Ben misschien wat gevoeliger voor depressies dan andere mensen. Maar een dysthyme stoornis hoeft helemaal niet te betekenen dat je er je hele leven mee rondloopt! Het kan ook gewoon over gaan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ben misschien wat gevoeliger voor depressies dan andere mensen. Maar een dysthyme stoornis hoeft helemaal niet te betekenen dat je er je hele leven mee rondloopt! Het kan ook gewoon over gaan
Bolivia schreef:Een dysthyme stoornis kun je ook voor kortere tijd hebben. Ik heb er tijdens mijn puberjaren erge last van gehad. Maar nu gaat het heel goedBen misschien wat gevoeliger voor depressies dan andere mensen. Maar een dysthyme stoornis hoeft helemaal niet te betekenen dat je er je hele leven mee rondloopt! Het kan ook gewoon over gaan
ginger18 schreef:Ik loop er al heel lang mee rond.
Zolang als ik me kan herinneren, wanneer het precies begonnen is weet ik niet. Op zijn laatst rond mijn 13e ongeveer. En ik ben nu 27. Dus ik hoop natuurlijk er ooit helemaal vanaf te komen, maar of dit gaat lukken betwijfel ik.
Het is bij mij waarschijnlijk een combinatie van aanleg (depressies komen vrij veel voor in de familie) en dingen die ik meegemaakt heb. Maar dat gaan we later allemaal nog uit zoeken waar precies het probleem ligt.
ik hoop dat je ook niet te lang hoeft te wachten voor je bij de psych langs kunt
succes! felineepino schreef:Janneke2: Ik heb inderdaad emdr gehad in het ziekenhuis waar ik mijn dagbehandelingen volgde, het zijn een aantal sessies geweest en het luchtte op om het erover te hebben maar aangezien ik deze therapie volgde in mijn dagbehandeling en niet in opname, heb ik een aantal keer tussendoor verzuimd omdat ik simpelweg in bed bleef.. Dus ik denk dat ik daarom niet volledig resultaat van die therapie heb mogen krijgen.
Citaat:Ik heb nu wel een coach waarmee ik bepaalde dingen behandel, terug probeer te gaan in het moment en het gevoel op probeer te rakelen. En vanuit daaruit gaan we verder. Hij noemt het ook wel ''in contact komen met je lichaam''. Dit heb ik laatst gehad met het stukje ''motiveren'', aangezien alles zo ontzettend veel moeite kost en ik soms de deur niet uitkomt omdat heel mijn lichaam zich verzet. Na deze sessie merkte ik wel degelijk verbetering! Ik geloofde er in eerste instantie niet in, maar het heeft gewerkt.
Citaat:we proberen we iets met schuldgevoel te doen, alleen vind ik het heel moeilijk. Ik hoop dat ik op deze manier dingen beter aan ga voelen, het er laten zijn en zoals jij al zegt ''voor jezelf gaan zorgen''. Bedoelde je zoiets?
ingepeperd, dat je om dingen te kunnen verwerken, je een basis nodig hebt zoals goed voor jezelf kunnen zorgen, weten hoe macht werkt (....snappen dat je benen moet maken als een peut om dat thema heen loopt...!) Etc. felineepino schreef:Dankjewel voor je uitgebreide meedenkende reactie! Ik moet zeggen dat ik het ook nogsteeds niet helemaal eens ben met hoe sommige sessies zijn gegaan. Ik heb toen het beter leek te gaan(ging zelfs weer naar school, wel met wat verzuim maar ik ging) met een mevrouw gepraat. En zij zei op een moment tegen mij: ''Ik vind dat je weer intern moet gaan, ik zie te weinig vooruitgang.'' Dat was niet wat ik in gedachte had, ik was juist van de intensieve dagbehandelingen af omdat het beter ging, en ik weer naar school ging, en dan moest ik dat ineens allemaal weer laten vallen? Toen ik (en mijn ouders) dat weigerden, zei ze dat ze niks voor me kon doen. Terwijl we midden in een project zaten..
Citaat:Met de EMDR is het ook wat rommelig gegaan, mede door mijn verzuim(zat echt niet lekker in mijn vel, was echt mijn diepste dal), en omdat we meerdere begeleidsters hadden over de week en het dan nog niet was doorgegeven waardoor er weer een week overheen ging.. Het was fijn om mijn hart te kunnen luchten hoor, daar heb ik ook baat bij gehad maar meer niet.
Citaat:Wat je zegt over de motivatie en de angst, ben ik mezelf zo in tegen gekomen! Eerder wist ik helemaal niet dat ik angst voelde. Ik walste er gewoon overheen, liep met spanning van hier tot tokyo door dingen heen. Negeerde alles totaal en achteraf was ik van slag en wist ik niet waarom. Of ik voelde de keer daarna enorm verzet(huilen huilen) en snapte niet waar het vandaan kwam. Nu ik heb geleerd mijn lijf aan te voelen(oh het klinkt zo cliche haha!), weet ik ook wanneer ik op tijd uit een situatie moet stappen, of even een stapje terug te doen.