Leren wordt steeds vermoeiender

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Leren wordt steeds vermoeiender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:03

Dank jullie wel!
Maar toch baal ik. Hoe veel tijd ik er ook in heb gestopt.. Ik kon me vanmorgen écht niet concentreren dus direct maar gaan paardrijden. Toen pas 's middags begonnen en zou vanavond nog 2 vakken leren, maar ben nu zó kapot dat ik helemaal wazig word. Zowel in m'n gedachten als voor m'n ogen. Dus ik stop er maar mee voor vandaag. Dan begin ik morgen wel weer 's ochtends, maar nu nog leren heeft echt geen zin vrees ik..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:14

Je leert veel hoor! Pfoe, dat heb ik lang niet gered bij mijn examens.. Hoe leer jij? Lees je veel of maak je ook veel oefentoetsen en samenvattingen? Probeer het leren zelf ook een beetje af te wisselen :)

Bij mij hielp het ook om in de natuur te leren. Nam ik verzorgpony mee naar het meer en kon hij grazen aan een lange lijn terwijl ik zat te leren! Hielo enorm.

Maar echt, zorg voor wat me-time. Ga ff wat leuks doen, pik een terrasje, koop een tijdschrift, een masker en een bruisbal rn ga lekker in bad (als je die hebt).. Teveel examenstress is ook niet goed ;) succes!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:21

Ik leer door het mezelf voor te lezen en uiteindelijk in mijn eigen woorden aan mezelf te vertellen. Mensen verklaren me voor gek, maar dat is hoe ik het beste kan leren.
Verder maak ik inderdaad samenvattingen, behalve van geschiedenis, die heb ik van een vriendin. Ik kan altijd erg goed van haar samenvattingen leren en haal dan ook altijd een hoger cijfer dan wanneer ikzelf een samenvatting maak oid :')

Het punt is dat ik me echt moet afzonderen en niks om me heen moet hebben, want dan kan ik me niet goed focussen. Echt super raar, maar ik raak héél snel afgeleid. Er hoeft maar een potlood iets anders te liggen dan de anderen en ik zet hem alweer recht. Er hoeft maar een stukje papier wat uit de perforator is gekomen op mijn bureau te liggen en ik ruim het op. Ik kan daar écht niet tegen.
Ik probeer steeds afleiding te zoeken lijkt het wel.

Heb net een half uur Duitse teksten met mijn vader gemaakt en toen nog een uur of anderhalf uur wiskunde zitten maken. Toen we klaar waren heb ik idd ook aan mijn vader gevraagd of het handig was om nog verder te gaan. Leek hem niet. Dus zit ik nu wijselijk niks te doen.
Maar och och wat knaagt het om bezig te gaan! Ik hoef nog maar 4 bladzijden kunstgeschiedenis te leren en dan ben ik klaar maar ik heb kunstgeschiedenis dinsdag pas, dus als ik dat morgen leer, kan ik maandag nog alles herhalen. Niks aan de hand dus, maar och och ik kan me soms zo druk maken :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:10

Succces allemaal *\o/* !!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:55

Doe mij eens wat van jouw discipline, hoe kom je eraan zeg?!

Probeer nog goed te ontspannen en dan ook echt even niet met je examens bezig te zijn. Plan dus een paar verwenmomentjes in voor jezelf, dan ben je uitgeruster en meer ontspannen als je aan je examens begint :)