Ik val af zonder er wat voor te doen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:39

Je zou eventueel wel naar de dokter kunnen gaan, dan heb je wat zekerheid.

Collie2008

Re: Ik val af zonder er wat voor te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:41

En wat moet dokter doen dan? Bloedafname? MRI, whatever?

Kijk, als je 7kg in een mand kwijt raakt zonder stress o.i.d. dan is er inderdaad wellicht iets loos...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:45

Ik denk dat het wel meevalt, 63 kg bij een lengte van 1.79 is vrij normaal. Ik zou er niet mee naar de dokter gaan, tenzij je het gevoel hebt dat het goed mis is.
Je bmi is gewoon goed, en je sport voldoende. Wil je er wat bij hebben kan je kijken of je het kan oplossen met iets meer te eten. Je hoeft je naar mijn mening niet echt zorgen te maken, dat kost alleen maar stress.

Als je je wel echt zorgen maakt kan je wel beter naar de huisarts gaan voor uitsluiting. :)

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:46

Ik zou me persoonlijk ook niet te druk maken. Je bent inderdaad aan de lichte kant maar zoals hierboven al gezegd wordt; hoe voel jij je? Dat is veel belangrijker. En zijn er andere dingen "anders"? Meer dorst? Meer of minder trek in iets?

Ik zou in elk geval een boterham (of fruit, groente of whatever wat gezond is) extra eten.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:50

bibi13 schreef:
Ik zou ook even naar de dokter gaan, maar hoe vaak loop je hard? Stel dat jij 5x in de week hardloopt vind ik het niet heel gek om wat af te vallen.....en binnen welke tijdsduur ben je afgevallen?

Sinds ik door had dat ik er vanaf viel, ben ik gelijk gestopt!
Ik liep toen ongeveer een uur hard, en dat was 2x in de week 3maand lang!
Ben dus gelijk gestopt en paardrijden zit er nu ook even niet meer in doordat de manege van eigenaar veranderd is.
Ik fiets veel omdat ik zelf geen auto heb..

Hmm.. Ik vind dokters echt 10x niks.. Maar misschien maar even bellen inderdaad, vind ik ook niks want zo'n assistente wil ALLES weten :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:52

Margrietje88 schreef:
Ik zou me persoonlijk ook niet te druk maken. Je bent inderdaad aan de lichte kant maar zoals hierboven al gezegd wordt; hoe voel jij je? Dat is veel belangrijker. En zijn er andere dingen "anders"? Meer dorst? Meer of minder trek in iets?

Ik zou in elk geval een boterham (of fruit, groente of whatever wat gezond is) extra eten.

Ik voel me verder goed, heb laatste tijd ook wel wat stress gehad door school..
Niet meer dorst, drink juist soms iets te weinig waardoor er hoofdpijn optreedt..
Ik eet 3 x per dag; ochtend, middag en avond met graankoekjes tussendoor..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:53

als je een druk leven hebt is 3 keer per dag echt veel te weinig om te eten

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:56

Dit klinkt ook wel dom, maar ik hoef ook niet vaak naar de wc voor een 'grote boodschap' en heb verder ook geen buikpijn..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:58

Meer eten en stoppen met roken. (Sorry, dat laatste is wat gemeen, maar het werkt echt!)

Omdat je meer beweegt, heb je meer "brandstof" nodig. Ik viel ook erg af en de dietist meldde gewoon dat ik meer moest gaan eten.

4 boterhammen 's ochtends, in plaats van 2, neem dat koekje bij de koffie, 6 boterhammen 's middags in plaats van 2 of 4, vaker een ei bakken, 4-uurtje ook iets "zwaarders" dan een "energy bar", 's avonds ook meer opscheppen en niet vlak voor een maaltijd snoepen of veel drinken, enzovoort. Lekker pasta gaan eten.

Wat ik zo hoor, ben je gezond bezig, hoor, en komt het gewoon door meer bewegen.

Je laatste opmerking, over naar het toilet gaan, ook dat ken ik. Je hebt een snelle en goede stofwisseling. Ik ga ook soms maar 3 of 4 keer per week. Is normaal. Wat daar bij helpt is elke dag een schaaltje (volle!) yoghurt.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:03

Zelf vind ik die BMI nogal onbetrouwbaar... :=
Het is belangrijker hoe jij jezelf voelt, ben je fit, energiek en uitgerust genoeg dan is het prima toch?
Op zich mag je best wat meer maaltijden per dag hoor, of gewoon 2 keer lunchen ipv 1 keer.
Naar de dokter gaan lijkt mij niet nodig, maar als dat jou gerust steld moet je het zeker doen.
Ik heb hetzelfde als jou, was na de zomervakantie 5 kilo afgevallen door alleen maar weer naar school te fietsen...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:05

Agossie schreef:
4 boterhammen 's ochtends, in plaats van 2, neem dat koekje bij de koffie, 6 boterhammen 's middags in plaats van 2 of 4, vaker een ei bakken, 4-uurtje ook iets "zwaarders" dan een "energy bar", 's avonds ook meer opscheppen en niet vlak voor een maaltijd snoepen of veel drinken, enzovoort. Lekker pasta gaan eten.

