Extreem ochtendmens!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:58

Wat herkenbaar!

Half 10/10 uur gaat hier echt het lichtje uit, en sta 's ochtends vrolijk weer op om meteen naar buiten te rennen. Lekker pony's voeren, mesten enzo, heerlijk zo vroeg, last van niemand om mij heen :).

Voorheen had ik daar wat op gevonden, met de vriendengroep 's avonds ergens gezellig zitten, dan kon ik het wel rekken tot ong half 12. En als iedereen de kroeg in ging, ging ik mooi naar huis slapen. En dan 's ochtends op mijn manier uitslapen (max tot 8 uur), lekker pony's doen, ff rijden enzo. Tegen de tijd dat ik daar klaar mee was kwamen mijn vrienden hun bed weer uit ;). Maar ja, woon nu samen en rij vaak samen met m'n vriend ergens heen, dus vind je mij vanaf een uur of 11 echt voor dood in een hoek van de kamer tot hij ook naar huis wil.

Ik spreek dus ook niet graag 's avonds dingen af, daar heb ik echt vaak een paar dagen last van.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:10

Herkenbaar en ik ken eigenlijk niemand die net zoals ik een ochtendmens is |(
Als ik goed in mijn slaaprimte zit, ben ik braaf rond 7 uur op het werk en vrienden maken grapjes dat ik met de kippen op stok moet. Ik ga graag een enkele keer uit en sinds ik de combinatie whiskey + "eenmaal dansen is blijven dansen" heb gevonden, lukt het me om soms een avond door te halen ipv als een dweil in slaap te vallen.
Ik had ooit zo'n niet-voor-13-uur-echt-wakker-te-krijgen vriendje en die had zijn wekker in een bord gelegd om zeker wakker te worden. Nou, ik werd al wakker toen het mechanisme van de wekker aansloeg. "Klik", hoorde ik, maar ik zat met nagels en al in het plafon toen die kakofonie van wekker-in-bord af ging.
Ik vind ouder worden leuk; mijn vrienden klagen steeds meer dat ze niet meer zo kunnen doorhalen "zoals toen", terwijl ze gewoon steeds meer bij mij in de buurt komen qua cafê tijden, etc. Heerlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:11

LoveBodin schreef:
Ik heb het rredelijk. Ben altijd wel om 8 uur wakker, ik vind 10/11 uur ook al laat.. (Opblijven dus tot 22/23 is laat)
Maar mijn vader is haast neet zo erg als cayenne. Ik heb hem in heel mijn leven 1x om half 7 in slaap gezien. Verder is hij altijd wakker om 5/6 uur. Soms eerder. Gaat ook erg vroeg naar bed, half 10 slaapt hij vaak wel :)
Is er ook voor naar het slaapcenter geweest. Maaar het is er niet uit te krijgen.
Hij speelt online GO met Jappanners, die zijn dan allemaal wakker :+

Wanneer ik om half 7 pas wakker ben, is het net alsof ik me verslapen heb en ben ik meteen m'n hele ritme kwijt.
en dan heb ik wel een ochtendhumeur :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:16

Wat een vroege vogels zijn jullie zeg! Laatst moest ik op 5.15h op omdat ik om 7h op het vliegveld moest zijn, maar toen was ik écht niet blij :')

Noeps

Re: Extreem ochtendmens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:25

Ik ben van alles een beetje :)). Bij mijn vorige werk moest ik vaak om 4.30 opstaan. Kostte me écht geen moeite en ik stond -tot ergernis van collega's- om 6.00 fluitend op de werkvloer. Maar ook nachtdiensten vond ik prima.
Inmiddels heb ik ander werk en begin ik vaak tussen 8.30 en 9.00, dus de wekker gaat om 7.00. Daar heb ik meer moeite mee dan met extreem vroeg opstaan :=. Eigenlijk sta ik om 6.30 wel beter op maar daar heb ik niet altijd zin in. In het weekend slaap ik soms wel en soms niet uit.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:36

Mij maakt het niet zo veel uit wanneer ik slaap! Ik slaap wel beter als ik korter slaap (6u en minder. Ik heb het meeste energie als ik 3 á 4u slaap) dan wanneer ik 8u+ slaap. Ik kan opstaan en gaan slapen wanneer ik wil eigenlijk :) Ik kan alleen geen nachten doortrekken, dan ben ik echt kapot :')

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:57

Ja dat vind ik ook zo raar, als ik korter slaap heb ik veel meer energie dan als ik een keer een lange nacht maak! (wat daarom dus ook nooit meer voorkomt :P )

Ik word zo moe van uitslapen ofzo? Dan voel ik me echt de hele dag suf, duf, moe en lusteloos

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:58

Dat moe worden van uitslapen herken ik wel, ik word er ook bloedchagrijnig van :=

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:02

Ik ben echt een avondmens....en mijn partner een ochtendmens.

