Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:44

Een antwoord op je vraag TS: ikzelf niet, maar ik herken wel een vriendin van mijn middelbare schooltijd uit. Ongelofelijk slim, daar niet van, maar had dan bijv. nooit d'r proefwerk op tijd af; wat ze had opgeschreven was goed, maar het duurde te lang! Hetzelfde met afspraken, schoolwerk, een werkstuk afmaken enz., heel herkenbaar.

Het zijn opzich geen 'vage klachten', ze zou er prima mee naar een huisarts kunnen gaan om gewoon eens te vragen of die haar misschien kan doorverwijzen. Als ze er zelf last van heeft en het haar in de weg zit, kan het helpen om er in elk geval eens over te praten? Ik ben zelf ook niet van de etiketjes, maar zie ook dat het soms wel helpt. Zou haar toch aanmoedigen eens te gaan praten, ''baat het niet dan schaadt het niet" in dit geval, toch? :)

Grapjasjes12

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:20

Mijn man doet precies hetzelfde als jouw zus :j Ik heb geen flauw idee waarom alles zo lang moet duren :')
Hij heeft epilepsie, maar ik denk niet dat het daar echt mee te maken heeft. Ik vind het gewoon een gebrek aan discipline :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:44

Martine_R schreef:
Ja ADD zat ik zelf ook aan te denken maar de helft van de kenmerken heeft ze wel, en de andere helft niet..

Dit heeft ze bijvoorbeeld niet:
Emotionele wisselingen
Trekt zich graag terug
Kan ergens volledig in opgaan
Grote passie bij interesse
Veel creatief talent
Staren / kijkt voor zich uit / lijkt afwezig
Probleem oplossend
Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
Moeilijkheden bij het afwerken van details
Gaat opruim klusjes uit de weg
Gevoelig voor verslaving
Heeft inzicht, beter in de praktijk dan theorie
Kan logica waarderen

Herken mezelf hier wel een beetje i

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:37

Herkenbaar, althans, bij mijn man. Wij zeggen wel eens gekscherend dat hij nog eens te laat komt op zijn eigen begrafenis! :+
Wat ik doe, is doen alsof we ergens eerder moeten zijn dan we werkelijk zouden moeten. Het helpt niet altijd, maar soms halen we de afspraak dan op het randje. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:02

Shenavallie schreef:
Herkenbaar, althans, bij mijn man. Wij zeggen wel eens gekscherend dat hij nog eens te laat komt op zijn eigen begrafenis! :+
Wat ik doe, is doen alsof we ergens eerder moeten zijn dan we werkelijk zouden moeten. Het helpt niet altijd, maar soms halen we de afspraak dan op het randje. ;)

Dat doe ik ook altijd. En ik heb alle klokken 5 minuten voorstaan hier in huis. Meestal komen we net op de valreep ergens binnen. :')
Als hij ergens alleen moet zijn is hij altijd te laat en hij mist ook altijd de trein...