Pfeiffer. En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: Pfeiffer. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:14

Ik heb ook pfeiffer. Nu al 2 maanden. Begin nu weer wat bij te komen. Het is echt een rot ziekte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:21

MissBonny schreef:
Goof schreef:
Ja snap ik.
Ik verveelde me na 3 weken zo kapot dat ik mijn werk belde en zei:"Hoi, ik kom mijn examenklassen weer oppakken". Kansloos natuurlijk, ik trok het echt compleet helemaal totaal niet :')
Heb me er toen bij neergelegd dat ik echt nog wel een tijdje zoet zou zijn en dat ik echt thuis zou zitten komende periode en dat hakte er toen mentaal ook nog wel even in, ik ben tenslotte geen thuiszitter, ik wilde gewoon werken.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik thuis ben gebleven. Ik kon ook nauwelijks de deur uit, ik was een vaatdoek.

Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik dan concluderen dat jij er niet zo'n last van dat je alleen maar sliep, maar dat je wel aardig kon 'rond keutelen' ? Dat het daardoor leek of alles wel weer kon, maar dat dat dus tegen viel?

Nou, ik wilde vooral dingen doen, maar ik kon het helemaal niet.
Ik werd ;s ochtends wakker, liep de trap af en viel dan weer op de bank neer om bij te komen. Uiteindelijk was ik in staat om de hond uit te laten en ging vervolgens weer terug mijn bed in om te slapen, en dan ook gerust tot 17.00 uur in de middag.
En 's avonds sliep ik weer. Er is een periode geweest dat ik echt alleen maar sliep.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:09

ik heb waarschijnlijk pfeiffer ben ontzettend moe. en ben vaak duizelig. ook flauwvalneigingen....
morgen naar de dokter.. mijn topic: zou het dan toch?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:20

Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad, en ben nu nog steeds vaak moe overdag. Lig meestal om 8 uur 's avonds al op de bank te slapen. Toen ik het net kreeg ben ik een week thuis gebleven daarna weer aan het werk gegaan (liep stage). Maar ik was ook alleen moe, voor de rest niet echt ziek.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 16:13

CleovG schreef:
Ik heb ook pfeiffer. Nu al 2 maanden. Begin nu weer wat bij te komen. Het is echt een rot ziekte!

Balen zeg! Hoe waren jouw eerste 2 maanden?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:17

MissBonny schreef:
CleovG schreef:

Echt een drama. Heb eerst 2 weken helemaal plat gelegen met koorts, opgezette lever en milt en de rest. Daarna kon ik kleine stukjes wel lopen maar was super slap. Ben wel vrij snel weer gaan rijden om mm conditie weer wat op te bouwen. Maar had vooral weinig kracht, bowlen lukte bijna niet bijvoorbeeld. Nu gaat het wisselend. Afgelopen dagen heel goed en vandaag weer bagger.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:22

Ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad, jaar erna heb ik nog een virus gehad wat er op leek
en nu ben ik vandaag weer getest of ik pfieffer heb of cmv wat ook een aanverwant van het herpesvirus van pfeiffer is
Dus ja gaat heel erg lekker haha
heb dezelfde symptomen weer, geen concentratie, kan niks onthouden, moe en weer spierpijnen
ook mijn creatine kinase die zorgt voor de spierpijnen is weer verhoogd..
Dus ben benieuwd of ik het weer heb -O-
Ik loop er dus al 3 jaar mee, de eerste keer heeft het ook redelijk lang geduurd voordat ik het serieus nam
en aan mezelf ging denken

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:26

een vriendin heeft het zoo erg eerst lag ze 4 weken thuis en als ze al voor 2 uur naar school was werd ze misselijk en viel ze flauw ze gaat per dag nu 2 uur naar school maar soms weet je niet hoe je daar mee om moet gaan :=
echt super vervelend voor je ik heb gehoord dat je er wel weer boven op kan komen dus ik hoop dat je snel beter word

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:59

MissBonny schreef:
CleovG schreef:

Echt een drama. Heb eerst 2 weken helemaal plat gelegen met koorts, opgezette lever en milt en de rest. Daarna kon ik kleine stukjes wel lopen maar was super slap. Ben wel vrij snel weer gaan rijden om mm conditie weer wat op te bouwen. Maar had vooral weinig kracht, bowlen lukte bijna niet bijvoorbeeld. Nu gaat het wisselend. Afgelopen dagen heel goed en vandaag weer bagger.

