Borsten vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:56

miss_lizje schreef:
Borsten kunnen lang doorgroeien. Zelfs mijn moeder ging een half jaar geleden toch nog een maat groter. Al hoop ik dat mijnes nu echt uitgegroeid zijn. 70F is nou niet echt een doorsnee maat en pas helaas ook maar 1 merk waar je behoorlijk wat geld voor moet neerleggen.
Livera vind ik nou niet 1 van de betere winkels ( die geloofde mijn maat niet en kwamen met een Bcup aan en dat paste natuurlijk niet), maar je moet maar kijken welke winkel er goed aangeschreven staat in jou omgeving.

Vergeet ook niet dat borstgroei ook afhankelijk is van je gewicht (aankomen levert vaak grotere borsten op, afvallen vaak kleinere borsten) en van je hormonen (in de overgang bijvoorbeeld verandert er weer van alles)

TS: vriend mee is een goed idee! Kan hij ook zijn mening geven over een mooi nieuw setje! :D

maralyn

Re: Borsten vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:04

Corelli, bloos, hahha jaa, dat is zeker zo! :D

Afhankelijk van je gewicht zeg je....
Ik kende een meisje van 75 kilo met een Dubbel D en een meisje van 55 kilo met Dubbel D....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:07

Nee niet helemaal afhankelijk van je gewicht.. De "basisgrootte" is genetisch bepaald en (kleine of grote) schommelingen daarin zijn vaak afhankelijk van gewichtsschommelingen en hormonale veranderingen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:14

ik weeg ook geen 100 kilo en heb toch al jaren E. Dus gewicht is niet het enigste, net als dat de pil, zwangerschap etc ook kan bijdragen dat ze wat voller worden.
Er is inderdaad een stukje genetisch bepaald net zoals de vorm (rond/puntig/hang) echter als ze gestopt zijn met groeien hebben veel vrouwen last van bijkomen en afvallen bij de borsten. Bijvoorbeeld een vriendin die was aan t lijnen en die valt altijd t eerste bij dr borsten af en merkt t ook als ze bij komt dat ze iets voller zijn. echter de ene borst zal waarschijnlijk nooit meer zoveel meer worden dat ze toch meer gelijk lijken.

Maar zoals gezegt de groei zou nu eigenlijk gestopt moeten zijn. Bij de ene groeien ze van 10 tot 15, bij de ander van 12 tot 17, en bij weer een ander van 10 tot 17 of van 11 tot 14. Er is natuurlijk wel een gemiddelde maar dit weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 06-05-13 21:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:15

Dubbel D is nog heel niet zo groot hoor :n

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:16

maralyn schreef:

Ik kende een meisje van 75 kilo met een Dubbel D en een meisje van 55 kilo met Dubbel D....

Alleen de cup letter zegt ook niet zoveel...
Die van 75kg met DD zal naar alle waarschijnlijk ook een grotere omvang hebben dan die van 55kg

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:17

Oww okeey...

Dan ben je een vrouw, heb je borsten, maar weet je er niets vanaf ....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:19

roxiie schreef:
maralyn schreef:

Alleen de cup letter zegt ook niet zoveel...
Die van 75kg met DD zal naar alle waarschijnlijk ook een grotere omvang hebben dan die van 55kg

klopt. ik had vroeger op school duidelijk grotere dan mn vriendin maar ik had een B en zij een C. Echter de omvangmaat was anders :)
Er zit nogal een verschil in 75 C en 95 C :)
Er zijn btw maar weinig vrouwen die echt t juiste weten van bh's en borsten.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:36

Wat ik regelmatig doe is een BH passen (gelijk verschillende maten meenemen, scheelt lopen en aan en uit kleden) en als ik denk dat ik de juiste maat aan heb dan vraag ik even advies en dan heb ik vaak nog niet de goede maat aan hoor, dan pakken ze wel even een andere en die past wel. Dat opmeten hoeft van mij niet, als je een bh aan hebt zien ze ook wel of het goed zit of niet. Als ik twijfel vraag ik altijd even advies.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:12

je omvang kan je makkelijk zelf meten met een meetlint ;) onder je borst door (en recht, dus op rug op dezelfde hoogte) opmeten wat je omvang daar is. is dit 72, dan heb je maat 70, heb je bijvoorbeeld 74, dan heb je maat 75.
cupmaat is lastiger, en lang niet altijd met meetlint te bepalen (met lint kom ik op D uit, 2a3 maten kleiner als dat ik echt heb) maar hoofdregel is hierbij dat de borst goed in de cup valt, als je met je hand over je borst glijd hoor je geen bobbels te voelen. ook mag de cup (in jou geval dus vooral de rechter in eerste instantie) niet afstaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:02

Ik had ook een groot verschil in cup (grote C en B) en liep enorm tegen het BH probleem aan. Door steeds een niet goed pasende BH en ook mijn schaamte in die tijd om hulp te vragen bij een juiste maat te zoeken, werden mijn borsten steeds slapper. Op mijn 18de heb ik een borst correctie laten doen. 1 bortst is verkleint, de andere gelift. Toen zat ik dus op een B cup en inmiddels E dus ja het kan nog groeien (ik heb een normaal gewicht)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:45

kriistellx schreef:
Ik hoorde op tv bij een programma als dit is mijn lijf ofzo dat je linker borst meestal groter is!

Goh wat apart, dat is bij mij ook zo _O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:19

Volgens mij de borst aan de kant waarmee je schrijft omdat je spieren meer ontwikkeld zijn aan die kant. Bij mij wel het geval