Niet handig! Hij wil om 22.00-22.30 al naar bed en ik nog lang niet. En hij staat ochtends altijd te zeuren dat ik moet opstaan en daar wordt ik bloed chagrijnig van!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:03

Ik heb nog een alternatief... Ik kan 's ochtends prima, 's avonds prima.... Maar tussen 1 en 4 heb ik het vaak wat moeilijk :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:06

Hier ook een vroege vogel.
Uitslapen is voor mij tot een uur of half 9 maximaal.
Zit met gemak om 7 uur al lekkere stamp muziek te luisteren in de auto, terwijl de meeste mensen dan het slaapzand nog uit hun ogen aan het pulken zijn.

zondag ochtend afspreken 11:00 zo laat??? kan het niet een uurtje of twee eerder? Oh je wilt uitslapen... -:(-

Nou ga ik wel om half 10 mijn bedje opzoeken, anders krijg ik last van mijn avond humeur :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:13

Ik ook :D
Soms best lastig, ik zou ook wel eens heerlijk willen uitslapen :+ maar helaas lig ik dan maar te draaien en te woelen. Op stap of niet, ik kan het nooit langer uithouden dan 8.30 en meestal dus eerder.
Ik ga ook meestal om 22u naar bed, dat kan best later, maar ik ben dan dezelfde tijd wakker en dus niet goed uitgerust

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:55

Cayenne schreef:
LoveBodin schreef:
Ik heb het rredelijk. Ben altijd wel om 8 uur wakker, ik vind 10/11 uur ook al laat.. (Opblijven dus tot 22/23 is laat)
Maar mijn vader is haast neet zo erg als cayenne. Ik heb hem in heel mijn leven 1x om half 7 in slaap gezien. Verder is hij altijd wakker om 5/6 uur. Soms eerder. Gaat ook erg vroeg naar bed, half 10 slaapt hij vaak wel :)
Is er ook voor naar het slaapcenter geweest. Maaar het is er niet uit te krijgen.
Hij speelt online GO met Jappanners, die zijn dan allemaal wakker :+

Wanneer ik om half 7 pas wakker ben, is het net alsof ik me verslapen heb en ben ik meteen m'n hele ritme kwijt.
en dan heb ik wel een ochtendhumeur :D

Dat merkte ik toen ook aan hem. Noooit een ochtendhumeur, behalve toen. Oepsie haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:04

NatasjavE schreef:
:):)

Als ik om 4:30 wakker word dan ben ik ronduit gevaarlijk. :')

Ik ben juist GEEN ochtend mens.

Afhankelijk van hoe veel uren ik geslapen heb, ben ik de eerste 1 a 2 uur dat ik "wakker" (ik mijn ogen open heb) ben sowieso gevaarlijk. :o
Of dat nu om half vijf 's morgens is, of om 11 uur in de voormiddag... Daar maak ik dus geen verschil in. _O-
Moet ik niet op, slaap ik meestal tot half negen a half tien maar ik sta ook probleemloos om half vijf op als het moet... Alleen moet je me dus vooral met rust laten het eerste uur. :=
Zolang je niet (te) veel tegen me zegt en me laat doen heb je geen probleem met me, maar niet 's morgens al tegen me beginnen praten en zeuren want dan word ik best link. :o De eerste waarschuwing is vaak een lege blik, de 2e de melding "wacht tot na mijn koffie" en een 3e komt er niet. _O-

Wat maakt dat dan van mij? :') Na middag-dutjes heb ik dat ook trouwens. :')

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:13

Jaaaa lotgenoten *\o/* Ik heb dat dus ook erg, vooral wat ik hier al langs zag komen; 's avonds tot superlaat afspreken en 'nachtbraken', ik heb er nooit echt de lol van ingezien omdat ik gewoon echt moe ben na een tijdje en de dag erna sowieso niet kan uitslapen maar toch weer gewoon normale tijd wakker ben. En dan vindt men je dus saai omdat je nooit tot 3/4u 's nachts mee uit gaat.... -O-

Goed om te weten dat ik dus niet de enige ben :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:29

Ja, ik meld mij! Ik ben ook echt een ochtendmens. Meestal sta ik 6 uur op en begin om half 8 op mijn werk. Heerlijk is dat :D
Toen ik studeerde ging ik het liefste ook om 4.30 eruit om te gaan leren. Dan onthield ik alles veel beter. Meestal lig ik er ook voor 10 uur in bed, dan ben ik moe en doe ik niets meer.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:33

Hanmar schreef:
Jaaaa lotgenoten *\o/* Ik heb dat dus ook erg, vooral wat ik hier al langs zag komen; 's avonds tot superlaat afspreken en 'nachtbraken', ik heb er nooit echt de lol van ingezien omdat ik gewoon echt moe ben na een tijdje en de dag erna sowieso niet kan uitslapen maar toch weer gewoon normale tijd wakker ben. En dan vindt men je dus saai omdat je nooit tot 3/4u 's nachts mee uit gaat.... -O-

stappen is leuk tot 1 uur op zn laatst.
want om half 7 zit dit geval rechtop in bed. :')

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:36

Ohw god ik ben beide, maar dan ben ik meestal erop voorbereid alleen geen nacht persoon.

