extreem bloedverlies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:38

Floortje88 schreef:
Buiten de onregelmatige ongesteldheid klinkt het een beetje als pms, heb je ook last van duizeligheid, vergeetachtigheid etc voor dat je ongesteld moet worden? (en is dit over nadat je ongesteld bent geweest?)

Garyon : ik heb ondertussen alles al geprobeert van anticonceptie behalve de dingen die je in je lichaam moet laten plaatsen , dit wil ik ook zeker niet omdat ik al veel medicatie moet nemen ( veel pijnstillers).
mijn maandstondden zijn normaal gezien altijd normaal kwa bloed verlies , behalve deze keer dus :)

Floortje88 : ik ben van mijzelf al enorm verward en heel erge vergeetachtigheid --> weet dus nooit wat iemand tegen me zei 5 mi geleden , op school vergeet ik alles ook enz..
duizeligheid heb ik ook heel vaak maar dit komt door mijn rugproblemen ( spierziekte)

FriesWytske

Re: extreem bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:45

En ben je al bij de huisartst geweest, TS?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:21

meld zich!
Dit heb ik iedere maand weer, zeker een dag of 2......

Ik kreeg het advies van de gynaecoloog om de pil door te gaan slikken,
Dit ga ik dus nu aan komende maand voor het eerst doen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 17:24

ik ben momenteel aan het wachtem in de wachtkamer :)
evy ; zoals er in mijn OP staat mag ik dus de pil niet slikken, en heb ik alle soorten al geprobeert
buiten de anticonceptie die je in je lichaam moet laten plaatsen.
dit is ook de eerste keer dat het zo hevig is, moet wel zeggen dat ik al bijma 2 maand aan de antidepressiva zit
tegen mijn depressie.. misschiet dat dat ook imvloed heeft?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:33

Wat ik me afvraag waarom ze jou niet de prikpil aanbevolen hebben dan. Gezien je nogal reageert op hormonen van de gewone pil. De prikpil zijn namelijk andere hormonen. Zit ik zelf ook aan. en het voordeel geen ongesteldheid meer ^^

Zelf ben ik over gegaan om mijn moeder rust te geven. De hormonen van de gewone pil zijn namelijk de zelfde hormonen die bij mijn moeder een tumor lieten groeien. Gezien het in de familie zit wou mijn moeder mij gauw op de prikpil hebben. Dit omdat het hele andere hormonen zijn vergelijkbaar met zwangerschapshormomen als ik mij niet vergis.
Aantal vriendinnen van mij zijn ook aan de prikpil gegaan vanwegen nog steeds hevig bloeden terwijl ze aan de pil waren. Die klagen nu zeker ook niet haha :P

edit:
owh hej ik lees net dat je aan de antidepresiva zit. Dat klinkt wel bekend kwa bijwerkingen. Staat het niet in de bijsluiter? Er zijn een aantal medicijnen die inderdaad behoorlijk effect op je lichaam kunnen hebben. Ik heb het toen geweten met valium wauw... ik heb nog nooit zo goed gepoept -_-" echt niet leuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:18

Goed dat je toch zsm bent gegaan, hopelijk valt het mee, sterkte.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:32

Wat zei de huisarts?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:35

Pil helpt bij mij super. Heb ook veel die last gehad van veel te veel bloedverlies, al op m'n 12en :( maar de pil was echt de oplossing..
Iig verstandig is het om langs de HA te gaan :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:42

Monnikspeper capsules halen, om de boel weer te normaliseren na die ellende met hormonen.
Hield bij mij niet op helaas, depressiviteit na de nuvaring. Maar met monnikspeper was het gauw weer ok qua depressiviteit.
Wat je ook kan doen is een hormoonbalans dieet, moet zeggen dat ik daar na 6 weken al goed resultaat mee heb maar dat moet je wel willen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 21:20

Gytrash24 : HA zegt dat hij me de prikpil afraad omdat je na een tijd onvruchtbaar kunt worden & ook omdat als ik op die hormonen slecht zou reageren dat ik dat niet ongedaan kan laten maken wat betekent.. een hel voor mij gezien mijn karakter en depressie en natuurlijk ook voor mijn schoolpunten en relatie , dus neen daar begin ik helemaal niet aan :n

uitslag bij de HA !

Hij verbond het psyisch omdat er bleek dat mijn lichaam zo 'blij' was van de medicatie , dat het nu gewend geworden is omdat hij ( mijn lichaam dus) de medicatie niet eerder kende en daar dus iets in zit wat je een bepaalde stof in je hersens aanmaakt voor je happy te voelen. Maar omdat ik zo diep zat in depressie en ik plots de medicatie moest innemen kreeg ik dus een bepaalde 'boost' wat me plots veel gelukkig maakte en mijn lichaam kent de medicatie nu, waardoor ik plots meer nodig had dus HA heeft mijn antidepressiva verdubbeld van dosis :)

morgen moet ik dus 2 antidepressiva innemen ipv van 1 en over 3 weken heb ik weer een afspraak voor te kijken hoe het gaat.
dus ik psychisch in mijn hoofd weer helemaal verward , maar heb dus nooit kunnen denken dat dat ook iets kon doen met je maandstonden
moet wel zeggen dat er enige waarheid in zit bijna 2 weken( met paar dagen naar school te gaan tussendoor) al thuis zit omdat ik te uitgeput was , twijfelde aan de steun van mijn vader en vriend , non stop zat te wenen , weer nare gedachtes krijgen (over eerdere pogingen vd dood , aan de dood denken, beelden van mijn peter die me misbruikte 3 jaar lang en ga zo maar door .. over heel mijn verleden dus wat dus ook de reden is van mijn depressie).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:23

Goed dus dat je gegaan bent, sterkte en hopelijk krijg je de depressie eronder.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 21:32

inderdaad want hij zei zelf dat dit het goede moment was voor te gaan , want moest ik weer doen net zoals eerder en naar mijzelf luisteren om mijn eigen zinnetje te doen .. dat het erger zou geworden zijn :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:54

Klinkt alsof je hormonen vreselijk van slag zijn.
Ik kan ook echt niet tegen hormonen, wordt er ook vreselijk depressief van.

