Cardioloog heeft me op de kast gekregen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:52

Ik herken het wel, ik heb ook een hartprobleem, ook ruis, klepje dat niet helemaal sluit.
Heb hierdoor ook hartkloppingen, vroeger stelselmatig als ik ging slapen. Freakte hier helemaal door. Ik weet niet of ik een operatie nodig heb, laatste keer dat ze het controleerden is 8 jaar geleden en toen was het iets beter met mijn hart.

Maar eigenlijk maakt dat niet uit. Als je zelf bang wordt, zorg je eigenlijk zelf voor een 'disfunctie'.
Omdat je er zo op focust.
Hartkloppingen op zich zijn niet zo erg, maar als je er zelf ongerust over wordt, versterk je het alleen maar.
Als je jezelf aan het ongerust maken bent: bel eens met de cardioloog, bespreek die hartkloppingen en hoe je er bij voelt. Als je toch onder het mes moet, maakt het niet uit of je het nu doet of binnen een jaar, maar voor je mind set wel. Zeker omdat je nu weet dat er iets 'mis' is en dat alles versterkt. Misschien als je een datum vast legt voor de operatie, dat je je al een stuk rustiger voelt.
Wel jammer dat je geen vaste cardioloog hebt.

Veel sterkte.

pipo

Re: Cardioloog heeft me op de kast gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:25

Dat is het flauwe, ze leggen geen datums vast voor een operatie. Het kan zelfs zo zijn dat je opgenomen wordt om de volgende dag onder het mes te gaan en dat er dan een spoedje tussenkomt. Is bij mij ook gebeurd, gelukkig nog voor de opname. Je kan als je wil heel veel info halen uit verschillende brochures van ziekenhuizen en van de hartstichting enzo. zoek maar eens op Thoraxcentrum ofzo.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:14

Dat is een pak lastiger natuurlijk :s

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:17

wat vervelend allemaal, sterkte!
Je moet qua operatie doen waar je je het beste bij voelt en ook alleen in het ziekenhuis en door de artsen waar je vertrouwen in hebt! En rustig blijven voor nu, dat is helaas het enige wat je nu kunt doen, in en uit ademen en ergens anders aan denken.

Wat vervelend dat je niet steeds dezelfde cardioloog hebt, heb dit ook jaren gehad maar nu ik een vaste cardioloog heb voelt het toch wel wat beter moet ik zeggen.
Kan je niet vragen aan het ziekenhuis of er een mogelijkheid is om dezelfde te krijgen?

mijn pb box staat altijd open voor je.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:14

Mijn broertje van 22 is vorig jaar geopereerd, ze hebben zijn hartklep kunnen repareren ipv vervangen.
Ze hebben het bij hem ook zo lang mogelijk uitgesteld, maar hij werd bij het kleinste ding al bek af, dus heeft gevraagd of hij op korte termijn geopereerd kon worden. Het herstel ging erg snel en goed, heeft nog wel lang pijn gehad met dingen tillen enz. En wat is hij nu blij dat hij het gehad heeft, hij heeft een veel betere conditie, en is niet meer kapot na een dag werken. Het litteken is helaas nog wel erg duidelijk, maar als goed is trekt da nog meer weg.

Hartkloppingen zijn idd erg vervelend, heb ze zelf ook. Ben zelf ook hartpatient.

Als je vragen hebt, stel ze gerust via pb.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 18:40

Ils_K, bedankt voor je reactie!

Wat fijn dat het zo goed gaat met je broer!
Hoe lang heeft hij ongeveer moeten revalideren? Hoe lang heeft het geduurd voordat hij weer ging werken?

Ik ben op zich ook snel moe, sneller dan een geen-hartpatient dan, maar dat is vanaf het begin al.
Gelukkig valt dat nu nog wel mee..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:54

Volgens mij ging hij na 3 a 4 maand weer voorzichtig aan het werk. Hij is vrachtwagen chauffeur, dus dat was wel even spannend, met het draaien aan het stuur enz. Maar het ging vrij snel goed.
Hij heeft geen fysio enz gehad, omdat hij zelf thuis wel oefeningen deed, met name op een hometrainer. Hij is januari vorig jaar geopereerd en is in Juli naar kroatie gereden met de caravan, dus gewoon een dik half jaar naar de operatie. Daarna is hij weer wat begonnen met tennissen enz, dat is nog wel lang wt pijnlijk geweest, door de borstkast die open is geweest.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 05:43

Ils_K als ik dit zo lees dan wil ik denk ik een beetje te snel :D Ik hoop dat het gewoon allemaal niet zo lang duurt. en dat ik snel weer op mijn knollie mag springen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:56

Tja wou hij ook, maar de pijn houd je wel tegen! Je hebt er profijt van als alles goed hersteld! Dus neem de tijd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 14:58

Ik heb gebeld.. Maandag heb ik een telefonisch consult..

Het is nu 2 dagen rustig rondom mijn hart :+ Maar ik wil het gewoon even gezegd hebben en weten wat hij er van vindt..
Geruststelling :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:07

Helemaal goed , dan kan je vragen wat je wil en weet je precies waar je aan toe bent. Laat je het wel weten hoe het afloopt? Ik ben heel benieuwd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:09

Vandaag dus gebeld gehad..

Verkeerde arts.. :roll: Maar goed,, hij heeft tegen mij gezegd dat ik word besproken in zo'n hart vergadering ofzo, om te kijken of ze er iets aan moeten doen..
Volgende week woensdag word ik gebeld door mijn eigen cardioloog..

Weinig gerustgesteld zo.. Maar goed, blij dat ze mij in ieder geval gaan bespreken!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 05:48

he vervelend dat je nog moet wachten, maar heb je wel gevraagd wat je allemaal wilde vragen? op naar volgende week woensdag