Misselijk bij opstaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:04

xStephanie schreef:
DaisyDarling schreef:
Weet je hoe je bloedwaarden zijn? Als sommige dingen in je bloed erg laag zijn, kun je daar misselijk van worden. Kan liggen aan je eet/leefpatroon van de dagen voor je misselijkheid. Ook kan je bloeddruk te laag zijn.

Als je aan de pil bent, kan het ook door de hormonen daarin komen. Vooral toen ik hem nog niet zo lang slikte, was ik 's ochtends ook altijd een tijdje enorm misselijk. Nadat ik dan buiten was geweest om naar school te gaan, ging het langzaam over.

Of inderdaad, zwangerschap.

Bloeddruk gemeten oid heb ik nog nooit gedaan, misschien toch verstandig om eens naar de dokter te gaan :P

De pil slik ik al ruim 2 jaar, heb altijd dezelfde gehad, verder ook geen last van andere symptonen.

En zwanger zijn is m zeker niet :)

Succes bij de dokter dan!
Ik heb zelf ook nogal een handje van flauwvallen en wankel zijn, en ik eet vaak van die knijpfruitjes/fruit to go in de ochtend. Knijpzakjes met fruitmoes.
Werkt bij mij wel als mijn bloedsuiker erg laag is en je hebt ze zo op.

xStephanie

Re: Misselijk bij opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:07

Die dingen lust ik dus niet, eet liever een beschuitje :+
Fruit eet ik overigens ook niet, kan het ook een vitamine tekort zijn? Groenten eet ik wel gewoon :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:11

xStephanie schreef:
Die dingen lust ik dus niet, eet liever een beschuitje :+
Fruit eet ik overigens ook niet, kan het ook een vitamine tekort zijn? Groenten eet ik wel gewoon :j

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/fruit.aspx
Dit is misschien handig om te lezen. Staat in wat je allemaal aan fruit hebt :j

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:27

Ik zal eens kijken, de 'standaard' dingen zoals appels, peren, bananen en druiven lust ik niet :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:30

als je wakker word even naar beneden de water koker aanzetten en een kop bouillon pakken.
ken het namelijk ook en dit is gewoon dat ik eerst iets moet eten.
ook wil het weleens ijzer tekort zijn dat zou je kunnen laten prikken maar je kan ook even naar de drogist wat halen hiervoor

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:32

Dat is ook wel een goed idee! Scheelt dat ik geen trap af hoef voor de waterkoker :P Gewoon opkikkertje ofso..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:35

zou gewoon naar de dokter gaan , want het klinkt niet echt goed

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:43

Heb er ook zo'n last van maar weet wel dat het bij mij echt van m'n pil komt. Heb een nogal zware pil, microgenon 50, bij lichtere pillen ben ik namelijk elke 2 weken ongesteld.. Elke keer dat ik na de stopweek weer begin is het weer een week lang raak, elke ochtend wordt ik kotsmisselijk wakker, soms zelfs tot kotsen aan toe :( Zou hiervoor ook iets eten voor het opstaan helpen? Wordt soms al misselijk wakker voor de wekker gaat..
Toevallig gisteravond weer een nieuwe strip begonnen en ja hoor vanochtend was het weer bingo..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:44

Andere anti conceptie? :P Zou dr nou niet echt blij van worden..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:44

dipstaartje schreef:
zou gewoon naar de dokter gaan , want het klinkt niet echt goed

Als het zo blijft aanhouden ga ik zeker naar de dokter :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:52

Nee blij wordt ik er ook niet van, maar andere opties zou ik zo ook niet weten, ja je hebt zo'n nuvaring ofzoiets, had m'n zusje die vond het verschrikkelijk en lijkt mij ook helemaal niks, spiraal, hoor ik zoveel horrorverhalen(jaar lang ongesteld, elke 2 weken ongesteld etc) dat dat me ook niks lijkt :P prikpil ook al verschillende negatieve verhalen in m'n omgeving gehoord.. nee dan toch maar dat weekje misselijk zijn.. :P Ach nog een of 2 jaar misschien stop ik er dan wel even mee :D

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:53

immii_clarr schreef:
Heb er ook zo'n last van maar weet wel dat het bij mij echt van m'n pil komt. Heb een nogal zware pil, microgenon 50, bij lichtere pillen ben ik namelijk elke 2 weken ongesteld.. Elke keer dat ik na de stopweek weer begin is het weer een week lang raak, elke ochtend wordt ik kotsmisselijk wakker, soms zelfs tot kotsen aan toe :( Zou hiervoor ook iets eten voor het opstaan helpen? Wordt soms al misselijk wakker voor de wekker gaat..
Toevallig gisteravond weer een nieuwe strip begonnen en ja hoor vanochtend was het weer bingo..

