Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:54

Papegara schreef:
Ik heb ontzettend veel respect voor de mensen die het wel gewoon doen.

Ook jij kunt het gewoon doen, geloof me;-)

Ik lig met mijn maatje 44 rustig in bikini overal, mensen zien ook met kleren aan wel dat mijn buik te dik is en mijn bovenbenen van een flink formaat ;-)

benangelique

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:14

ik ben net bevallen en moet werg wennen aan mijn nieuwe, nog slappe lijf. komt wel goed maar voor zolang dat niet zo is ga ik me niet schamen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:35

Op een gegeven punt krijg je je heupen natuurlijk niet meer slanker, je kan moeilijk bot gaan afschrapen :D

Ik heb hetzelfde probleem TS, ben helemaal niet dik (echt niet! :P ) maar heb brede heupen en brede bovenbenen. Ben ook wel een tijdje 5 kg minder geweest, en dat was helemaal een raar zicht, want dan had ik: slanke taille-brede heupen-ingevallen bovenbenen. Dat ging al helemaal niet samen haha.

Mede daarom heb ik mijn brede bovenbenen maar wat aanvaard, het past gewoon niet bij m'n figuur om heel slanke bovenbenen te hebben (helaas!) want dan steken mijn heupen zo raar uit. En die heupen, tjah, zit al maar een klein laagje vlees over, je kan het bot zo voelen, dus slanker kan helaas echt niet.

Je moet maar zo denken TS: als jij op het strand ligt en je ziet allerlei verschillende soorten mensen langswandelen, besteed jij toch ook niet de hele tijd aan slecht denken over mensen hun figuur en erover roddelen? Je denkt hoogstens een seconde of vijf iets (kan negatief of positief zijn) en je gaat weer verder met waar je mee bezig was. Zo zijn andere mensen ook! Te druk bezig met zichzelf om veel aandacht aan jou te gaan besteden :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:43

Ik vertik het ook. Ben bijna 100 kilo afgevallen en heb gezond gewicht, maar het afvallen heeft bij mij ook wat sporen nagelaten (al is het niet half zo erg als het had kunnen zijn := ) maar mijn bovenbenen en buik zijn slap en m'n voorgevel heeft ook betere tijden gekend :+

Nou ja, het is geen verplichting om een bikini aan te trekken. Met een tankini heb ik geen moeite. Die bedekt precies de probleemgebieden :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:40

normaal lag ik topless en had ik schijt, sinds mijn laatste zwangerschap was ik flink aangekomen en kreeg het er in eerste instantie niet vanaf
nu ben ik wel 12 kilo kwijt maar heb ik gebruikte theezakken aan de voorzijde hangen
ik houd het dus bij een sportbadpak die alles strak trekt :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:44

Hetzelfde verhaal als Cayenne hier: door het afvallen ook geen fantastisch lichaam. Maar ga ik daarom niet in een bikini zwemmen? Ik laat me toch niet op m'n kop zitten door wat voor achterlijke gedachtes ik heb over m'n lichaam?

Het is maar een lichaam, je doet ermee wat je kan en voor de rest moet je gewoon genieten van het leven. Of je nou dikke benen, een speknek, een flubberreet of hangtieten hebt, of allemaal tegelijk; niemand die daar wakker van ligt. JIJ bent de enige die er op let en je neemt jezelf keihard in de maling waardoor je een hoop plezier mist. En wat is er buiten plezier in dit leven? Niet heel erg veel :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:53

phormicola schreef:
Hetzelfde verhaal als Cayenne hier: door het afvallen ook geen fantastisch lichaam. Maar ga ik daarom niet in een bikini zwemmen? Ik laat me toch niet op m'n kop zitten door wat voor achterlijke gedachtes ik heb over m'n lichaam?

Het is maar een lichaam, je doet ermee wat je kan en voor de rest moet je gewoon genieten van het leven. Of je nou dikke benen, een speknek, een flubberreet of hangtieten hebt, of allemaal tegelijk; niemand die daar wakker van ligt. JIJ bent de enige die er op let en je neemt jezelf keihard in de maling waardoor je een hoop plezier mist. En wat is er buiten plezier in dit leven? Niet heel erg veel :)

heb je op zich helemaal gelijk in :j

alleen ik denk dan, in badpak heb ik net zo veel plezier als bikini en voelt beter hahaha :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:58

Badpak is ook goed wat mij betreft :))

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:17

Ik heb het zelf totaal niet, ik voel me in bikini juist veel zelfverzekerder dan in kleding :+ En nee, ik heb ook zeker geen perfect lichaam.