Ik sta zo springend om 06:00 op als het ergens voor iets is.

Als ik avond dienst heb dan wordt mijn lichaam na 13:00 pas actief en rond een uur 02:00 in de slaap modus.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:19

minikatje schreef:
Hanmar schreef:

stappen is leuk tot 1 uur op zn laatst.
want om half 7 zit dit geval rechtop in bed. :')

Precies. Hartstikke gezellig allemaal, maar op een gegeven moment ben ik er gewoon klaar mee. En de volgende ochtend inderdaad weer rechtop in bed en iedereen om je heen nog in slaap-comateuze toestand. :')

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:28

ik ben iedere morgen om half 6 wakker en ga dan weer rond half 11 slapen ik vind het niet erg vroeg op te staan.

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:53

Wat fijn lotgenoten. Ik ben vooral een ochtendmens maar kan in de avond ook goed uit de voeten. 'S ochtends onthoud ik dingen ook beter als in de avond. En ik heb ook als het erg laat wordt dat ik gewoon dezelfde tijd wakker ben en vrienden vinden het maar raar dat ik altijd zo vroeg wakker ben. Kan er ook niks aan doen maar heb vaak moeite om tot 8 uur in mijn bed te blijven. Op zondag probeer ik niet voor 8 uur op te staan maar met dit weer ben ik er wel eerder uit. Heerlijk 's ochtends dingen doen paardjes, huiswerk, hardlopen zo lekker niemand op de weg.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:00

Ik ben een beetje een ochtendmens geworden. Ik had eerst een baan waarbij ik savonds en smiddags werkte. Toen ik naar een andere baan met kantoortijden ging, moest ik echt wennen. Rond 1 uur smiddags kakte ik helemaal in en kon wel slapen haha!
Nu ben ik savonds eerder moe en slaap ik eerder. Het is wat meer een normaal ritme zegmaar.
Maar in principe ben ik nog steeds geen echt ochtendmens. Vooral in de winter heb ik echt moeite vroeg op te staan. Vreselijk.
Ik kan me daarentegen wel weer vreselijk ergeren aan van die mensen die gewoon tot 12 uur in bed liggen omdat ze niets beters te doen hebben. Ik wil er dan uit omdat ik die dag nog genoeg te doen heb, ook in het weekend.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:00

Ik ben ooit in slaap gevallen om 3 uur 's nachts midden in een uitgaansgelegenheid...er stond een bank--> ik ging zitten--> weg. daarna ben ik met de "eenmaal dansen, blijven dansen" theorie begonnen. En mijn vrienden denken nog steeds dat ik lieg en een leuke gozer tegen het lijf ben gelopen -O- .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:12

Ik zit dit topic met zeer veel verbazing te lezen. Ik ben een echt avondmens en kom in mn leven bijna alleen maar ochtendmensen tegen.... Dus vind het heel raar dat de ochtendmensen hier het tegenovergestelde ervaren. De wereld is ook meer ingericht op ochtendmensen: scholen starten voor negen uur, je wordt in de meeste beroepen toch echt op tijd in de ochtend op de werkvloer verwacht, winkeltijden zijn overdag...kortom: de wereld is ingericht voor ochtendmensen en juist niet voor avondmensen.. . . Maar misschien zit het hier in het woordje extreem, want de meeste bazen willen je om vier uur smorgens ook nog niet zien verschijnen :-)

Ik ben dus echt avondmens maar leef in het ritme van ochtendmensen. Ga om een uurtje of tien naar bed, terwijl ik dan begin te stuiteren. Maar ik moet wel, omdat ik nogal slaapproblemen heb en daardoor absoluut niet tegen ritmeveranderingen kan. En tja, voor mn studie moet ik regelmatig om 7 uur in de auto zitten en zo zijn er meer verplichtingen in de ochtenden. Als ik mijn natuurlijke ritme zou aanhouden, dan lig ik pas ergens snachts in mn bedje (uur of 3 ofzo) en kom daar niet voor een uur of 10/11 weer uit. Jammergenoeg draait de wereld niet in dat ritme dus ik zal me moeten aanpassen en sta elke dag om een uurtje of 8 naast mn bed. Mijn vriend is juist een echt ochtendmens en is al voor zes uur de deur uit naar zn werk. Wel handig, want daardoor is hij eerder thuis. Kan hij moe op de bank ploffen terwijl ik door huis stuiter :-) vind het wel onbegrijpelijk hoe ochtendmensen zo fit wakker kunnen worden! Mijn vriend dus ook, die huppelt zo het bed uit, terwijl ik altijd minstens een uur niet aanspreekbaar ben....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:09

Hmm ik ben én geen ochtendmens én geen avondmens :+ 'S avonds val ik vroeg in slaap en ik kan zo doorslapen tot 11 uur. Lastig :')