lactose intolerant of een darmaandoening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: lactose intolerant of een darmaandoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:40

Nooit meerdere dingen tegelijkertijd gaan schrappen. Begin eens simpel met melkproducten weglaten.
Daarna kun je het altijd nog vervelend maken zonde gluten :+

Ik heb jouw klachten ook. Melkproducten zijn naast stress absoluut nummer 1 in het veroorzaken.
Maar ook vet zorgt bij mij voor de zogezegde 'snelle passage'

Zoek een acceptabele middenweg. Ik zou misschien ook goed reageren op glutenvrij maar daar wordt ik zo sjagerijnig van dat het me niet waard is om het door te zetten.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:51

Lastig TS! Ik heb zelf ook al een aantal jaren last van mijn buik. Ik heb mijn bloed laten testen, ben naar een diëtiste geweest en heb een darmonderzoek en ontlastingsonderzoek laten doen. Ik ben behandeld tegen ongewenste parasieten in mijn darmen, maar daarna waren de klachten nog niet over. Uit het darmonderzoek kwam ook niets. Zelf ben ik momenteel gestopt met het drinken van gewone melk en nu drink ik alleen zo af en toe lactosevrije melk. De darmklachten zijn bijna helemaal verdwenen. Ik raad je ook aan een afspraak te maken met de diëtiste. Misschien dat je darmklachten alleen al verdwijnen door je eetgewoonte/ voeding aan te passen. Als je klachten niet verdwijnen, kun je je verder laten onderzoeken.

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:15

Sowieso ga ik mijn eetstijl veranderen. Ik ga beginnen met het schrappen van melk aangezien ik daar het meeste op reageer.
Ik laat het sowieso ook onderzoeken! Het word tijd dat ik gwn eens de knoop doorhak!
Op de vraag naar of ik soms ook verstoppingen heb, nee dat heb ik niet, integendeel...
Nu ik zo alles lees, gaat er precies wel een belletje rinkelen waarom ik mijn hele leven al moe ben. Ik vermoed dat dit in verband staat met elkaar... Al van toen ik klein was, ben ik altijd maar moe en nu nog steeds. Ben getest op cvs en dergelijke maar was geen sprake van. 3 jaar geleden heb ik klierkoorts gehad maar hiervoor was ik ook altijd moe dus het is niet daardoor.
Rugklachten heb ik ook, moonfish. Vooral mijn onderrug doet pijn, of ik nu lang heb recht gestaan of niet.

Vanmorgen zei mijn moeder toch eens te proberen ontbijten met sojamelk maar nog steeds last! Al had ik natuurlijk wel granen gegeten maar volgens mij gaat het een combinatie zijn van.
Zo, ik heb weer wat stof om mij in te verdiepen! ;)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:58

Ik denk dat je sowieso spastisch colon hebt, dat heb ik ook. Je verhaal is net alsof ik het zelf had kunnen schrijven. Ik heb ook al die medicatie gezien ; spasmomen, cerevisia, bion, colofiber,... Verschillende endoscopies gehad,... Maar echt een diagnose hebben ze niet ; behalve spastisch colon dus

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 19:11

Dokter was ermee akkoord dat spastische darmen een verzamelnaam is voor problemen met de darmen.
Vrijdag mag ik een test voor lactose intolerantie gaan halen die ik zelf kan doen thuis en dan terug moet binnen brengen en dan hebben ze na 2 dagen het resultaat terug binnen van het labo.