Last van enkels tijdens rijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Last van enkels tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:43

Ik heb ook zwakke enkelbanden. Bij mij helpt het inderdaad als ik hoge, stevige schoenen aan doe met veters.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:48

Ik kan je toch echt die beugels aanraden, opzich zijn beugels heel makkelijk te verwisselen, dus als je ze meeneemt van huis zitten ze zo erop.
Mocht dacht echt geen optie zijn zou ik in ieder geval kijken voor laarzen, of stevig schoeisel.
Ik had t zelf ook toen ik simpele jodphurs en chaps had.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 13:52

Ik zal mijn ouders vragen, maar in de zomer mag ik pas nieuwe schoenen, hopelijk mag het door dit eerder..... Als het dan nog niet goed is zal ik mijn instructrice eens vragen of het mogelijk is om mijn eigen beugels mee te nemen.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:58

Ga anders eens naar een podoloog, wellicht zet je je voeten verkeerd neer. Steunzolen kunnen dan verlichting geven.
En ga naar een fysiotherapeut. Wellicht dat je je enkelbanden hebt overbelast, oefenen, massage en wellicht tapen kunnen ook verlichting geven.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 13:59

Ik ga het nog 1 keer aankijken tijdens mijn lessen morgen en zaterdag en dan met mijn ouders overleggen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:07

Ik heb één rampenkant, links. Ooit tijdens een val van een manege paard (10 jaar geleden ofzo) flink in de kreukels gelegen, en nooit meer echt goed gekomen.

Je zou eens moeten googelen op inversie beweging. Dat is namelijk een zwikbeweging. Het kan zijn dat je hebt gezwikt en nu je banden zwak zijn en je daardoor last krijgt van je enkels tijdens het rijden. Je zou dan een "stijgbeugel" tape aan kunnen leggen, ook dat kun je vinden op google. Maar: ga liever naar de fysio. Altijd beter dan zelf gaan dokteren! Sterkte!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:32

Oh ik wist niet dat je op een manege rijd! Maar dat lijkt me toch geen probleem, om met je eigen beugels te rijden? Zeker niet als je last hebt van je enkels :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:55

Hmm.. Ik heb ook erg last van m'n enkels, vooral als ik de beugels net iets te kort heb.. Ik rij ook met gewone schoenen.. Misschien moet ik dan toch maar laarzen/betere schoenen met chaps gaan kopen..