Dubbelzien / scheelzienoperatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:35

Jeetje, beetje slordig dat dat niet genoteerd was :oo

Hoe is je operatie gegaan vandaag? :(:)

Iris82

Re: Dubbelzien / scheelzienoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:20

Nou ik had prima gisteren kunnen reageren, maar ik durfde eerlijk gezegd niet achter de computer omdat ik bang was voor het resultaat. De oogjes zijn nog heel erg druk bezig met het wennen aan de nieuwe situatie, dus ik kan beter niet te lang achter de pjoet zitten, maar das wel lastig. ;+

Gisterochtend mocht ik dus mezelf al om 8u melden in het ziekenhuis en ik mocht om 8.10u al mee naar de OK. Nou dan lig je dus nog even in de voorbereidingsruimte met een lekker warme deken en een boekje dus ik vermaakte mezelf wel.

Om half 10 lag ik al weer op de uitslaapkamer en nadat ik tig keer op mn donder gekregen had van de zuster dat ik niet overeind mocht komen en ik mn neusslangetje al vakkundig verwijderd had (voor extra zuurstof), besloten ze dat ik echt wel wakker genoeg was om weer terug naar de afdeling te gaan. :') Wat bleek: ik had weer een onwijze dip gehad en ik had weer Atropine bijgespoten gekregen en daar reageer ik nogal heftig op iedere x. Dus ik stuiterde mn bed door. In veel ziekenhuizen krijg je zo'n brilletje met 2 van die rietjes in je neus met zuurstof, maar hier geven ze een slangetje net als een neussonde maar dan in je luchtpijp. Rete-irritant. Maar gelukkig was ik nog halfstoned toen ik m eruit trok dus het was me vergeven.

Helaas deden allebei mn ogen pijn, wat betekende dat ze ze ook beiden geopereerd hebben. Dat betekende dat er rechts geen verkleving te vinden was. Maar waarom doet die spier het dan niet meer? Dat antwoord heb ik helaas niet gehad want ze weten het zelf ook niet. Ze hebben nu mn linkeroog afgezwakt zodat die ook niet meer omhoog kan kijken. Dus nu kan ik met 2 ogen niet meer omhoog kijken. Hoe irritant. Maar goed, het moet er wel voor zorgen dat ik rechtdoor dus minder dubbelzie. Nu zijn mn ogen heel hard aan het vechten met mn hersenen om te wennen aan de nieuwe oogstand en dat doet zeeeeeeeeeer.

Om 12u mocht ik eigenlijk al weer naar huis, maar ik wilde nog even wachten op de oogarts om te horen wat ze nou precies gedaan had. Duurde tot 13.30u voordat ze er was dus moest nog ff wachten. Gelukkig ook nog even kunnen slapen want het deed echt pijn. Had ondertussen nog een extra electrolyten-infuus gekregen want net als de vorige keer was mn bloeddruk en hartslag te laag. (80/43 na OK *met Atropine* en 90/50 op de afdeling.

Nu dus afwachten of het zicht rechtdoor gaat verbeteren.
En ondertussen braaf oog-oefeningen doen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:46

Oh jeetje, lijkt me toch ook wel eng om te weten dat je bloeddruk en hartslag weer ineens te laag waren tijdens de operatie :\
En wat klote dat ze niet weten waarom die spier het niet doet.
Veel beterschap met het herstellen :(:)
Hopelijk verbetert je zicht wel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:50

Ja, ik weet ook niet waarom het iedere keer zo mis gaat. :o
Vooral ook omdat ik wrs nog wel een keer geopereerd zal moeten worden.

Thnx voor de beterschapswensen.

Valt me nog tegen dat er blijkbaar zo weinig dubbelziende Bokkers zijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 05:20

Gaat het al iets beter inmiddels?

Gelukkig voor de andere Bokkers dat zij niet dubbelzien :D Maar minder omdat je zo minder ervaringen kan lezen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:48

Beterschap!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:52

Ja het gaat goed hier. :)

Een oog lekt nog een beetje bloed en is nog gezwollen, de andere functioneert prima.
Nog even afwachten wat het voor het kijken doet. Voel me weer prima in ieder geval.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:34

Balen dat je niet omhoog kan kijken, alleen dan als je je hele hoofd beweegt natuurlijk. Lijkt me lastig om eraan te wennen, maar fijn dat het al wat beter gaat en ik hoop dat je straks ook niet meer gaat dubbelzien! Beterschap!