Pff verschrikkelijk zeg! Rijden vind ik wel knap zeg! Was je daarna zeker weer erg moe?
Ik ging vanmorgen 'even' wat fruit halen, lag daarna gelijk weer 3 uur plat. Pfff... het is 'maar' pfeiffer, maar het gooit je leven zo overhoop.

Eet jij wel alles? Ik ben vanaf vandaag de calorieen gaan bijhouden... Ben bang dat ik anders over 2 maanden om te rollen ben..

En nu? Ga je weer naar school/werk etc?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:59

SuzanLarissa schreef:
Ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad, jaar erna heb ik nog een virus gehad wat er op leek
en nu ben ik vandaag weer getest of ik pfieffer heb of cmv wat ook een aanverwant van het herpesvirus van pfeiffer is
Dus ja gaat heel erg lekker haha
heb dezelfde symptomen weer, geen concentratie, kan niks onthouden, moe en weer spierpijnen
ook mijn creatine kinase die zorgt voor de spierpijnen is weer verhoogd..
Dus ben benieuwd of ik het weer heb -O-
Ik loop er dus al 3 jaar mee, de eerste keer heeft het ook redelijk lang geduurd voordat ik het serieus nam
en aan mezelf ging denken

Jeetje dat is ook heftig... hopelijk valt het allemaal mee!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 19:00

ilovesil schreef:
een vriendin heeft het zoo erg eerst lag ze 4 weken thuis en als ze al voor 2 uur naar school was werd ze misselijk en viel ze flauw ze gaat per dag nu 2 uur naar school maar soms weet je niet hoe je daar mee om moet gaan :=
echt super vervelend voor je ik heb gehoord dat je er wel weer boven op kan komen dus ik hoop dat je snel beter word

Dankjewel!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:06

Ik heb wel heel veel moeite met het compenseren van energie
dus dan geef ik te veel energie uit aan een ding waardoor de rest niet meer lukt dan niet meer
Ook opt werk moet ik tegenwoordig veel langer na denken over dingen, en dingen komen
langzamer binnen en doe dingen ook anders dan vroeger
En dan komt het over alsof ik mijn bes niet doe, terwijl ik kapot ben van het denken en de concentratie na het werk %) soms is het wel jammer dat mensen het niet begrijpen/ willen snappen.
Ook al is het nog niet zo dat ik echt pfeiffer heb.
Maar dat weerhoud me niet om nu toch leuke dingen te gaan doen, het kost me heel veel moeite soms
maar ik heb de laatste tijd al zo veel opgegeven, met dingen zoals even de stad in gaan stappen of lekker
wat drinken met vrienden.
Dat trok ik gewoon niet, nu wel, alleen wel met behulp van liters Red Bull.. :x
Ook totaal niet gezond, maar als je al 3/4 jaar je zo voelt terwijl ik pas 20 ben vind ik het wel goed en
probeer ik er gewoon van te genieten
En als het niet gaat gaat het niet
Vandaag hw moeten maken maar meeennn, 3 uur doen over 2 boekverslagen is gewoon niet leuk :')

Beetje lang verhaal haha
Hebben jullie ook zoveel last van concentratie? En spierpijn en dan niet spierpijn wat je na sporten hebt maar anders

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 19:11

Ja ik kan het me goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar (ongezonde) alternatieven.

Die spierpijn herken ik wel...concentratie heb ik (tot nu toe) nog niks van gemerkt. Eten jullie nog wel alles? Of zitten jullie aan een dieet?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:18

MissBonny schreef:
Eet jij wel alles? Ik ben vanaf vandaag de calorieen gaan bijhouden... Ben bang dat ik anders over 2 maanden om te rollen ben..

Hehe, ik ben in dat halve jaar van ziek zijn idd ook wat aangekomen, het is er nog steeds niet af :+
Nou kon ik het hebben, dat scheelt weer, maar het had niet gehoeven.

