Weet het echt ff niet meer.. Iemand tips/ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:37

Volgens mij lijkt jouw verhaal nogal op het mijne. Ik heb jarenlang onverklaarbare pijnen gehad in mijn voeten, het leek op hielspoor maar dan in het midden van mijn voet, heel bizar. Ook jee Niemand wist wat het was, werkelijk overal geweest, toen toch bij een praktijk geweest voor orthomanuele geneeskunde.. Die zei dat het uit mijn rug kwam, door het vallen van paarden af, met snowboarden etc waren mijn ruggenwervels scheef gaan staan en de rest van mijn skelet en spieren gingen daarvoor compenseren. Wat bleek: mijn spieren waren dus ook echt niet sterk genoeg om mijn recht gezette ruggenwervels op hun plek te houden.

Bij mij was de oplossing balanstherapie, van die oefeningen op een bal voor het verbeteren van je houding en de bijbehorende spieren. Volgens mij doet flexchair dat ook, maar met zo'n bal kan je thuis ook oefeningen doen en dus vaker werken aan je spieren.

Het is bij mij helemaal over gegaan, mijn houding met rijden is veel beter geworden en ook de pijn in mijn rug (die ik soms had maar volledig wegviel bij de pijn in mijn voeten) is weg. Ik wens je veel succes en als je meer vragen hebt mag je me altijd pb-en hoor! Ik weet hoe rot het is als je denkt dat je nooit meer je passie uit kan voeren, maar echt, er is hoop!! :(:)

kim_hester

Re: Weet het echt ff niet meer.. Iemand tips/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:49

nou vandaag naar de manuele therapeut geweest.
Hij zegt weer dat er niks mis is met mn rug, maar het in mn heupen zit..
Deze zijn te ''stijf'' voor mijn leeftijd..
Hij wil dat de komende 6 keren los gaan masseren.
Maar laat ik daar nou niet zon goed gevoel bij hebben..
Ik sta scheef met mn heupen, en daardoor kom ik niet recht te staan..
Volgende week even afwachten en mocht ik er dan nog steeds geen goedgevoel bij hebben, haak ik af, en bel mn andere kraker op..

Deze meneer vond dat ik moest kiezen tussen de behandelingen die hij geeft of flexchair..
Na het ''onderzoek'', zei hij datik volgende week weer moest komen, en voorlopig niet naar flexchair mocht.

beetje vreemd allemaal.
Ik mag wel weer paardrijden! Dus dat grijp ik wel met beide handen aan.