Je laatste opmerking, over naar het toilet gaan, ook dat ken ik. Je hebt een snelle en goede stofwisseling. Ik ga ook soms maar 3 of 4 keer per week. Is normaal. Wat daar bij helpt is elke dag een schaaltje (volle!) yoghurt.

OMG, ik eet denk ik max 2 boterhammen per dag, wel crackers, fruit, etc....Maar goed ik ben er ook van overtuigd dat veel brood meer kwaad dan goed doet...

Ik zou wel verwachten dat TS vaker naar de plee gaat, met een snelle stowisseling doe je dit al snel 2/3 keer per dag

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:05

Meer calorieen binnen krijgen per dag zal hier waarschijnlijk de oplossing zijn.

Daarnaast is het ook belangrijk om te zorgen dat je elke dag zorgt wat tijd voor jezelf te hebben.
Dan kun je je lichamelijk en geestelijk weer opladen waardoor je relaxter bent.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:11

Ik heb een snelle spijsvertering en moet elke dag een bepaalde hoeveelheid eten om niet af te vallen.
Ziek zijn is bij dan ook een groot probleem want als ik niets binnen kan houden door overgeven kan ik per dag makkelijk 2 kilo kwijtraken.
Ik ben 168 en weeg ong 56 kilo maar als ik een week ziek ben en niets binnen kan houden zit ik zo onder de 50 kilo en daar ben ik anderhalf tot 2 jaar mee bezig om weer op 56 kilo te komen.
Ik voel me bij dit gewicht goed maar lichter moet ik zeker niet worden want dan word ik duizelig en sta ik te trillen opm mijn benen.
Ik moet dan ook elke dag minimaal 2 stukken brood en warm eten hebben en dan eet ik tussen door ook nog heel veel en savonds meestal ook nog 2 tot 4 stukken brood.
Meestal eet ik overdag ook 4 tot 6 stukken brood en kan nu zeggen dat ik op gewicht blijf.

Ik sta veel op mijn werk maar bewegen doe ik niet veel daar verder rij ik 2 tot 5 keer per week paard maar daar val ik niet door af.
Als ik weken thuis zit op de bank en ik me volvreet kom ik nog niets aan dus ja eten eten en nog eens eten is voor mij de truc om op gewicht te blijven

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:11

JLLN_ schreef:
Colway schreef:
In 3 jaar tijd ben je van 70kg naar 63 kg gegaan bij een lengte van 1.79? Terwijl je dus meer beweegt...En je drinkt bijna nooit meer

Als jij verder gezond eet, je gezond voelt en genoeg slaapt zie ik het probleem niet

Met dat gewicht en die lengte heb je een BMI van 17.6. Een BMI onder 19 geeft ondergewicht aan.
Ik vind 63 kg voor iemand met die lengte toch eigenlijk echt wel aan de lage kant hoor!

Ik heb een hele tijd dat gewicht gehad en zelfs minder 60/61, en was toen prima op gewicht. Ik ben ook 1.80m dus imo is 't geen laag gewicht..
Verder ga ik mee met was Agossie zegt, dat komt overigens ook aardig overeen met mijn eetpatroon :))

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:15

Colway; ik weet niet waar ik het laat, maar als ik wel naar de plee moet, dan ga ik ook direct!
Agossie; jeetje! Zoveel brood dat lukt me niet meer! Toen ik naar de middelbare school ging lukte me dat wel.. Maargoed toen had ik daar ook echt veel zin aan!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:19

meisje2000 schreef:
Als ik weken thuis zit op de bank en ik me volvreet kom ik nog niets aan dus ja eten eten en nog eens eten is voor mij de truc om op gewicht te blijven

Hoeveel ik ook eet, er gebeurt geen ene PIEP! -O- maar dan eet ik ook niet 4tot6 plakken brood..
Ik eet trouwens wel een hele volle bord avondeten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:24

Ik weet niet hoeveel brood je nu eet? Maar probeer dat eens 1,5 keer zoveel te doen. Opbouwen.

Colway, brood (met name bruin brood) geeft veel gezonde energie waar je langdurig profijt van hebt. Het is beter dan een snelle energy-hap tussendoor. (Dit is mij door mijn dietist verteld en uitgelegd). Neem bijvoorbeeld bruin brood met kaas mee als tussendoortje na de lunch of zo.

