Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:18

knetterhard

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 07:00

Dat zou een hele verandering zijn voor veel stellen :j
Zoals ik het lees, hoef je als 2e moeder niet meer te adopteren, maar is het minutenwerk geworden en betaal je eigenlijk niets!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:01

:j daar lijkt t nu wel op ja.
Mits je getrouwd bent.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:18

- adoptie hiervoor moet je inderdaad aan eisen voldoen/ of je geschikt bent enz
- zaad donor kunstmatig, via spermabank dus, volgens mij geen selectie?
- zaad donor "in het echt", uhm te vinden op internet site via pb ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:53

Ashley5760 schreef:

Wat bedoel je met selectie? Of de wensouders geschikt zijn? Want dat doen ze bij een kliniek /spermabank namelijk wel. Niet zo streng als bij adoptie.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:46

Mijn nichtje en haar vriending hebben beiden een kind gedragen van dezelfde donorvader. De kinderen lijken op elkaar en beide op een van de moeders en zo vormen ze een mooi setje (zover zover dat belangrijk is). Ze hebben een donor gezocht en gevonden die van beiden iets weg heeft.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:20

Tieme schreef:
Ashley5760 schreef:

Wat bedoel je met selectie? Of de wensouders geschikt zijn? Want dat doen ze bij een kliniek /spermabank namelijk wel. Niet zo streng als bij adoptie.

Oke dat wist ik niet, vandaar vraagteken. (Raar trouwens dacht dat je daar gewoon langs kon doe maar een met blauwe ogen en bruin haar :')).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:02

Ashley5760 schreef:
Oke dat wist ik niet, vandaar vraagteken. (Raar trouwens dacht dat je daar gewoon langs kon doe maar een met blauwe ogen en bruin haar :')).

nee joh (ziet nu een soort rabobank voor zich waar je bij de balie zo een gevuld potje kan halen) :+
er is de laatste tijd een enorm tekort aan donoren. ze zijn dus best selectief en laten niet iedereen door. je word medisch gecheckt en moet ook een gesprek met de psycholoog die echt wil weten hoe je het ziet, of je het finacieel en geestelijk gaat redden enz.
gyn en psieg beslissen samen of je door mag. vaak nog een wachtlijst en natuurlijk de nodige kosten. maar ja, dan is alles wel helemaal getest en veilig EN mocht je toch om medische redenen niet snel zwanger kunnen raken dan zit je in ieder geval al in de molen en kan je sneller geholpen/onderzocht worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:10

Je zou eventueel kunnen zeggen van nou wat maakt het uit ik doe het een keer met een leuke vriend of kerel en ik zie het resultaat wel .

Mijn tante heeft het met inseminatie gedaan van een donor :) Het kan ook geinsemineerd worden met een donor die je kent.....

Adopteren is een optie ja...

Of een vriendin die al een kind heeft en dat ook als Eigen beschouwen....

Eigenlijk kun je het min of meer zo gek maken als dat je het zelf wilt.. Zie ook wellis dat een lesbisch stel en een homo stel het kind delen dus een vd homo mannen geeft wat sperma aan een van lesbische mamma''s en vanaf dat het kindje is geboren deel je het met elkaar :)

En heb ook is een keer gezien dat een hetero moeder die geen geschikte partner had gevonden om kinderen mee te krijgen tovh graag een kind wilde en het haar niet uit maakte alleen staande moeder te zijn ook in zee ging met een leuk homostel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:11

Zelf heb ik al drie kinderen uit een huwelijk met een man. Ik kon eerder niet voor mezelf accepteren dat ik lesbisch ben, juist omdat ik een kinderwens had.

Nu hoef ik niet zo nodig nog een kind, maar mocht mijn partner dat wel willen dan denk ik dat ook met haar op zoek zou willen gaan naar een donor. Geen gedoe met eitjes veplaatsen. Liefst een bekende man die eventueel ook een rol zou willen spelen in het leven van het kindje. Ik vind een mannelijk rolmodel wel belangrijk.

Ergens heb ik er wel 'spijt' van dat ik kinderen heb gekregen met iemand van wie ik niet gehouden heb. Als ik nu terug zou kunnen gaan had ik een andere keuze gemaakt die voor iedereen eerlijker was geweest.

