Neusoperatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Neusoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:06

Mijn vriend heeft ook zoiets gehad, geloof ik bal tegen zijn neus gekregen.
hij had ook vaak last van hoofdpijn en liep met een verstopte neus. dus hij heeft ook een operatie gehad. wat er precies is gebeurd weet ik zo even niet meer.... (Ik had toen nog geen verkering met hem :P )

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 14:20

Pascal ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn sinds de operatie. Ook als pijnstilling of iets heb ingenomen. Had gister en vandaag weer een enorme druk op m'n hoofd. Ben blij als die tampons er woensdag uit gaan.. Hoe gaat het met jou?

LiiNd_Y is je vriend er goed van herstelt? :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:23

Ik had ook veel hoofdpijn de eerste week na de operatie.
Ja met mij gaat redelijk vandaag voor het eerst weer wezen werken, maar toch wat eerder weggegaan.

Is nog best zwaar, hele dag achter de computer en met cijfertjes bezig zijn.

Mijn neus zit wel weer aardig dicht! Net weer even goed gespoeld en er komt toch nog veel rommel uit..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 14:27

Hoop zo dat die hoofdpijn verdwijnt.. heb van de week even achter de pc gezeten, maar dan heb ik de gehele avond hoofdpijn.

Ja dat zal ook nog wel energie kosten ineens weer vol aan het werk achter de computer.. Ik heb gelukkig 2 weken vakantie. En ga waarschijnlijk de eerste week na de vakantie nog niet naar school omdat een week rust moet houden nadat die tampons eruit zijn. En dan gewoon half dagje proberen.

Houdt die rommel nog een keer op? (haha)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:00

PINK schreef:
Pascal ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn sinds de operatie. Ook als pijnstilling of iets heb ingenomen. Had gister en vandaag weer een enorme druk op m'n hoofd. Ben blij als die tampons er woensdag uit gaan.. Hoe gaat het met jou?

LiiNd_Y is je vriend er goed van herstelt? :)

ja, hij heeft geen klachten meer.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:30

Ik ben een dikke week duizelig geweest en daardoor werd m'n hoofdpijn ook weer erger!

Nou dat vond ik ook, heb gezeten van 07.30 tot 14.45 en aangezien mijn werk gewoon is blijven liggen moest ik van dik 1,5 week bijwerken.

En dat was niet grappig -O-

En ben ik eigenlijk te druk geweest.
Morgen weer verder om te proberen bij te komen!

Nou ik vraag me idd af wanneer de rommel eindelijk klaar is haha.

Gelukkig een korte week, donderdag is hemelvaart dus vrij en vrijdag had ik al vrij staan.
Nog 2 dagen werken dus :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:36

Jij hebt het dus aangedurft al dapper, hopelijk ben je snel van de naweeen verlost.

ik stel het al ruim 10 jaar uit. Ik durf het gewoon niet aan :o . Juist vanwege de naklachten en de mega tampons in je neus. Hier moet idd ook neus rechtgezet worden, een amandel eruit, iets verkleinen en iets anders vergroten. Al met al een aardige slooppartij. Door teveel klappen op en tegen mijn neus (paard, valpartij, hond, zelf stoten enz) zit er een vreemde verdikking die ook met een bril problemen geeft soms. Chronisch verstopte neus en ik snurk als een dolle erdoor. Misschien ooit de moed ervoor maar nu even niet nog,

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:22

Ik heb ook nog heel lang last gehad van viezigheid uit mijn holtes. Vooral veel bloedstolsels. Niet echt lekker, maar het helpt uiteindelijk wel.
Heel veel succes morgen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:28

Pascal hoe gaat het bij jou?

Hier gaat eigenlijk steeds beter, weinig pijn ook zonder pijnstilling. Maar merk wel dat heel snel moe ben.. Morgen gaan de laatste tampons er eindelijk uit! :D

AnnemiekvM, hoelang heeft het geduurd voor dat het over was met die viezigheid? Dankjewel!

karuna, het is een hele verademing nu al. En dat zal denk ik morgen alleen maar beter worden. Ook al is het eng, ga toch is kijken of je de stap niet beter wel kan zetten. :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:25

M'n neus is nog gevoelig en door alle allergieën die ik heb nies ik met kapot!
Heb hier ook medicatie voor maar ik heb zo'n beetje 19 allergieën.

Hoe was het met de tampons verwijderen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 15:10

Viel gelukkig erg mee in vergelijking met het verwijderen van de grote. Al bleef het wel een naar gevoel.. maar ik merk wel dat mijn neus heel gevoelig is zeg!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:22

Ja dat blijft ook nog wel even!

