunctuur steeds meer tijd tussen behandelingen op.
Maar wel fijn dat ze jou je oefeningen goed hebben aangeleerd. Na dik 10 jaar in het medische circuit te hebben rondgedoold weet ik inmiddels ook dat daar nog wel eens een wereld van verschil in zit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:48

Nee daar heb je wel gelijk in. Maar de andere methoden heb ik wel voor langere periode gedaan. Vind het alleen jammer dat ze mij nooit echt duidelijk het gehele verband hebben getoond en daar oefeningen voor gegeven. Tot nu toe kon niemand iets aan mijn schouder doen. Al is het het laatste jaar wel erger geworden.
En idd ben ook blij dat die oefeningen goed gaan, daar ben ik echt bij begeleid.

Rug problemen zitten jammer genoeg in de familie, dankzij dat verkeerde bekken

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:51

Zunzuncito schreef:
Hmm Taffje met de Taffjestoel, ik zit hier even te kijken: http://www.balstoel.nl/, maar wat is het verschil tussen die twee stoelen met bal? Heeft jouw stoel een vrij draaiende bal en de goedkope variant een vastzittende bal?

Nee, principe is hetzelfde, die ik heb is iets luxer qua materiaalgebruik, toen ik de mijne kreeg was het de enige, deze is er later bij gekomen maar inderdaad een veel goedkopere optie.

Wel heb ik deze armsteun aan mijn bureau, moet van de ARBO, werkt trouwens wel erg lekker.

Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:14

@Taffje, wat een cool ding! Is dat om een muis-arm te voorkomen? Ziet er zeer advanced uit :P

Zo, zitbal is besteld, mijn vader gaat eens kijken in de winkel deze week. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gaan uitproberen.
En als buikspieren en bekkenspieren getraind worden, vind ik dat alleen maar een plus, aangezien ik ook graag een goeie ruiter wil zijn.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:22

zijn er eigenlijk (goedkope) doorzichtige zitballen?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:35

Aria_zz schreef:
@Taffje, wat een cool ding! Is dat om een muis-arm te voorkomen? Ziet er zeer advanced uit :P

Zo, zitbal is besteld, mijn vader gaat eens kijken in de winkel deze week. Hopelijk kan ik vanaf volgende week gaan uitproberen.
En als buikspieren en bekkenspieren getraind worden, vind ik dat alleen maar een plus, aangezien ik ook graag een goeie ruiter wil zijn.

Ja, ter ontlasting van schouder en elleboog. Werkt echt lekker :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 14:10

Je hebt echt wel goed materiaal op je werk dan, wat fijn!

Weten jullie trouwens hoe groot die zitbal dan zou moeten zijn? Ik dacht aan iets van een 50cm.
Mijn bureau is iets van een 75cm hoog.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:54

ik heb hier nog een rode zitbal van 55 liggen die we niet gebruiken moet iemand die hebben?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:59

Ik zit altijd op een bal achter mijn pc
Volgens mij is het zo'n fysiobal van ± 60 euro.
Ik kan er uren op zitten :j heerlijk, ik kan me niet herinneren dat ik daar in het begin moeite mee had.
Ik zit er al een jaar of 5 op denk ik.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:08

@Gistria: ik heb er ondertussen zelf een, ga hem vanaf maandag kunnen uitproberen. Maar toch bedankt!

@justkid: wat is er dan zo speciaal aan een fysiobal? Fijn dat je er goed op kunt zitten, en al zo lang!
Dan moet het mij ook wel lukken, ben erg benieuwd.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:20

Ik vind het prettig dat je er dynamisch op zit, je zit niet echt stil maar je beweegt altijd een beetje, dat gaat vanzelf. Als er soms een stoel staat achter de pc dan zit dat heel vreemd en dan ruil ik hem meteen om.
Ik ben op de bal eigenlijk altijd met balans bezig veel met mijn voeten van de vloer ook.
Op een stoel zit ik heel vaak maar met een been op de grond, dat is helemaal niet goed natuurlijk.

Je moet de bal wel goed opblazen, zodat je hem op de goede hoogte hebt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 11:45

Ja dat is idd zo, daarom dat het me wel goed lijkt, want dat stil zitten verkrampt alles. En voor iemand met al rug pijn, is dat niet goed lijkt me.

Ja dat ie hoog genoeg komt is wel belangrijk, heb speciaal een die net iets groter is, er waren ballen S(<165cm) maar ik heb een M(=165cm en >165cm) genomen, ik ben zelf net 164cm, dus dat komt wel goed denk ik. Eventueel kan er nog zo'n voetbankje bij zetten zoals hier als tip was gegeven, moest het toch wat te hoog zijn om met mijn voeten aan de grond te kunnen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:27

Vandaag dus officieel echt uitgetest, en ging best goed! Heb er weinig problemen mee, zit qua hoogte beter dan verwacht en ik heb veel minder rug pijn. Vandaag toch. Zal de komende weken wel echt merken of er een verschil is. Maar tot nu, positief +:)+

Gaat zo'n bal snel leeg trouwens? Ik ben elke keer als ik ga zitten bang dat hij gaat verminderen van lucht :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:57

Nee hoor, in het begin moet je denk ik af en toe wat bijblazen maar ik hoef dat nu nog maar zelden te doen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 20:12

Oke gelukkig. We hebben hier een voetpompje staan met een tjoepje die precies past, dus het is niet zoveel werk, maar elke dag zou net iets teveel zijn :P

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:17

Die bal moet een beetje oprekken denk ik, als hij eenmaal goed is opgepompt ben je wel klaar. Ik kan me de laatste keer dat ik hem heb opgepompt niet herinneren.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:29

Als ik het twee keer in het jaar doe is het veel...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:11

Kan idd dat ie nog wat moet oprekken, die plooitjes waren er nog niet helemaal uit. Ik denk dat ik het vandaag nog eens doe (oppompen) en het dan even aan kijk. Kan goed dat het bij mij tussen de oren zit :+