Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lis1 schreef:Ik ben er sinds mijn 9e achter dat erfelijk belast ben en slik hier dan ook al vanaf mijn 9e medicijnen voor ( ben nu 21).
Ik slik nu crestor 40mg en ezetrol.
Heb eigenlijk niet veel last gehad van spierpijn of andere bijwerkingen, gelukkig!
Moet binnenkort weer voor mijn jaarlijkse controle en ben best nieuwsgierig, ben gezonder gaan leven en watvoor uitwerking dit heeft.
Ik voelde me als kind nooit echt begrepen.. Was altijd graatmager en de dokters spraken toen alleen maar in volwassen taal.
Barroco schreef:Ik meld me hier, weet ongeveer vanaf mijn 15e dat ik FH heb. Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet heel erg bezig houd. Laatste keer dat ik m'n cholesterol heb laten testen is zeker een jaar terug, ik zat toen rond de 5, dus zeer netjes.
Mijn moeder heeft medicijnen geslikt maar voor een korte periode en let sindsdien op haar eten en zit altijd goed met haar cholesterol. Vind het we heftig om te lezen dat er zoveel mensen aan de medicijnen hierover zitten, letten jullie dan ook op jullie voedingspatroon?