bedankt voor je reactie! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

bedankt voor je reactie! milou123 schreef:Alleen maakt jeugdzorg de problemen vaak erger, helaas.
Ik sluit mij aan bij Urielle. De moeder heeft hulp nodig, maar een melding maken is niet niks.
Wellicht zou een paar uur per week oppassen dat de moeder meer rust heeft al een oplossing kunnen zijn.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Urielle schreef:Overigens als er twee ruzie maken hebben er twee schuld, zo'n fijne vent zal haar man dus ook niet zijn. Meestal is er met de man toch ook iets wat een vrouw een kenau doet lijken.
. Alsof er geen vrouwen bestaan die om de meest onnozele dingen laaiend worden, maar een rustige lieve man hebben die hun ondanks alles heel graag ziet. "Ze kan tekeergaan als een orkaan voor een futiliteit, maar als ze niet boos is, is het de beste vrouw in de wereld." Er zijn niet alleen vrouwen die graag in een illusie geloven...
) al veel gevallen gezien die te maken kregen met jeugdzorg en ik kan er nog altijd niet over uit hoe krom het gaat.Urielle schreef:Kwanyin, een vent die nooit meehelpt, nooit steun biedt, geen ruggegraat heeft om zijn gezin te helpen bij problemen, nooit iets wil zeggen kan de meest lieve vrouw ook tot waanzin drijven. Enne... mijn biologische vader, rijkswacht notabene, werd door het hele dorp een lieve charmante man gevonden en mijn moeder werd dan ook niet geloofd dat ze in elkaar geslagen werd, zelfs niet met het blauwe oog als bewijs. Buitenshuis of binnenshuis kan een levensgroot verschil maken!
. milou123 schreef:Ik heb op school een docent die bij BJZ werkt en het dood normaal vind dat je kinderen slaat.
Want ''kinderen moeten leren wie de baas is.''
milou123 schreef:De raad voor de kinderbescherming vervloekt het dan ook geregeld dat men de RvdK en BJZ onder 1 hoed schaart.
Colway schreef:milou123 schreef:Ik heb op school een docent die bij BJZ werkt en het dood normaal vind dat je kinderen slaat.
Want ''kinderen moeten leren wie de baas is.''
Die is dus en docent en werkt bij BJZ?
Ik zeg niet dat er geen negatieve verhalen zijn hoor. Die zijn er genoeg. Ik vind het gewoon jammer dat ik bij mijn cliënten heel veel angst en weerstand merk (wat ik begrijp als je dingen leest in de krant of hoort op tv) en dat als ze eenmaal de drempel over zijn ze 9 van de 10 keer zeggen dat ze blij zijn dat ze de stap genomen hebben.
Colway schreef:milou123 schreef:De raad voor de kinderbescherming vervloekt het dan ook geregeld dat men de RvdK en BJZ onder 1 hoed schaart.
De raad doet regelmatig zelf rare dingen hoor. Ik heb onderzoekrapporten gezien en casussen gekregen dat je denkt, man wat is hier gebeurd....Prutswerk...
Maar goed, voor de vrijwillige hulpverlening (jeugdhulpverlening) is het denk ik fijn dat dit via Centrum Jeugd en Gezin (CJG) gaat lopen, dan is de drempel lager (voor dingen als Intensieve Pedagogische Thuiszorg (IPT) )

JasmijnJoy schreef:Ju
Op de basisschool waar hij zit( ik heb daar ook gezeten) heb je dus wel pauze. EN dan mag je naar huis voor een uur. En dan begint school weer..

unicorn_kiss schreef:Als je voor iedereen die z'n kind slaat de kinderbescherming gaat bellen, dan ben je lang bezig. Er worden nog heel veel kinderen opgevoed met de harde hand, het is alleen moeilijk om een onderscheid te maken tussen mishandeling en strenge opvoeding. Aangezien het jochie heel vaak huilt zal er inderdaad iets mis zijn gegaan met de opvoeding. Alleen zou ik nooit een instantie bellen tenzij ik 100% zeker weet dat er sprake is van mishandeling. Praten met de buren kan helpen, maar ben er vrij zeker van dat dit volledig averechts zal werken (als in: dat jij je meer met je eigen zaken moet bemoeien etc.) Wat je wel kan doen is langsgaan en zeggen dat je tijd wil vrijmaken om op het jongetje te passen om een extra centje te verdienen (maar dan moet je hier wel voor bereid zijn natuurlijk) daarmee kun je misschien helpen.

Suzanne F. schreef:Raad voor kinderbescherming en AMK moet je zover mogelijk van wegblijven. Zijn vreselijke organisaties die hele rare stappen kunnen nemen.
Ik zou ook eerst eens gaan praten en pas als je echt zeker weet dat het kindje wordt mishandeld zou ik bellen. Maar in elk gezin is er wel een keer wat.
Als die van mij moe is dan gilt ze ook de hele boel bij elkaar en dan is er niks aan de hand. Gewoon heel hard huilen en gillen en roepen: MAMAMAMAMAMA ik ben MOE!!!!![]()
De buren zullen dan ook wel denken dat ze half vermoord wordt.