Jeuk! Krab mezelf helemaal open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:02

antihistamine tabletjes halen, gewoon eigen merk van kruidvat of zo.

Hoe lang eet je al anders? Ik ben sinds 4 weken low-carb aan het eten en heb ook 3 dagen vreselijke jeuk gehad, bleek bij de huisarts door de afvalstoffen te komen die je lichaam verlaat.

inderdaad op de tepels en nog meer vreemde plekken, niet leuk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:26

Eerste waar ik jeuk krijg dan zijn de plekken die het eerst zweten zeg maar.
Dus oksels en de onderkant van mijn voeten bijvoorbeeld.
Ik had het in het vliegtuig dus, en de trillingen van het toestel maakte het helemaal erg.
Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn medicijnen niet ingenomen had, en dat ik ze in mijn handbagage had. _/-\o_

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:27

Ik heb nu ook sinds vorig jaar opeens jeuk als ik naar buiten ga. Een paar weken heel erg, maar dan weer een poosje niet, en dan af en toe weer een dagje.
Ik heb wel overal buitjes zitten, zou dat dan kunnen komen door eczeem? Ik heb wel eens last gehad van eczeem op mijn ellebogen, zou dit dan hetzelfde kunnen zijn?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:34

moonfish13 schreef:
Ik had het in het vliegtuig dus, en de trillingen van het toestel maakte het helemaal erg.
Gelukkig bedacht ik me dat ik mijn medicijnen niet ingenomen had, en dat ik ze in mijn handbagage had. _/-\o_

Herkenbaar ja! Oksels, liezen,onderkant borsten, bilnaad, voeten, handpalmen,en dan beginnen de schenen en benen en zo de rest....

Bij mij ligt het aan de voeding/afvalstoffen die kwijt moeten, iets met nieren en lever, heb niet zo goed op gelet bij de dokter....
Merk wel dat ik er meer last van heb als ik meer dan 2 eieren eet....

ElineS

Re: Jeuk! Krab mezelf helemaal open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 19:56

GroteVogel schreef:
antihistamine tabletjes halen, gewoon eigen merk van kruidvat of zo.

Hoe lang eet je al anders? Ik ben sinds 4 weken low-carb aan het eten en heb ook 3 dagen vreselijke jeuk gehad, bleek bij de huisarts door de afvalstoffen te komen die je lichaam verlaat.

inderdaad op de tepels en nog meer vreemde plekken, niet leuk!

Sinds een maand of twee :)

Ik heb het juist niet zo op die plekken waar het zweet. Meer op de 'grote oppervlakken'. Bovenbenen, enkels, buik, hele rug.. Handen en voeten jeuken eigenlijk niet.

De pilletjes helpen voor geen meter tot nu toe helaas.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:59

hoe zien de plekken eruit, ik heb een poos geleden ook uit het niets echt helemaal onder gezet. het leek alsof ik in brandnetels gevallen was. Het bleken galbulten te zijn. Met medicatie, methogel en coolpacks werd het gelukkig wat minder en nu nergens last meer van.
Dus misschien coolpacks of natte theedoeken op de plekken leggen als tijdelijke oplossing tegen de jeuk?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:13

Het zijn geen plekken. Heb nergens uitslag of wat dan ook. Je ziet er niets aan.. En heb dan daar jeuk voor een paar minuten, dat verdwijnt soms na een paar keer krabben, maar dan heb ik al snel ergens anders weer jeuk, dus geen specifieke plekjes.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:22

Probeer ipv te krabben erop te slaan, dan krab je het iig niet kapot.. En koelen werkt idd ook vaak goed tegen jeuk!
Ik weet hoe erg jeuk kan zijn :( niet zelf hoor, maar mijn vriend heeft nu sinds 2 jaar last van hele erge eczeem.. Maar dus ook niet op zweetplekken, juist op zijn onderarmen, rug en boven op zn knie (de laatste plek waar je zweet volgens mij :p).. Bij hem komt het wss door de stress van toen zijn moeder overleed, maar het blijft vaag.. (miss bij jou ook stress geweest??)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:53

ElineS schreef:
Het zijn geen plekken. Heb nergens uitslag of wat dan ook. Je ziet er niets aan.. En heb dan daar jeuk voor een paar minuten, dat verdwijnt soms na een paar keer krabben, maar dan heb ik al snel ergens anders weer jeuk, dus geen specifieke plekjes.

Bij mij was er ook niets te zien en omdat medicijnen niet werkte kreeg ik uiteindelijk een bioptie en daar was wel wat op te zien. Dat zegt natuurlijk niet dat dit bij jou ook gebeurd straks!

