Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saskiakefie schreef:Doe je verder ook iets aan sport? Dat kan ook zorgen voor rust in je hoofd. En ontspanningsoefeningen, ken je daar wat van?
Want voor nu ga ik slapen
Ik bedoel eigenlijk een sport waarbij je lichamelijk ook echt wat voelt in de zin van hartslag omhoog, ademhaling etc zoals joggen. 
Dreamybol schreef:Echt, ga naar je huisarts en zoek echte hulp. Alle goede adviezen hier ten spijt, als je dit nu goed op gaat lossen heb je daar de rest van je leven wat aan. Doe je dat niet, en kom je hier nu zelf goed doorheen dan kom je later als échte stress gaat leren kennen jezelf waarschijnlijk nog veel harder tegen dan nodig zal zijn.
annepaardoes schreef:Als ik naar je berichten kijk ben je elke keer best laat online. Dan krijg je ook te weinig slaap. Hoe komt het dat het dat je nog zo laat op bent? Ben je echt tot in de late uurtjes druk met de dingen die je MOET doen of ben je meer bezig ben dingen die eigenlijk niet echt prioriteit hebben of treuzel je juist heel erg voordat je pas in bed ligt?
Nayomie schreef:Voetbal ben ik inmiddels inmiddels mee gestopt.
Ik zal proberen gewoon iets anders te doen voor het slapen gaan.
Ik schrijf nu ook in mijn agenda voor welk vak ik welke dag bezig ga. Ik heb echt een kluis nodig om mijn laptop op afstand te houden
Geef aan bij je ouders welke tijdstippen je voor school bezig gaat zijn. Lever op die tijdstippen je laptop in bij hen.
ook veel afspreken met vrienden doet echt goed. Combinatie squash met vrienden is ook heel leuk.