Blarhiminn schreef:Ik kan je niet helpen want ik heb precies hetzelfde..
Ik heb het al bij de kleinste spinnetjes!
Als er een spin ergens zit, raak ik helemaal in paniek en kom ik er echt niet meer in de buurt!
Als ik mijn fiets in de schuur moet zetten of er uit moet halen, check ik eerst de omgeving of er geen spin in de buurt zit, dan vlieg ik naar binnen, haal of met m'n fiets erin/uit en vlieg weer naar buiten, en dan trots op mezelf dat ik het weer overleefd heb
Zelfde met naar de wc gaan.. Nichtje vertelde eens dat er een grote rioolspin bij haar in de wc zat..
Sindsdien controleer ik de hele wc om te kijken of er niks in zit
Foto's in tijdschriften? Durf mn vinger er niet eens op te leggen en blader snel door, en ben dan nog bang dat de spin er misschien doorheen komt
Echt heel erg, maar ik durf gewoon niet naar therapie omdat je dan ook spinnen vast moet houden enzo..
Alsof ik het zelf getypt heb.
De wc dan niet. Maar wel altijd eerst de hele badkamer rond kijken.

Ook check ik standaard mijn bed, schud mijn bed deken uit en dan wikkel ik mezelf erin.. (ooit een spin in me bed gehad.. brr) en ook mn handdoek. Schud ik eerst uit, want ook daar liep er één..

) Ik ga ook huilen en shaken als ik een (grote) spin zie. Sinds ik op mezelf woon ben ik veel minder bang geworden, omdat ik ze nu wel zelf weg MOET halen. Maar hoe groter ze zijn, hoe banger ik ben. Hoe je er vanaf komt? Geeeen idee...
Eerst deed mijn moeder het altijd! ook gewoon midden in de nacht! Als ik er 1 op de wc zag..