Maar ik vind dat je je helemaal niet hoeft te schamen! Het valt jouw misschien op dat je niet het perfecte figuur heeft, maar andere mensen niet. Denk je nu echt dat die mensen niets beters te doen hebben dan jou hele tijd in de gaten te houden?
Vriendin van mij zal je ook nooit in bikini zien, blijft altijd in jurkje liggen. Juist dan zie je mensen kijken naar haar waarom zij haar jurkje aan houdt.
Dus ik zou gewoon proberen je gedachten buitenboord te gooien en lekker te gaan genieten hoor! Het is juist heerlijk om lekker in bikini of badpak rond te lopen op het strand en te zwemmen en alles :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:42

Ja ik meld me ook. Ik vind het ook vreselijk om in bikini te lopen terwijl ik echt van het strand hou.. Ik ben enorm onzeker..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:14

phormicola schreef:

Ik vind het knap dat je zo zeker bent van jezelf! *\o/* Ik durf me zelfs nog niet in bijzijn van m'n vriend om te kleden -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:18

Nee?! Maar dat gaat dan toch ook een te grote plek innemen in jullie relatie? Mijn man zou dat volgens mij niet eens accepteren zoveel onzekerheid voor zijn neus :')
Als je wat vrijer bent met je lichaam, dat is volgens mij heel aantrekkelijk en dan verdwijnen die mindere dingetjes eraan als sneeuw voor de zon. Onze mannen zien die mindere dingen sowieso niet hoor :+

Nee hoor, ik ga gewoon in bikini naar het strand, met al m'n flubbertjes, spekjes en putten, ik ben de enige die ze zo duidelijk ziet :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:19

phormicola schreef:
Nee?! Maar dat gaat dan toch ook een te grote plek innemen in jullie relatie? Mijn man zou dat volgens mij niet eens accepteren zoveel onzekerheid voor zijn neus :')
Als je wat vrijer bent met je lichaam, dat is volgens mij heel aantrekkelijk en dan verdwijnen die mindere dingetjes eraan als sneeuw voor de zon. Onze mannen zien die mindere dingen sowieso niet hoor :+

Nee hoor, ik ga gewoon in bikini naar het strand, met al m'n flubbertjes, spekjes en putten, ik ben de enige die ze zo duidelijk ziet :j

_/-\o_
Zou sowieso helemaal spastisch van mezelf worden als ik zo bang en onzeker moest zijn van mijn eigen lichaam. Dan ben je toch ook niet gelukkig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:22

Ik trek gerust mijn bikini aan, nee de buik is niet strak en hobbelt gezellig als ik loop maar ach :D ik ben erg zelfverzekerd dus ik ga ervoor haha.
Wel een bikini die goed zit natuurlijk, broekje heeft een wat hogere taille want een beetje elegant erbij lopen vind ik wel belangrijk :) zo'n laag model is niet zo charmant meer en de maat moet goed zijn. Ik moet niet in maat 36 willen stappen, terwijl ik toch echt 38 heb!

Je hebt ook hele mooie badpakken, dus als bikini eng is dan kan een sexy badpak (die je zelfs nog in corrigerende modellen hebt!) ook heel erg mooi zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-05-13 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:26

phormicola schreef:

Oh, ik doe het wel hoor, maar het is allemaal zo snel gegaan dat ik nog aan m'n nieuwe ik moet wennen :P Hij vind het niet erg en snapt het gelukkig ook. Het moet idd geen issue worden, maar het komt vanzelf wel :j Hij heeft me wel naakt gezien hoor :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:27

Ik meld me ook.

Ik heb vanochtend nog op de weegschaal gestaan en schrok weer wat ik daar zag. Door op de weegschaal te staan word ik mij wel bewust dat ik er wat aan moet doen, dus daarom mijd ik die dingen ook niet.

Ik heb al zolang ik mij kan herinneren problemen met mijn gewicht, vanaf kleins af aan al grote porties opscheppen, lekker snaaien, chips etc.

