kiki1976 schreef:Ik zou er nooit aan mee doen!
Mijn opa heeft heeft jaren geleden mee gedaan met een test aan een nieuw soort medicijn. Deze test was toen van het Dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam.
Nu was mijn opa ziek en eigenlijk al opgegeven, hij had nog hooguit 3 maanden te leven.
Voor zijn idee had hij niets meer te verliezen en als hij er andere wel mee kon helpen, waarom niet. En ja natuurlijk had hij hoop op een langer leven, wie niet?
Uiteindelijk werkte het niet zoals het moest werken en er kwamen andere dingen bij waar hij heel veel last van had (extreme bijwerkingen die niet voorzien waren).
Qua uiterlijk zag je hem onwijs veranderen, hij leek wel een bodybuilder. Ziet best raar als je toch al tegen de 70 gaat.
Maar goed de test mislukte dus, en het Dijkzicht heeft hem laten vallen als een baksteen. Ze hebben hem als oudvuil behandeld.
Z'n einde is voor hem een enorme lijdensweg geweest. Z'n lichaam was gewoon al aan het vergaan/afsterven maar z'n hart bleef maar kloppen. En geen arts die euthanasie wilde doen, achteraf omdat ze het verloop wilde weten........
Een paar dagen na zijn overlijden heeft m'n tante nog een brief gekregen van het Dijkzicht ziekenhuis. Hierin stond het verslag van de test.
In hun beleving was de test deels geslaagd, want het hart werd sterker. Maar gingen het niet in "productie" nemen omdat het voor de patiënt een onwaardige lijdensweg geeft.
Oooh wat ziek zeg! Báh báh wat een achterbakse mensen jeetje! Ooooh, daar heb je toch geen woorden voor?
Iemand zo laten lijden etc. Pfff. Nog heel veel sterkte ermee!
Ik snap dat dit je lang blijft raken báh! 1 woord, afschuwelijk!

Uit je verhaal begrijp ik dat hij dus al lag te ontbinden, maar dat z'n hart bleef kloppen door de medicatie?