Alternatief diazepam (vergoed)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Alternatief diazepam (vergoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:29

Je moet bij eerste recept altijd extra administratieve kosten betalen.
Denk dat de herhaling stukken goedkoper uitvalt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:37

En niet elke gemeente doet aan de B-2 code. Ik kreeg diazepam en aanverwanten in Hilversum gewoon vergoed omdat ik een angststoornis had, hier in Den Haag krijg je het nog niet vergoed als je op apengapen ligt :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:42

De gemeente? Wat heeft die daar mee te maken? Het is een zaak van artsen, apothekers, zorgverzekeraars en de zorgverzekeringswet, maar de gemeente staat daar helemaal buiten.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:45

phormicola schreef:
En niet elke gemeente doet aan de B-2 code. Ik kreeg diazepam en aanverwanten in Hilversum gewoon vergoed omdat ik een angststoornis had, hier in Den Haag krijg je het nog niet vergoed als je op apengapen ligt :')

Dit is pure onzin, heb gewerkt in den haag en daar is ook gewoon de b2 code van kracht

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:46

Ts, dat is inderdaad balen. Ik heb het ook gehad (diaze- en oxaze- pam) en beiden kosten inderdaad nogal wat :=
Het was voor mij destijds niet eens haalbaar om het te halen door financiën.
Ook overlegd met de arts maar die had daar geen oplossing voor :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:31

Met gemeente bedoel ik meer 'gebied', ik kreeg dat zo uitgelegd toen ik net in Den Haag woonde. Misschien toch maar weer eens opnieuw over praten, want mijn man krijgt het toch echt voor z'n epilepsie, omdat niets anders werkt.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:41

Dat is echt onzin hoor.

Als je eenmaal een b2 code krijgt van de arts moet de apotheek het doorsturen naar de verzekering

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:45

Ik heb het ook eens gehad met Melatonine, ik betaalde de helft meer voor een potje met 20 ofzo dan een vol potje van 60.
En ze werden dus niet vergoed, daar zakte mijn broek dus echt van af.
Sindsdien bestel ik het op internet, amehoela. Nu zelfs gewoon puur besteld maar dat kan met Diazepam natuurlijk niet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:50

Je kan via internet wel aan pam komen hoor, maar daar betaal je dan nog meer voor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:54

Invisible schreef:
Dat is echt onzin hoor.

Als je eenmaal een b2 code krijgt van de arts moet de apotheek het doorsturen naar de verzekering

Enig idee hoe ik dat kan aankaarten? Zowel de apotheek als mijn HA houden namelijk glashard vol dat ze niet aan B-2 doen in Den Haag.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 11:16

Contact opnemen met je zorgverzekering? Lijkt mij ook dat zoiets landelijk bepaald wordt.

Ik heb zelf ook even aan de telefoon gehangen met mijn zorgverzekeraar, zij kunnen alleen niets doen omdat het niet vergoed wordt :7
Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts voor een injectie, kan ik meteen om opheldering vragen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:29

Heb je een aanvullende verzekering? Want bij sommige wordt Diazepam gewoon (geheel/gedeeltelijk) vergoed.
Je kunt daarvoor contact opnemen met je zorgverzekeraar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:50

Inderdaad vragen bij de verzekeraar, een aangeven dat je man aan de voorwaarden voldoet maar dat de artsen en apotheken weigeren mee te werken.

Anders een zeer formele brief schrijven?
- waarin je aangeeft dat je graag een gemotiveerde reden (op schrift!) van de arts wilt hebben waarom hij van mening is dat je man niet valt onder punt 1 van de B2-code ( http://www.neurologie-zeeland.nl/veelge ... iazepinen/ bv, de directe wettekst heb ik nog niet kunnen vinden.)
- en dat als er geen heldere toelichting volgt dit opgenomen wordt met de klachtencomissie, Kassa of de NZa, of dat jullie hem aansprakelijk zullen stellen voor de geleden financiele schade. (Kies er maar een :) )

(En hoezo 'daar doen we niet aan'? Ik heb dat laatst ook bij Kassa langs horen komen - de huisartsen en apothekers gingen principieel zijn over de rug van de patienten. Dapper hoor, iemand anders' nek uitsteken... |o )

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:59

Je arts kan je ook gewoon bellen en vragen. Daar doen die van ons iig niet moeilijk over.

Pas je overigens op met je diclo? Die is erg slecht voor je nieren.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:00

Nieren worden minstens 1x per 4 weken getest, sta onder behoorlijk strenge controle :)