Probeer het niet kapot te krabben, hoe moeilijk dat ook is! Nog even doorbijten! Maandag kun je weer naar de dokter! ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:00

probeer het niet kapot te krabben, het zou jammer zijn als je straks onder de littekens zit!
als je het niet kunt volhouden tot morgen, kun je altijd overwegen naar de huisartsen post te gaan.
Het is wel raar dat je niks ziet, zou zo snel mogelijk de oorzaak proberen te achterhalen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 12:02

Ik doe mijn best er niet aan te zitten.. Zit mezelf nu ook constant in te smeren met bodylotion, want dat brengt wat verlichting..

En nu is het wachten tot morgenochtend.

De HAP vind ik alleen voor nood. Hoe klote dit ook is, nood vind ik het niet :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:38

Je kunt ook een koelelement in een doek draaien en dat er tegenaan houden. Koelen helpt tegen de jeuk.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 13:47

Heb ik al een paar x gedaan :j Werkt idd wel, maar het is allemaal maar tijdelijk helaas.

Ik heb trouwens uitslag ontdekt op mijn armen. Kleine rode puntjes.

Afbeelding

En zo zien de opengekrabde wondjes eruit. Heb er 5.. En dat doet nu flink zeer! :') Maar liever dat dan jeuk, dus in principe.. Alleen ik ga er littekens aan overhouden denk ik zo..

Afbeelding

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:19

Nee hoor, dit is vergelijkbaar met een schaafplek. Anders zou ik nu helemaal wit moeten zijn van het littekenweefsel :D En dat ben ik niet.

Ben je allergische voor (huis) mijt? Je HA kan een bloedonderzoek doen naar hoe je lymfestelsel werkt. Wat al eerder gemeld is kan het zijn dat je je afvalstoffen niet goed kwijt kan via organen, maar ook via je lymfen en bloed. Een lymfedrainage kan ook helpen.

Sterkte er mee, niets is erger dan jeuk. Leef er nog maar 38 jaar mee.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:23

Ik heb al 2 weken PRECIES hetzelfde! Begon met jeuk onder mijn voeten en daarna mijn hele lijf. Heb mezelf overal kapot gekrabt en die kleine rode puntjes heb ik ook overal! Slik je de pil? Zoja welke? Ik had microgynon 30 maar nu die andere gehad en sinds ik die slik zit ik helemaal onder..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:49

GroteVogel schreef:
moonfish13 schreef:

Herkenbaar ja! Oksels, liezen,onderkant borsten, bilnaad, voeten, handpalmen,en dan beginnen de schenen en benen en zo de rest....

Bij mij ligt het aan de voeding/afvalstoffen die kwijt moeten, iets met nieren en lever, heb niet zo goed op gelet bij de dokter....
Merk wel dat ik er meer last van heb als ik meer dan 2 eieren eet....

Eieren bevatten behoorlijk veel histamine, dat kan dus wel kloppen.

Inderdaad liezen, bilnaad enzo, en inderdaad ook handpalmen.
Vreselijk, ik heb eens geprobeerd te stoppen met die medicijnen maar een sliep ik niet meer en twee werd ik gek van de jeuk. Dikke rode bulten, en inderdaad van die rode spikkels die TS ook heeft.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:10

aikon schreef:
Nee hoor, dit is vergelijkbaar met een schaafplek. Anders zou ik nu helemaal wit moeten zijn van het littekenweefsel :D En dat ben ik niet.

.

Nou ik zit anders door zulke plekken helemaal onder de littekens..
TS: ga je maandag morgen gelijk naar de HA.. hoop voor je dat het meevalt uiteindelijk en dat je deze nacht zonder al te veel jeuk en gekrab door komt -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:14

Ik heb mijn huid door de jaren heen zo vaak open gekrabd, van diep tot schaafplek en heb praktisch geen duidelijke littekens. Na een nieuwe wond wel een tijdje, na een paar dagen/weken zon is het weg. Ik word altijd wel heel snel bruin, misschien dat dat de oorzaak is.

Ik krijg de laatste jaren veel jeuk van suiker, ben een groter snoepert :D En na het eten van (te) veel suikerhoudende snoep kan ik jeuk en blaasjes verwachten. Veelal op plaatsen waar de huid dun is en bloedvaten dichter on der huid zitten. Ben nu aan het "afkicken" van snoep -O-

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:17

aikon schreef:
Ik heb mijn huid door de jaren heen zo vaak open gekrabd, van diep tot schaafplek en heb praktisch geen duidelijke littekens. Na een nieuwe wond wel een tijdje, na een paar dagen/weken zon is het weg. Ik word altijd wel heel snel bruin, misschien dat dat de oorzaak is.