Wat betreft eten; ik lette wel goed op ja. Ik kon niet alles meer hebben, kreeg onwijze buikpijn van vlees, vet, suiker en koffie. En alcohol heb ik sowieso laten staan omdat pfeiffer je lever toch al aan tast en ik dat niet wilde verergeren door lekker aan de wijn te gaan :')
Het heeft heel lang geduurd, misschien wel een jaar voordat ik minder last kreeg met eten en ik moet zeggen dat ik nu, anderhalf jaar later dus, nog steeds erg last kan hebben van koffie en suiker. Dokter noemt het ineens een spastische darm, vreemd.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:24

Ik eet altijd al wel gezond, ik ben wel vegatarier.. Dus eet al minder vet en veel groenten
Moet zeggen dat ik tegenwoordig van alles buikpijn krijg, in mijn maag en in mijn darmen.
Maar dat is met alles, dus ik eet het gewoon ben toch al gewend dak hele dagen pijn heb in
mijn spieren...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:47

MissBonny schreef:
CleovG schreef:

Pff verschrikkelijk zeg! Rijden vind ik wel knap zeg! Was je daarna zeker weer erg moe?
Ik ging vanmorgen 'even' wat fruit halen, lag daarna gelijk weer 3 uur plat. Pfff... het is 'maar' pfeiffer, maar het gooit je leven zo overhoop.

Veel mensen snappen het idd ook niet, want pfeiffer is toch niks boeiends vinden ze.

Ik ben wel wat aangekomen. Norma ging ik ook dagelijks naar de sportschool dus was best gespierd, dat is helaas veel minder. Verder let ik vooral op niet te veel suiker want dat schijnt bij pfeiffer echt niet goed te zijn.

Ik studeer thuis maar concentreren is nog erg moeilijk. Na het rijden ben ik wel moe ja en het lukt ook niet iedere dag...

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 20:07

Goof schreef:
MissBonny schreef:

Hehe, ik ben in dat halve jaar van ziek zijn idd ook wat aangekomen, het is er nog steeds niet af :+
Nou kon ik het hebben, dat scheelt weer, maar het had niet gehoeven.

Wat betreft eten; ik lette wel goed op ja. Ik kon niet alles meer hebben, kreeg onwijze buikpijn van vlees, vet, suiker en koffie. En alcohol heb ik sowieso laten staan omdat pfeiffer je lever toch al aan tast en ik dat niet wilde verergeren door lekker aan de wijn te gaan :')
Het heeft heel lang geduurd, misschien wel een jaar voordat ik minder last kreeg met eten en ik moet zeggen dat ik nu, anderhalf jaar later dus, nog steeds erg last kan hebben van koffie en suiker. Dokter noemt het ineens een spastische darm, vreemd.

Hmm...dat is idd wel apart :+ Ik drink vrijwel geen koffie, dat scheelt. Suikers natuurlijk wel, maar nog niks van gemerkt.
Wel van pittige dingen, dan krijg ik een soort 'brandend' gevoel...dus dat doe ik niet meer.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 20:07

SuzanLarissa schreef:
Ik eet altijd al wel gezond, ik ben wel vegatarier.. Dus eet al minder vet en veel groenten
Moet zeggen dat ik tegenwoordig van alles buikpijn krijg, in mijn maag en in mijn darmen.
Maar dat is met alles, dus ik eet het gewoon ben toch al gewend dak hele dagen pijn heb in
mijn spieren...

Jeetje dat is nog eens dubbel rot zeg.. Is daar niks tegen?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 20:08

MissBonny schreef:
CleovG schreef:

Veel mensen snappen het idd ook niet, want pfeiffer is toch niks boeiends vinden ze.

Ik ben wel wat aangekomen. Norma ging ik ook dagelijks naar de sportschool dus was best gespierd, dat is helaas veel minder. Verder let ik vooral op niet te veel suiker want dat schijnt bij pfeiffer echt niet goed te zijn.

Ik studeer thuis maar concentreren is nog erg moeilijk. Na het rijden ben ik wel moe ja en het lukt ook niet iedere dag...[/quote]

Het is inprincipe ook 'maar' pfeiffer... Het gooit alleen 'even' heel je leven om! :+

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:09

MissBonny schreef:
SuzanLarissa schreef:
mijn spieren...