Neemt niet weg dat ik gek ben op mijn kinderen hoor! :+:

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:18

Hier ook een lesbienne met 2 kindjes. Heb 2 pracht van kinderen samen met mijn aller beste vriend. We kennen elkaar al jaren en hij heeft beide kindjes herkend en zit in de ouderlijke macht. Hij komt hier dagelijks over de vloer. Inmiddels ben ik weer vrijgezel maar ook mijn ex vriendin kon het heel erg goed vinden met hem. Hoe het zal gaan als hij een vriendin zou krijgen, tsja geen idee. Wel staat netjes allemaal op papier dat de kinderen wel gewoon hun vader blijven zien maar dat ze wel gewoon elke nacht in hun eigen bedje slapen. Weet nog van mezelf dat ik destijds 1 x in de 2 weken een weekend naar mijn vader ging en dat vond ik echt hel. Nu heb ik tot op heden de 3 vriendinnen die de vader heeft gehad altijd graag gemogen en 2 ervan spreek ik nog wel eens. Dus wie weet

Adoptie is een mooi iets maar wat ik weet van horen zeggen toch een proces waar veel haken en ogen aan zitten. het hele eitjes verplaatsen is een erg mooi gebaar maar toch erg ingrijpend en duur met het nodige risico. en met KI etc heb ik ook helemaal geen ervaring.
Een bevriend lesbisch stelletje heeft sinds kort ook een kindje. Beide wilde erg graag en was ook gelijk duidelijk wie het kindje mocht baren. Zei hadden afgesproken dat ze in de kroeg een vent zouden oppikken en mee naar huis zouden nemen. De 1ste keer was het niet raak de 2de keer wel. Kindje is er en de vader weet van niets. Ben erg blij voor hun maar de manier waarop....

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:21

Ik heb ook een kinderwens, maar ik wil echt niet zwanger worden. :') Lijkt me echt vreselijk :')

Ik zou wel willen adopteren indien mogelijk, maar ik heb er nog niet echt vorm aan gegeven verder. Ik laat het wel op me af komen. Ik weet in ieder geval wel echt zeker dat ik kinderen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:24

Barendshoeve, tja... Ik vind het nogal een risico op SOA's, maar aan de andere kant heb je niet dat gedoe met erkennen en zo... :=

Overigens heel stom... Ik heb zelf kinderen maar weet niet of ik zo makkelijk zou kunnen omgaan met een partner die al kinderen heeft :o

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:25

Waarom niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:28

Geen idee, kan me er geen voorstelling bij maken. Ook echt gewoon respect voor mensen die dat wél kunnen.

Misschien dat als het ooit op mijn pad komt ik er geen moeite mee zou hebben hoor, maar... Nee geen idee, het is puur gevoelsmatig. :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:29

patatkraam schreef:
Ik heb ook een kinderwens, maar ik wil echt niet zwanger worden. :') Lijkt me echt vreselijk :')

Ik zou wel willen adopteren indien mogelijk, maar ik heb er nog niet echt vorm aan gegeven verder. Ik laat het wel op me af komen. Ik weet in ieder geval wel echt zeker dat ik kinderen wil.

dat is nou het mooie aan lesbisch zijn, de ander kan ook zwanger worden!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:31

Zwanger zijn heb ik dan weer geen problemen mee :D

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:31

@ Lente: Hoezo soa's? Nog hij nog ik zijn in de tijd dat ik zwanger wilde worden met een ander in bed gegaan. En hij is al 20 jaar mijn beste vriend hem vertrouw ik alles toe.
Of bedoel je meer op het stelletje wat ik ken en een man heeft opgepikt?

@Patatje: Als je die wens echt hebt, komt er als de tijd daar is een gepaste mogelijkheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:33

Ik doelde op het stelletje inderdaad :j

Hoe jij het hebt gedaan vind ook juist erg mooi :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:34

Barendshoeve, heeft jouw ex nog een rol in t leven van de kindjes?

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:37

Oke, ja heb het ook gezegd. Voor hetzelfde geld krijg je op die manier een ziek kindje oid. En je kan zelf ook het nodige oplopen.

Nee, mijn ex speelt geen rol meer in het leven van de kindjes. Ze is vrij om langs te komen als ze dat wil maar daar heeft ze geen behoefte aan zegt ze.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:38

Maar hebben jullie dan niet samen gekozen om kinderen te nemen? Of had je ze al voor haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:39

Hoe hebben jouw kindjes dat ervaren?

Ik heb voor mezelf besloten dat ik een nieuwe partner zo lang mogelijk uit het leven van de kindjes hou. Ze hechten zich snel aan mensen die ze mogen en ik wil ze niet nog eens het verdriet van een break aandoen. Zeker mijn middelste is daar heel gevoelig voor.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:48

@ Maartje: Ja we hebben wel samen voor de kinderen gekozen. Alleen heeft ze van begin af aan duidelijk aangegeven dat als we zouden "scheiden" ze geen rol wilde in het leven van mijn kineren. Denk ook dat dat komt omdat ze daar op geen enkel vlak toe instaat is.

@ Lente: Voordeel van op vrouwen valen, je hoeft haar niet gelijk als mogelijke partner voor te stellen. En mijn kinderen hechten zich ook snel hoor. Maar er lopen aardig wat mensen in en uit die blijvend in hun leven zullen zijn. En ze hebben nog wel een paar keer gevraagd naar haar maar dan zei ik dat ze een eigen huisje had en dan vonden ze het weer prima.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:51

Hebben zij haar nooit als moeder ervaren dan? Ik weet niet hoe oud je kinderen waren toen jullie uit elkaar gingen?