Ik krijg de laatste jaren veel jeuk van suiker, ben een groter snoepert :D En na het eten van (te) veel suikerhoudende snoep kan ik jeuk en blaasjes verwachten. Veelal op plaatsen waar de huid dun is en bloedvaten dichter on der huid zitten. Ben nu aan het "afkicken" van snoep -O-

:') Ik ben ook aan het afkicken op snoep maar dan om de 'kilo'reden :oo zou niks voor mij zijn als ik voor suikers overgevoelig was.. arme jij :(:)
Misschien is dat het inderdaad hoor.. door mijn eczeem in combinatie met zware hormoonzalf en teerzalf vroeger heb ik op die plekken geen pigment meer waardoor ik niet bruin word.. daar vallen ze inderdaad ook het meest op..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:40

Hormoonzalf wou mijn moeder niet aan. De reden was dat het dan naar binnen sloeg op de longen, toch ben ik astmatisch. Teerzalf heb ik ook nooit gehad.

De kilo's zijn hier ook een probleem, dus sla nu meer vliegen in 1 klap :D Ik ben een pijn eter en snoep is heel makkelijk dan. Maar nu moet ik mijn tanden ergens anders in zetten.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:44

aikon schreef:
Hormoonzalf wou mijn moeder niet aan. De reden was dat het dan naar binnen sloeg op de longen, toch ben ik astmatisch. Teerzalf heb ik ook nooit gehad.

De kilo's zijn hier ook een probleem, dus sla nu meer vliegen in 1 klap :D Ik ben een pijn eter en snoep is heel makkelijk dan. Maar nu moet ik mijn tanden ergens anders in zetten.

Ik ben gewoon een eter eter.. Ik zit nu aan van die shakes want met mij is gewoon niet te winkelen.. Als ik naar de winkel ga kom ik ALTIJD met teveel lekkers thuis -O-
Tja bij mij was hormoonzalf de laatste redding (teerzalf werkte niet en was onhandig met al dat inpakken snachts. was net een mummy en als ik naar de wc moest moest ik iemand wakker maken om mijn broer naar beneden te doen en mijn kont af te vegen :') ) dus kreeg ik protopic.. Daar kon ik dus niet tegen want zodra ik in contact met water kwam begon de gesmeerde huid te branden als een gek.. en mijn moeder verklaarde mij voor gek maar ik weigerde dat te smeren.

Ging ik weken later naar de dermatoloog zei hij inderdaad dat het een van de reacties erop kan zijn. Deed ik mijn shirt uit met het motto 'het valt nu nog mee' schrok die man zich rot .. :')
Maar ik moet zeggen dat ik er nu (gelukkig) langzaam aan overheen lijk te groeien.. ik heb nog nooit z'n strenge winter z'n goede redelijk jeukloze huid gehad...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:51

Mijn huid reageert erg op varkensvlees melk en gluten en vet eten.
Ik had op mijn 19e nog behoorlijk acne en toen ik op dieet ging was ik er praktisch van af.
Nu vooral hormoonaal nog wel eens wat maar niet meer wat het was.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:56

Jeuk is erger dan pijn :\
Ik heb het ook al een tijdje eigenlijk.. Maar bij mij is het bij bepaalde zeep of waspoeder.. Er is een douchegel van Dove, met cocos, daar krijg ik 100% jeuk van, m'n moeder had het waspoeder veranderd, zodra ik schoon gewassen kleren aantrok begon het. MAAR, vorige zomer heb ik het ook op vakantie gehad, en dat bleek door het water waar ik mee douchte te komen. We waren in Egypte op vakantie en ik heb mezelf lazerus gekrabt!! Wat bij mij wel heel erg veel hielp was een natte koude handdoek op de plek die jeukt leggen, dat kalmeerde het echt. Ik heb mezelf de laatste dag dat we daar waren afgespoeld met water uit flessen, daarna had ik geen jeuk!

Het komt bij mij echt vanuit verschillende dingen en het komt ook totaal uit het niets op zetten.. Ik denk dat een allergietestje bij de HA wel op zijn plaats is :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:25

TS Ik heb ongeveer hetzelfde, sinds een paar weken verschrikkelijk jeukende bultjes. Heel erg klein, verschijnen ineens en als ik er even aan gekrabd heb is het over. Er komt geen vocht ofzo uit, geen uitslag er om heen echt alleen dat verschikkelijke bultje.
De huisarts wist het niet echt dus heb een hormoonzalf gekregen maar die werkt voor geen fluit |o Ik ga morgen maar weer bellen en misschien een allergietest oid laten doen, en me anders door laten verwijzen naar de dermatoloog. Ik doe regelmatig modellenwerk en ik schaam me dood voor die opengekrabde bultjes overal...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:24

ik heb zelf ook last van lichte jeuk, maar dat komt omdat ik 2 weken geleden gordelroos heb gehad. Ik heb nog wat lichte uitslag ervan, wat jeukt. Dat zag er precies zoals de foto er uit. Mijn kinderen zitten nu onder de waterpokken, dat wordt veroorzaakt door het zelfde virus. De waterpokken zien er wel heel erg naar uit, daar was de gordelroos niks bij. Het heerst in deze buurt en op de school enorm de waterpokken, misschien krijg je wel waterpokken of heb je dat al gehad?