Kijk alsnog eens naar die monnikspeper, ontzettend veel baat bij gehad, maar check even bij de HA of dat ook mag met je medicijnen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 22:04

moonfish13 schreef:

Kijk alsnog eens naar die monnikspeper, ontzettend veel baat bij gehad, maar check even bij de HA of dat ook mag met je medicijnen.

ze zijn van slag door mijn depressie waar ik even weer door zit , niet andersom :)
omdat het psychisch niet gaat de laatste 2 weken , is dit extreem bloedverlies ontstaan op één of andere manier.
en wil eerlijk gezegd niks meer bijnemen ( vat het allemaal niet verkeerd op)
neem al kraakbeenaanmaakpoeder omdat mijn kraakbeen aan het weggaan is aan mijn beide knieën , neem verschillende pijnstillers ( vr rug , elleboog,voet en knieën : hoge dosissen) , vermoeidheidspilletjes ( van dokter voorgeschreven) en de anti depressiva.. wil dus niks extra bijnemen want voor mijn leeftijd van 17 jaar vind ik dat ik al dit te veel :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:24

Eleio schreef:
moonfish13 schreef:

ze zijn van slag door mijn depressie waar ik even weer door zit , niet andersom :)
omdat het psychisch niet gaat de laatste 2 weken , is dit extreem bloedverlies ontstaan op één of andere manier.
en wil eerlijk gezegd niks meer bijnemen ( vat het allemaal niet verkeerd op)
neem al kraakbeenaanmaakpoeder omdat mijn kraakbeen aan het weggaan is aan mijn beide knieën , neem verschillende pijnstillers ( vr rug , elleboog,voet en knieën : hoge dosissen) , vermoeidheidspilletjes ( van dokter voorgeschreven) en de anti depressiva.. wil dus niks extra bijnemen want voor mijn leeftijd van 17 jaar vind ik dat ik al dit te veel :(

Ehm, als jij 7 maanden hebt aangetobt met hormonen reken dan maar dat de boel ontregeld is.
Ik heb maar 5 dagen de nuvaring gebruikt en deze maand voor het eerst geen ovulatiepijn gehad, terwijl ik in december de ring gebruikt heb.
Dit is ook pas goed gekomen na 6 weken voeding sterk aan passen.
Na 5 dagen gebruik dus ook nog dik een maand depressief geweest, dus ik durf haast mijn handen in het vuur te steken dat het van de hormonen komt.
In plaats van antidepressiva zou ik eerst eens iets hormoonregulerends zoeken, maar ieder zijn meug.
Je moet het zelf weten, mijn lichaam niet en ik wil het je niet door je strot duwen, maar onderschat hormonen niét.
Bij mij zou het max 1 cyclus duren, nou de klachten die ik er na opliep heb ik daarvoor nooit gehad!
Drie dagen krom van de ovulatiepijn per maand is niet fijn.

Verder is fybromyalgie, reuma in de weke delen ook hormoongevoelig.
Na die hormonen heb ik ook een hele tijd nog veel pijn gehad, dus nogmaals zie maar wat je er mee doet.
Er zijn meer oplossingen als pijnstillers, alleen je moet het wel willen.
Denk aan aanpassing in de voeding, supplementen, of ga gewoon eens naar een goede natuurgenezer.
Dat hoeft geen homeopaat te zijn, dat kan ook heel wat anders zijn wat wel gewoon als werkzaam verklaard wordt.

Dit is ook niet gezegd uit van horen zeggen, maar van ervaring.
Ik dacht dat ik gek werd van de pijn in mijn lijf constant, en daar ben ik mooi van af.

Misschien even kijken op http://www.dehormoonfactor.nl, misschien kan je er wat uit halen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 22:44

ik neem al bijna 2 jaar niks meer van hormonen dus dat zal het niet zijn.
ik ben momenteel niet meer bij mijjn hoofd , bij alles en daar dus ook dat hevig bloedverlies.. was ook de allereerste keer dat dit gebeurde.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:46

Volgens mij heb je zoiets als dit alleen als er iets ontregeld is, kan imo gewoon niet anders.
Hoeft dus niet direct van de hormonen te komen hier, maar er kunnen zat oorzaken zijn.
Pas goed op jezelf, ik vind alles bij elkaar behoorlijk bekend klinken in bepaalde opzichten.
Durf ook eens verder te kijken als je het niet meer weet.

Kijk je uit voor een ijzertekort? Je verliest zo erg veel ijzer met dit bloedverlies.
Daarvan zal je ook wel zo duizelig en slap zijn gok ik.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 22:57

nee komt door psychisch en dus niet fysiek , hij gaf me een hele uitleg van 20 min lang waarbij ik kan zeggen dat het zeker klopte wat hij zei :)
als ik duizelig blijf dan moet ik terug keren voor bloed te laten nemen heeft hij gezegd.
ben al zeker 2 weken langzaamaan aan het verslechten en donderdag is het dus enorm gezakt mijn gedrag , gedachtes en lichaam waardoor het dus mijn regels in een zekere zin eerder heeft doen laten komen.. raar maar waar.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:06

wat ik weet als je veel bloed en zo onregelmatig is, ga naar de dokter en snel, want dit betekend dat er misschien iets is waardoor dit veroorzaakt word , als je zo anders ongesteld bent dan normaal. Mijn moeder heeft me daarvoor gewaarschuwd