Ik heb ook een tijd de 50 gehad, om dezelfde reden als jij.. Heb toen na 2 jaar toch weer afgebouwd en zit nu op de 20 en dit gaat nu wel gewoon goed (alweer 2,5 jaar). Kun je niet proberen toch terug te gaan naar een 30 of 20? Of misschien een ander soort anticonceptie proberen? Een vriendinnetje van mij werd vroeger ook altijd misselijk van haar pil, zij at altijd als ze wakker werd liggend een paar kaakjes en dan had ze nergens last van. Uiteindelijk bleek dat ze gewoon allergisch voor haar pil was!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:54

En is een implanon niet iets? Zo'n dingetje in je arm?

Even on-topic: Zijn er nou echt fruitvervangers die even gezond zijn als gewoon fruit?

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:57

Hmm oke, slik deze nu ook bijna 2 jaar, daarvoor dus al 4 andere gehad wat dus niet goed ging. Misschien inderdaad een idee om eens naar de HA te gaan om te bespreken of terug naar 30 een idee is.
Ik moet zeggen echt kotsen komt maar 1x op de 6 strips ofzo voor hoor :P verder is t dus ongeveer 5 tot 7 dagen echt misselijk sochtends daarna ook niet meer. Ga toch is een pak koek naast m'n bed leggen en het morgen gelijk maar eens uitproberen :P

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:00

Ik hoop ook dat t gaat helpen want k heb zo'n pesthekel aan misselijkheid ;(

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:02

ik ben tijdens mijn zwangerschappen genoeg vriendjes met de wc geweest dus moet er nu ook niet meer aan denken

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:03

dipstaartje schreef:
ik ben tijdens mijn zwangerschappen genoeg vriendjes met de wc geweest dus moet er nu ook niet meer aan denken

Je onderschrift is wel erg toepasselijk dan :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:04

hahaha zo had ik het nog niet bekeken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:54

Het klinkt mij in de oren als een te laag bloedsuiker inderdaad, dat heel simpel op te lossen is door eerst iets te eten voordat je actief gaat zijn. Vergis je niet, douchen is een best inspannende bezigheid voor je lijf en in combinatie met de warmte kan je dat al gauw naar je hoofd stijgen, waardoor je flauw kunt vallen. Toevallig ook je haren gewassen? Hiervan schijnt ook de kans op flauwvallen te vergroten.
Het sterretjes zien, de misselijkheid en het braken zijn ook symptomen die bij flauwvallen horen.

Het kan nooit kwaad om je bloed eens te laten nakijken, maar gewoon goed eten 's morgens doet denk ik al veel goed :j Zoals mijn ouders mij geleerd hebben: "eerst benzine in het buikje! :))"

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:56

Ja ik ga dr zeker mee beginnen, dat 's ochtends eten. Heb het in meerdere reacties gelezen en t is natuurlijk hartstikke slecht om 's ochtends niet te eten. Morgen wat eerder opstaan en een hapje eten dan maar!

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:34

ijzergebrek? ik heb dat vaak gehad, werd ik ook flauw, duizelig en sterretjes zien... als je nou ff gewoon eerst naar je huisarts gaat, en je bloedwaarden laat prikken, zoals al eerder gemeld hier... dan weet je meer...

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:09

Jasses, prikken :P Ik ga overmorgen naar de huisarts en als ik meer weet zal ik het laten weten :j

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:24

Nou het antwoord was heel simpel, gewoon last van een slaapritme wat niet in orde is. Te laat slapen en weer vroeg opstaan kan mijn lichaam niet aan. Wanneer ik opsta is mijn lichaam nog niet wakker waardoor ik dan nog een lage bloeddruk heb en duizelig/misselijk wordt. Hoort bij de pubertijd zei meneer de dokter. :P Wordt dus op tijd slapen en ff goed wakker worden 's ochtends de komende tijd. Hoop dat het werkt. Wel vond de dokter het slim om even bloed te gaan prikken omdat ik misschien bloedarmoede kan hebben maar dat leek hem erg onwaarschijnlijk. Gelukkig dus niks ernstigs aan de hand. :=

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:41

dat is goed om te horen