Afgelopen jaar nogal erge dip gehad, en nu sinds een week of 2 weer een beetje uitgekropen.
Ik ben nu sinds een paar dagen begonnen met de 30 Day Shred, een thuistraining van 30 minuten per dag van Jillian Michaels, aardig pittig maar wel aan te raden. Gewoon thuis en het geeft goede resultaten(wel in combi met goed eten)

Op dat eten ben ik mij nu aan het focussen op het eten, geen of mindere vette producten etc. Meer sporten, want ik heb tijd zat(heb wisseldiensten van 24 uur per week en daarnaast 1 dag school, dus mooi te combineren)
Ik heb nog een lange weg te gaan maar hoop dat wij elkaar hier misschien tips en motivatie kunnen geven.
Ik zal zo ook even het topic doorlezen om op de hoogte te zijn van de rest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:28

Voordeel als je naakt bent; er kan niets over een randje hangen omdat het broekje net ietsje te strak zit (want het moet wel wat strak zitten, anders verlies je het met zwemmen :') ) :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:30

In belgie valt de liposuctie mee ik ken een geode chirurg pb maar als je meer wilt weten ;)

Ik met eigenlijk zelf dat veel mannen vrouwen met was bredere heupen dikke billen en benen wel leuk vinden ... een voller postuur word nu veel meer gewaardeert

Ik schaam me zeker niet in me bikini durf zelf hier een foto neer te zetten van mijn volslanke ikje in Portugal aan zee :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:33

Ik heb geen liposuctie nodig maar een strak-trek operatie :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:38

Ik ben een beetje aan het afvallen maar dat heeft niets met mijn bikinilijn te maken. Ik ben gewoon zelf met overgewicht aan het flirten en dat is niet gezond. Plus het is gewoon fijner om met minder kilo's te moeten rondsleuren.
Maar ik schaam me helemaal niet voor mijn lichaam. Mijn lichaam maakt een achtvorm. Ik heb brede bovenbenen, brede heupen, rond mijn taille wordt ik terug wat smaller en aan mijn borstkas ga ik weer breed. Vroeger als puber schaamde ik mij heel erg voor mijn brede benen. Maar mijn vriend is er wild op :D . Ik heb dankzij hem geleerd om heel anders tegen mijn eigen lichaam aan te kijken, niet als breed maar met mooie vormen en rondingen, zonder dat het een mooi woord voor vet is.

Ik doe dus zonder enige schaamte mijn bikini wel aan, en de dingen waar ik mij vroeger zo voor schaamde als mijn benen, mijn heupen of mijn achterwerk zijn nu juist te dingen waar ik mee durf pronken :D .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:38

@cayenne Ts sprak erover in haar eerste post
was niet tegen jou bedoelt cayenne ;)

Ben je dan zoveel afgevallen dat er dingen moeten worden strakgetrokken???

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:44

Ik herken het ook. Heb geen overgewicht, maar die heupen en bovenbenen :-( vooral als je zon bikinibroekje aan hebt en dan is t naar mijn idee of mn heupen erover heen vallen :-P. Vind t ookal erg als ik een spijkerbroek aan heb en een strak shirt, dat je dan echt ziet waar mn broek begint door die dikke heupen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:46

Kwanyin, Je bent een zandloper? Dat is het meest gewilde figuur :j (En ook het mooiste vind ik.)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:53

Wildgirl schreef:
Papegara schreef:
Ik heb ontzettend veel respect voor de mensen die het wel gewoon doen.

Ook jij kunt het gewoon doen, geloof me;-)

Ik lig met mijn maatje 44 rustig in bikini overal, mensen zien ook met kleren aan wel dat mijn buik te dik is en mijn bovenbenen van een flink formaat ;-)

+:)+ vind het ook echt geen afschuwelijk gezicht om iemand van maat 44 in een bikini te zien hoor :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:54

Ik trek ook gewoon m'n bikini aan, sommige plekken kunnen nog wat strakker maar who cares :Y) ben geen fan van bikini's, maar dat komt vooral omdat ik zo ontzettend snel verbrand. ^) En ik geef nog net geen licht, maar het is lang geleden dat ik me daar nog druk om maakte. :D