Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Heeft wel degelijk zin.
Verhoogd je serotonine en dopamine waardoor je gewoon meer rust in je koppie hebt.
Maargoed geloof wat je wil geloven, ik ga er verder niet op in.
Dat ik zonder L-theanine gewoon uitgeput raak, terwijl ik na één dag gebruik van L-theanine inneens automatisch op tijd naast mijn bed sta zegt mij genoeg.
Wetenschappelijk houdt ik me niet mee bezig, want die lopen wat mij betreft enorm achter.
Voeding is trouwens ook niet bewezen, voor het geval je daar nu op googeld.
Ladybird schreef:Roc, wat een super lief berichtje!ook wij hebben onze gaves en talenten
gelukkig! maar ik merk wel dat dat ook wel eens vergeten word..
Engel, dankjewelDat is wat ik ook probeer te doen, mensen de ogen te openen over Autisme
Citaat:Toen God de vrouwen van mannen met autisme schiep was hij al 6 dagen aan het overwerken.
Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren".
"Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid.
"De vrouw van zo’n man moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar man is, wanneer allen verblindt zijn door het syndroom.
Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen.
Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek dat over haar wordt uitgestort.
Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen".
"God", zei de engel terwijl ze zijn mouw aanraakte, "U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken".
"Dat kan ik niet", sprak God. "er zijn meer mannen met autisme dan de wereld weet".
De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig.
Opeens stopte ze en boog zich voorover.
Haar vinger gleed over de wang van de vrouw.
"Ze lekt", zei de engel, "ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt".
"Dat is geen lek" zei God, "dat is een traan".
"Waar is die voor?" vroeg de engel.
"Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid,
voor gebrek aan begrip", zei God.
"U bent werkelijk geniaal", zei de engel.
God keek somber en leunde achterover in zijn stoel.
"Die traan heb ik niet gemaakt", zei Hij.
antje_vip schreef:Hier nog een met Asperger
Iemand die het had over eten en darmen enzo: ik heb gelezen (weet niet of het klopt) dat autisme juist ontstaat door een storing in de spijsvertering. Hierdoor komen niet alle belangrijke stoffen rond en daardoor gaat iets mis in de ontwikkeling en 'krijg' je autisme. Naar verluid zit autisme in de rechtervoorkant van de hersenen; mensen die in dat gebied een beschadiging oplopen gaan ook autistisch gedrag vertonen (niet-aangeboren autisme kan dus ook).
Uit het boek ;Aspergirls; Erg leuk boek om te lezen trouwens.
Ik vond het wel interessant en het lijkt mij ook logischDat eten invloed heeft op hoeveel last je ervan hebt kan ik me dan ook wel voorstellen.
Urielle schreef:Mijn vriend heeft Asperger en ik ben er heel eerlijk in dat ik het moeilijk samenleven vind. Sorry, ik hoop nu niet dat ik iemand kwets, maar als ik alles vooraf geweten had... nooit meer!
Ik vind het lastige wat ik zie bij veel mensen met ASS, dat ze verwachten dat de buitenwereld zich helemaal aanpast aan hun stoornis. Mijn vriend is ook zo en ik begin het na tien jaar erg moe te worden om me aan te passen.
Urielle schreef:Ik heb mezelf ook een tijd geleden aangemeld op een Partners Van... forum. Daar hoop(te) ik terug te vinden hoe je bepaalde dingen aanpakt.
Voorbeeldje: ik heb heel veel wedstrijdstress. Daarom leg ik mezelf voor de wedstrijd veel structuur op en een tijdsschema met veel ruimte. Taken van mij zijn het klaarmaken van de paarden en mezelf, het inladen van de auto, het aankoppelen van de trailer. Taken van mijn vriend zijn het klaarmaken van hemzelf en de kinderen. Door ervaringen wijs geworden is de taak de tas met eten/drinken/luiers/... ook bij mij terecht gekomen. Prima, ik hang voor ik op wedstrijd ga een tijdschema op de deur met mijn taken en de geplande tijden. Ook de vertrektijd staat daar op. Waar ik dus stapelgek van werd is dat op het vertrektijdstip, ik alsnog de kinderen in bad moet doen en met een boterham in de auto duwen. Want hun papa zit nog op zijn gemak een kop koffie te drinken.
Oke, ik heb er begrip voor dat hij moeite heeft met overzicht van de details en dat hij geen prioriteiten kan stellen. Mijn oplossing: dan maak ik naast mijn schema een schema voor hem, dat hij als we om half 9 vertrekken om half 8 de kinderen in bad doet en om 8 uur hun ontbijt geeft bijvoorbeeld.
Maar dat is dan ook niet goed, want dan speel ik de baas en hij is mijn slaafje niet met mijn tijdschemaMaar zelf een tijdschema maken kan hij niet, want hij overziet het niet.
Ondertussen ben ik drie kwartier te laat vertrokken, strak van de stress en komt de stoom uit mijn oren omdat ik het zo onnodig vind allemaal.
Dus nu is de zaak dat ik alle taken op me neem, maar kom op, het is toch ook een volwassen vent?!
Hoe zien jullie dat vanuit je ASS-achtergrond? Hebben jullie ook moeite met (opgelegde) schema's?