Tegen de buikpijn? Naah de huisarts neemt me gewoon niet serieus -O-

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:10

bij mij is vorig jaar zomer tot mijn grote verbazing pfeiffer ontdekt. Ik was al maandenlang aan het kwakkelen, had telkens keelontsteking, blaren op mijn tong en in mijn mond en was regelmatig koortsig. Ik was op dat moment al 33 en echt stomverbaasd; ik dacht dat Pfeiffer een ziekte was die je in de brugklas opliep door te veel te tongen :-P. Ik had dan wel een heel heftig jaar achter de rug met de geboorte van mijn kind en enorm veel stress door een overspannen partner en een dreigende rechtzaak.
Toen ik de uitslag kreeg was ik ergens ook wel opgelucht want Pfeiffer is natuurlijk geen ernstige ziekte en ik had tenminste een diagnose na al die vage klachten ... dacht ik toen. Maar het is me vies tegen gevallen. Ik had maandenlang het gevoel alsof ik in een vacuüm verpakking zat, alles ging volledig langs me heen. Totaal geen concentratie , ik kon nog geen regel in een boek lezen en ik werd ontzettend vergeetachtig ( niet meer op de simpelste woorden kunnen komen of vergeten wat je ook alweer ging pakken bijv) maar het ergste vond ik dat ik s nachts niet kon slapen. Ik werd elke nacht wel een aantal keer wakker en soms lag ik uren lang plafond te staren terwijl ik overdag bijna niet wakker kon blijven. Overdag sliep ik nauwelijks bij, nu is dat al wat lastiger met een kindje van 1 die alle aandacht opeist maar ik kon ook s middags bijvoorbeeld ook niet bijslapen, ik was veel te onrustig!. Mijn hele ritme was volledig verstoord, ik denk dat ik bij elkaar op een dag 5 uur slaap kreeg. Uiteindelijk heb ik veel baat gehad bij de behandelingen van een accupunturiste en ik kreeg daar veel meer energie van en uiteindelijk sliep ik ook beter en dieper. Tot januari van dit jaar. Ik wijt het ook aan de lange strenge winter, ik was voortdurend ziek, keelontsteking en koorts na elke vorm van inspanning, dit heb ik tot maart gehad. In die 3 maanden echt nauwelijks de deur uit geweest. Uit bloedonderzoeken bleken mijn leverwaardes af te wijken en had ik een ijzer en vit d tekort. Hier heb ik medicijnen voor gekregen en uit de laatste resultaten blijkt dat deze waardes weer op een acceptabel nivo zijn. Het gaat nu redelijk met me, ik heb geen koorts en algehele malaise meer maar voel me nog steeds heel erg moe en wazig. Ik lees dat vele van jullie ook last hebben van hun darmen, ook kan ik me hier helemaal bij aansluiten, er gaat geen enkele dag voorbij zonder vreselijke krampen. Ik probeer wel wat meer op mijn eten te letten en ben voornemens om een aantal weken een candida dieet te volgen om te zien of dat me iets meer energie geeft. Ik ben nu 10 maanden verder na de diagnose en ik weet dat dat eigenlijk nog niet zo lang is maar ik hoop echt zo dat dit op een dag echt allemaal voorbij is, ben zo klaar met die slopende vermoeidheid en het gevoel alsof alles langs je heen gaat. Wat een ongelofelijke K*T ziekte. Ik heb me ook laten vertellen is dat wanneer je dit virus op latere leeftijd doormaakt het heftiger is en langer duurt. *slik* Niet echt een succesverhaal hier dus voor jou TS maar als ik een suggestie mag doen; overweeg accupuntuur en let echt op wat je eet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:11

Ik heb zelf geen pfeiffer of het ooit gehad, het enige wat ik er wel over weet is dat je echt absoluut geen alcohol moet gaan drinken. Weet niet of je dat van plan was of dat je houdt van een wijntje bij het eten op z'n tijd maar dat gaat dus fout. Heb het meegemaakt met een vriendinnetje en dat was echt geen pretje.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:13

