Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
femke_harley schreef:Bij mij zijn ze er naar 8jaar ziekenhuis in ziekenhuis uit achter dat ik fybriomyalgie heb.
Het begon in mijn handen, werd gegooid op korte pezen en kreeg spalken. Dat was een hel
als ze afmochten, kreeg ze helemaal niet meer recht. Toen last van schouder, elleboog..
Later knieën, heupen, rug. Ohh.. ja je bent jong dus het is overbelasting. Na verschillende
Reumatologen etc. kwam er uiteindelijk toch uit dat het fybriomyalgie is. Maar ben daarvoor
bij alle afdelingen geweest volgens mij. Laat je niet wegsturen met 'overbelasting' of iets,
want zo was k dus ook 8 jaar verder. Heb toen medicijnen gehad; diclovenak (+ maagbeschermers,
ik hoop dat je die ook heb. Wilde mij ook niet geven, maar brengt wel degelijk schade toe!!!) en
spierontspanners (iets van ant depressiva, in hele lichte hoeveelheid) dat was geen succes..
zag kortom alles een beetje vliegen etc. Dat wilde ik niet en nu zonder medicijnen. Soms gaat het
beter soms slechter. Ik heb tevens ook chronische pijnklachten en chronische vermoeidheid hierbij.
Ik vind het wel raar dat je overal slijmbeursontstekingen heb!? Zou me toch afvragen, hoe dat 'ineens'
want je geeft aan dat het pas sinds kort is, vandaan komt?

bigone schreef:Probeer eens de maximale dosis ibuprofen te slikken, deze heeft vaak een beter pijnstillend effect op slijmbeursontstekingen. Ook slecht voor je maag dus als het kan eerst een beschermer slikken, sterkte, ik heb ooit één slijmbeursontsteking gehad en wilde geen spuiten maar wat doet dat zeer en jij hebt ze over je hele lichaam.

Nu met het warmere weer zijn ze ook kleiner en heb ik minder last van m'n wijsvinger. phormicola schreef:dat zijn *gaat zoeken, want vegeet de term altijd* ganglions
https://www.google.nl/search?q=ganglion ... 41&bih=560
Daar zie je hele grote of openliggende ganglions, maar ik heb ze een heel stuk minder heftigNu met het warmere weer zijn ze ook kleiner en heb ik minder last van m'n wijsvinger.
bente12 schreef:Dankjewel! vandaag contact gehad met ziektekostenverzekering zij hebben mij uitgelegd dat onderzoek gedaan moest worden en dit niet zomaar in een spreekuur kan maar dat zij mij wel telefonisch in contact konden brengen met reumatoloog na zijn dienst. zo gezegd zo gedaan, hij heeft mij een aantal vragen gesteld en denkt aan wekendelenreuma en heeft mij wat tips gegeven tot 3 juni! heel fijn wel, het enige minpunt als het wekendelenreuma zou zijn is dat dit een vorm is waar je helaas niet overheen kunt groeien en daar had ik toch erg op gehoopt aangezien ik pas 16 ben..
vandaag weer onwijze pijn gehad in mijn handen en er ontstaan ook onderhuidse bulten (zo voelt het) op mijn handen en vingers iemand die dit herkent?
genja schreef:bente12 schreef:Dankjewel! vandaag contact gehad met ziektekostenverzekering zij hebben mij uitgelegd dat onderzoek gedaan moest worden en dit niet zomaar in een spreekuur kan maar dat zij mij wel telefonisch in contact konden brengen met reumatoloog na zijn dienst. zo gezegd zo gedaan, hij heeft mij een aantal vragen gesteld en denkt aan wekendelenreuma en heeft mij wat tips gegeven tot 3 juni! heel fijn wel, het enige minpunt als het wekendelenreuma zou zijn is dat dit een vorm is waar je helaas niet overheen kunt groeien en daar had ik toch erg op gehoopt aangezien ik pas 16 ben..
vandaag weer onwijze pijn gehad in mijn handen en er ontstaan ook onderhuidse bulten (zo voelt het) op mijn handen en vingers iemand die dit herkent?
Als ik jou was zou ik aan je moeder vragen of ze zelf nog even naar het ziekenhuis in Baarn wil bellen. Vraag me namelijk af of de onderzoeken al gepland zijn. Normaal is het het zo dat je eerst op het spreekuur van de arts moet komen dat hun een lichamelijk onderzoek doen en je allerlei vragen stelt dan wordt er bepaald welke aanvullende onderzoeken er gedaan moeten worden. En daar heb je dan ook weer een wachttijd voor behalve bloedprikken en rontgen meestal. Dan kan je toch beter naar een ander ziekenhuis waar de wachttijd korter is en de andere onderzoeken ook eerder gepland kunnen. Vragen staat vrij tenslotte.
En brutale vraag wat is je gewicht? alsje boven de 60kg bent mag je tijdelijk best 4x daags 2 paracetamol innemen. (ik werk als apothekersassitente in de maartenskliniek en dit zal de reumatoloog waarschijnlijk ook adviseren). en neem de paracetamol en diclofenac op vaste tijden in dus niet pas als je al pijn hebt maar gewoon tijdelijk even op vaste tijden zo bouw je een spiegel op en werkt het meestal beter.
groetjes Kyra