Ik heb vandaag last van oorpijn.. Weet niet of het met elkaar te maken heeft of een toevalstreffer want ik heb nog nooit oorpijn gehad!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:43

Ik sluit me even aan.. Heb vandaag te horen gekregen dat ik 15 aug word geopereerd. Mijn neustussenschot staat scheef waardoor de ene kant van mijn neusschelp is opgezwollen (omdat ie meer ruimte heeft) en ik dus door beide neusgaten bijna geen opening meer heb om adem te halen.. Ben nu al zenuwachtig voor de pijn die ik erna zou hebben.. Moet ook 1 nacht blijven en van die rottige tampons in mn neus.. HELP.. ;(

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:10

Wees niet bang voor de pijn. Juist niet, bij mij viel de pijn alles mee. Maar neem wel bijtijds je pijnstilling. :)

Pascal hoe gaat het inmiddelds met jou?

Hier helaas minder. De hoofdpijn (aanvallen) zijn er weer. Vandaag met de poli gebeld en moet volgende week weer terug komen. Pff hier zat ik niet op te wachten..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:30

Mijn hoofdpijn is ook weer terug..

Maar hoe het is, nog steeds niet helemaal fit! Wondje aan m'n neusschotje was ontstoken door een hechting en daar kwam een pus uit :x

Volgende week moet ik voor controle, maar zou blij zijn als alles achter de rug is en genezen.

Want dit had ik toch echt niet verwacht!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:37

Ik krijg binnen een week een oproep van de KNO arts wanneer ik heen moet om de operatie te plannen en om te bespreken wat ze precies gaan doen.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:40

Bij mij is het tussenschot ook recht gezet. Maar jeetje 4 tampons erin. Ik had er 2. Deed me zo zeer toen ze eruit kwamen, dacht zowat dat ze mijn hersenen mee zouden trekken ... :')

Maar bij mij heeft de operatie helemaal niks geholpen, lijkt wel alsof mijn neus nog dichter zit. En meer adem kunnen krijgen wat ze mij vertelde heb ik ook niet .. -O-

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:44

Ik ben gister terug geweest voor controle, rechts zag er mooi en schoon uit maar links was weer 1 groot drama. Fikse ontsteking en weer poliepen. Dus ben naar huis gegaan met een flinke kuur ab en prednison weer een nieuwe neusspray en anti allergie tabletten.

Over 3 weken weer terug en kijken of het verbeterd is.

Hoe gaat het ondertussen met jou pink?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:55

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik kon geen recentere vinden.

Ik moet over 3 weken ook geopereerd worden aan mijn neus.
Tussenschot word recht gezet ivm te weinig lucht en ze gaan gelijk de buitenkant maar rechtzetten om het te optimaliseren.

Meer mensen met ervaring??

Ik heb nog nooit een operatie gehad of ben nog nooit onder narcose geweest.
Ben dus ook best wel een beetje zenuwachtig zo nu en dan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:03

Ik heb niet dezelfde operstie gehad, maar wel meerdere operaties aan mijn neus.

De laatste was op mijn 17e, hierbij hebben ze mijn gehele neus geroconstrueerd, met stukjes rib hebben ze neusschelpen gemaakt en een 'puntje' op mijn neus. Ook zaten er vreselijke tampons in inderdaad haha!

Al met al is het heel erg mee gevallen, weinig tot geen pijn aan gehad. Het vervelendste was de gebroken rib en het bloed wat je maag inkomt na de operatie.

Wat betreft narcose, hier merk je niks van, het voelt erg koud/scherp aan als het ingespoten wordt maar je valt binnen enkele seconden in slaap. Ik heb zelf ook geen neveneneveneffecten ondervonden van de narcose en stond binnen een week alweer op stal.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:11

Lijkt me verschrikkelijk, je neus helemaal vol met dingen en door je mond moeten ademen. Heb het met je te doen. Sterkte!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:45

Hier hetzelfde gehad! Alles viel me 200% mee :) heb heerlijk gedroomd tijdens de operatie! (Ik lag aan het Caribische strand). Na de operatie heb ik geen PCM of wat dan ook gebruikt.. Denk er goed om dat je je neus niet stoot, maak je niet druk en neem je rust momenten. De narcose heeft wel eventjes tijd nodig om uit te werken.

Ben blij dat ik het gedaan heb, wat een verademing :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:24

Blij met de tot nu toe "positieve" ervaringen!

Ik hoop ook echt dat het bij mij ook echt positief resultaat heeft!

Kimk had jij voor de operatie ook altijd het gevoel dat je neus "vol" zat?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:46

Ik lees hier over een neus met watten en door je mond ademen, jawel een vreselijk droge mond is gegarandeerd!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:58

@zerena; bij mij heeft t echt enorm geholpen! Ben amper nog verkouden voorheen was dit bijna t hele jaar door.
Kan ook weer fatsoenlijk ademhalen. Zat altijd met m'n mond open om adem te kunnen halen.

Wel idd na de operatie tijdig pijnstilling innemen. Diclofenac werkt goed.

Tja die tampons in je neus ti's niet lekker en ook niet met eruit halen maar er zijn ergere dingen en des te meer n verademing als ze eruit zijn.
En dar je dan door je mond adem moet halen gaat vanzelf.
Ik wist niet beter omdat ik al jaren door m'n mond moest ademhalen.

Ik heb er iig veel baat bij gehad :)