bruceandnoon schreef:
bij mij is vorig jaar zomer tot mijn grote verbazing pfeiffer ontdekt. Ik was al maandenlang aan het kwakkelen, had telkens keelontsteking, blaren op mijn tong en in mijn mond en was regelmatig koortsig. Ik was op dat moment al 33 en echt stomverbaasd; ik dacht dat Pfeiffer een ziekte was die je in de brugklas opliep door te veel te tongen :-P. Ik had dan wel een heel heftig jaar achter de rug met de geboorte van mijn kind en enorm veel stress door een overspannen partner en een dreigende rechtzaak.
Toen ik de uitslag kreeg was ik ergens ook wel opgelucht want Pfeiffer is natuurlijk geen ernstige ziekte en ik had tenminste een diagnose na al die vage klachten ... dacht ik toen. Maar het is me vies tegen gevallen. Ik had maandenlang het gevoel alsof ik in een vacuüm verpakking zat, alles ging volledig langs me heen. Totaal geen concentratie , ik kon nog geen regel in een boek lezen en ik werd ontzettend vergeetachtig ( niet meer op de simpelste woorden kunnen komen of vergeten wat je ook alweer ging pakken bijv) maar het ergste vond ik dat ik s nachts niet kon slapen. Ik werd elke nacht wel een aantal keer wakker en soms lag ik uren lang plafond te staren terwijl ik overdag bijna niet wakker kon blijven. Overdag sliep ik nauwelijks bij, nu is dat al wat lastiger met een kindje van 1 die alle aandacht opeist maar ik kon ook s middags bijvoorbeeld ook niet bijslapen, ik was veel te onrustig!. Mijn hele ritme was volledig verstoord, ik denk dat ik bij elkaar op een dag 5 uur slaap kreeg. Uiteindelijk heb ik veel baat gehad bij de behandelingen van een accupunturiste en ik kreeg daar veel meer energie van en uiteindelijk sliep ik ook beter en dieper. Tot januari van dit jaar. Ik wijt het ook aan de lange strenge winter, ik was voortdurend ziek, keelontsteking en koorts na elke vorm van inspanning, dit heb ik tot maart gehad. In die 3 maanden echt nauwelijks de deur uit geweest. Uit bloedonderzoeken bleken mijn leverwaardes af te wijken en had ik een ijzer en vit d tekort. Hier heb ik medicijnen voor gekregen en uit de laatste resultaten blijkt dat deze waardes weer op een acceptabel nivo zijn. Het gaat nu redelijk met me, ik heb geen koorts en algehele malaise meer maar voel me nog steeds heel erg moe en wazig. Ik lees dat vele van jullie ook last hebben van hun darmen, ook kan ik me hier helemaal bij aansluiten, er gaat geen enkele dag voorbij zonder vreselijke krampen. Ik probeer wel wat meer op mijn eten te letten en ben voornemens om een aantal weken een candida dieet te volgen om te zien of dat me iets meer energie geeft. Ik ben nu 10 maanden verder na de diagnose en ik weet dat dat eigenlijk nog niet zo lang is maar ik hoop echt zo dat dit op een dag echt allemaal voorbij is, ben zo klaar met die slopende vermoeidheid en het gevoel alsof alles langs je heen gaat. Wat een ongelofelijke K*T ziekte. Ik heb me ook laten vertellen is dat wanneer je dit virus op latere leeftijd doormaakt het heftiger is en langer duurt. *slik* Niet echt een succesverhaal hier dus voor jou TS maar als ik een suggestie mag doen; overweeg accupuntuur en let echt op wat je eet!

Welke leverwaarden waren dat bij jou?
Bij mij word dan getest op de Ck en deze waren 3 jaar geleden verhoogd en dit keer weer, alleen wel iets minder dan toen

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 20:15

MissBonny schreef:
SuzanLarissa schreef:
mijn spieren...

Tegen de buikpijn? Naah de huisarts neemt me gewoon niet serieus -O-[/quote]

Oh lekker is dat...heb jij ook al een hond van een huisarts!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:18

MissBonny schreef:
SuzanLarissa schreef:
mijn spieren...

Tegen de buikpijn? Naah de huisarts neemt me gewoon niet serieus -O-[/quote]

Oh lekker is dat...heb jij ook al een hond van een huisarts![/quote]

hehe de vrouwelijke versie van een hond :')
Maar opzich kan ik ze wel begrijpen.. ik heb echt altijd wat, ben dit jaar al 3 x ziek geweest.
Laat staan hoevaak ik vorig jaar er wel niet ben geweest
De griep, voorhoofdsholte ontsteking en de erge buikpijn toen.
En toen was ik het zat 2 weken geleden, ik wil gewoon bloedonderzoek want voel me als een oud wijf.
Ik heb toen een andere huisarts gesproken die er bij in zit en toen kon opeens alles
en ze wou zelfs meteen de internist bellen