Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:Eerste waar ik jeuk krijg dan zijn de plekken die het eerst zweten zeg maar.
Dus oksels en de onderkant van mijn voeten bijvoorbeeld.
Ik had het in het vliegtuig dus, en de trillingen van het toestel maakte het helemaal erg.
Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn medicijnen niet ingenomen had, en dat ik ze in mijn handbagage had.
GroteVogel schreef:antihistamine tabletjes halen, gewoon eigen merk van kruidvat of zo.
Hoe lang eet je al anders? Ik ben sinds 4 weken low-carb aan het eten en heb ook 3 dagen vreselijke jeuk gehad, bleek bij de huisarts door de afvalstoffen te komen die je lichaam verlaat.
inderdaad op de tepels en nog meer vreemde plekken, niet leuk!
niet zelf hoor, maar mijn vriend heeft nu sinds 2 jaar last van hele erge eczeem.. Maar dus ook niet op zweetplekken, juist op zijn onderarmen, rug en boven op zn knie (de laatste plek waar je zweet volgens mij :p).. Bij hem komt het wss door de stress van toen zijn moeder overleed, maar het blijft vaag.. (miss bij jou ook stress geweest??) ElineS schreef:Het zijn geen plekken. Heb nergens uitslag of wat dan ook. Je ziet er niets aan.. En heb dan daar jeuk voor een paar minuten, dat verdwijnt soms na een paar keer krabben, maar dan heb ik al snel ergens anders weer jeuk, dus geen specifieke plekjes.
Werkt idd wel, maar het is allemaal maar tijdelijk helaas. 
Maar liever dat dan jeuk, dus in principe.. Alleen ik ga er littekens aan overhouden denk ik zo..

En dat ben ik niet. GroteVogel schreef:moonfish13 schreef:Eerste waar ik jeuk krijg dan zijn de plekken die het eerst zweten zeg maar.
Dus oksels en de onderkant van mijn voeten bijvoorbeeld.
Ik had het in het vliegtuig dus, en de trillingen van het toestel maakte het helemaal erg.
Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn medicijnen niet ingenomen had, en dat ik ze in mijn handbagage had.
Herkenbaar ja! Oksels, liezen,onderkant borsten, bilnaad, voeten, handpalmen,en dan beginnen de schenen en benen en zo de rest....
Bij mij ligt het aan de voeding/afvalstoffen die kwijt moeten, iets met nieren en lever, heb niet zo goed op gelet bij de dokter....
Merk wel dat ik er meer last van heb als ik meer dan 2 eieren eet....
aikon schreef:Nee hoor, dit is vergelijkbaar met een schaafplek. Anders zou ik nu helemaal wit moeten zijn van het littekenweefselEn dat ben ik niet.
.

En na het eten van (te) veel suikerhoudende snoep kan ik jeuk en blaasjes verwachten. Veelal op plaatsen waar de huid dun is en bloedvaten dichter on der huid zitten. Ben nu aan het "afkicken" van snoep
aikon schreef:Ik heb mijn huid door de jaren heen zo vaak open gekrabd, van diep tot schaafplek en heb praktisch geen duidelijke littekens. Na een nieuwe wond wel een tijdje, na een paar dagen/weken zon is het weg. Ik word altijd wel heel snel bruin, misschien dat dat de oorzaak is.
Ik krijg de laatste jaren veel jeuk van suiker, ben een groter snoepertEn na het eten van (te) veel suikerhoudende snoep kan ik jeuk en blaasjes verwachten. Veelal op plaatsen waar de huid dun is en bloedvaten dichter on der huid zitten. Ben nu aan het "afkicken" van snoep
Ik ben ook aan het afkicken op snoep maar dan om de 'kilo'reden
zou niks voor mij zijn als ik voor suikers overgevoelig was.. arme jij

Ik ben een pijn eter en snoep is heel makkelijk dan. Maar nu moet ik mijn tanden ergens anders in zetten. aikon schreef:Hormoonzalf wou mijn moeder niet aan. De reden was dat het dan naar binnen sloeg op de longen, toch ben ik astmatisch. Teerzalf heb ik ook nooit gehad.
De kilo's zijn hier ook een probleem, dus sla nu meer vliegen in 1 klapIk ben een pijn eter en snoep is heel makkelijk dan. Maar nu moet ik mijn tanden ergens anders in zetten.
) dus kreeg ik protopic.. Daar kon ik dus niet tegen want zodra ik in contact met water kwam begon de gesmeerde huid te branden als een gek.. en mijn moeder verklaarde mij voor gek maar ik weigerde dat te smeren.
Ik ga morgen maar weer bellen en misschien een allergietest oid laten doen, en me anders door laten verwijzen naar de dermatoloog. Ik doe regelmatig modellenwerk en ik schaam me dood voor die opengekrabde bultjes overal...