Ook heb je door een snelle stofwisseling minder ontlasting, omdat je de brandstof sneller opneemt. De ontlasting is vaak ook compacter. JCDJK, ik heb dat ook. Als ik moet, dan moet ik ook echt en ga ik ook meteen. Heel gezond om dan niet te wachten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:25

Stoppen met roken was ook het eerste wat ik dacht, je spijsvertering zal wat vertragen.
Je weet zelf natuurlijk wel of je meer bent gaan bewegen maar je voedingspatroon gelijk gebleven is of niet.
Gewoon is naar de HA kan nooit kwaad, keertje een bloedonderzoek (vb op schildklier) kan nooit kwaad toch?

Je BMI is nog prima idd, geen ondergewicht hoor :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:30

Hmm iedereen roept meteen naar de dokter terwijl 7 kilo afvallen in 3 jaar tijd niet heel erg veel is he mensen..

Als je in de tussen tijd niet meer ben gaan eten is het logisch dat je afvalt aangezien je spieren meer verbruiken in 'rust' toestand omdat ze groter zijn geworden.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat je gemiddeld op een dag eet en wat je dan eet. Bruine boterhammen, witte boterhammen? Soort beleg etc.
Verder de vraag, ben je blij met hoe je er nu uit ziet of heb je het idee dat er meer bij mag?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:34

Kun je die driekoppige lintworm niet afstaan ter adoptie ??
Ik bied me aan :+

Ok zonder gein wat eet je per dag ?
Schrijf het eens op (maar dan ook alles) en ga dan een kijken hoeveel je beweegt.

Dan heb je misschien een betere kijk op hoe en wat

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:44

Ik zou ook eerst eens opschrijven wat je eet en dan de cal eens uitrekenen.
Dat kan best nog eens tegen vallen namelijk.
Waarschijnlijk zal de HA dat ook eerst willen weten,als blijkt dat je voldoende binnen krijgt kun je altijd nog eens naar de HA.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 05:43

Mijn dag ziet e ong zo uit (werkdag)

6.30 wekker aankleden en bakje koffie.
07.00 dochter wakker maken voor school.
7.15 2 broodjes met kaas (zij eet dan ook)
7.30 nog een bakje koffie.
9.00 2 broodjes met kaas of pindakaas met hagelslag en een bak koffie.
12.00 2 broodjes met kaas of pindakaas of chocopasta en een bak koffie.
2.30 koffie met een stukkie fruit.
16.00 koffie met wat r maar voor handen is meestal een koekje.
17.30 warm eten (bord met 6 aardappelen veel groente en 1 a 2 stukken vlees.
daarna ga ik meestal naar stal waar ik ook nog 1 of 2 bakjes koffie drink
na thuiskomst nog eens 2 stukken brood met iets er op.

Tussen door drink ik dan nog veel dubbelfris.
en dit heb ik ong nodig om niet af te vallen op een dag soms iets minder brood

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:58

JCDJK schreef:
Margrietje88 schreef:

Ik voel me verder goed, heb laatste tijd ook wel wat stress gehad door school..
Niet meer dorst, drink juist soms iets te weinig waardoor er hoofdpijn optreedt..
Ik eet 3 x per dag; ochtend, middag en avond met graankoekjes tussendoor..

als je idd puur afvalt , of afgevallen bent omdat je meer beweegt maar niet meer bent gaan eten., zou je je eetpatroon eens onder de loep moeten nemen , dat zal ook een hoop duidelijk kunnen maken , sowieso mis ik fruit in de overzichtje,
als je bijvoorbeeld een boterham extra zou eten en extra groenvoer bij je lunch of avond eten , een handje noten en twee keer fruit toevoegt als tussendoortjes aan je dag zou je al weer een stuk beter op gewicht kunnen blijven als je er bij sport. want niet hardlopen omdat je er van afvalt terwijl het verder hartstikke gezond is en je het fijn vind om te doen is natuurlijk zonde, zeker als je het kan ondervangen met gewoon iets meer (gezond) eten.
en idd herinner je zel er aan dat je voldoende moet drinken, begin bij je ontbijt met een extra kopje thee, en neem wat te drinken bij je tussendoortjes. als je je zelf dat echt aanwent, hoef je er op den duur niet eens meer aan te denken en doe je het automatisch.
of flesje water in je tas.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:04

Even bloed laten onderzoeken
Misschien is je schildklier wat te snel.
Daar kan je ook van afvallen zonder iets te doen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:03

Ik eet bijna nooit fruit nee, wel aardbeien en druiven als die er zijn ..