Familie leden met kanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Familie leden met kanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:13

Mijn vader had maag kanker en later darm kanker hij is dus 2x getroffen , nu alweer een paar jaar 'clean' ... Opa die ik nooit gekend had had ook kanker , geloof long maar zijn hals slag ader is gesprongen en toen is hij doodgebloed..

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:14

mijn moeder heeft longkanker met uitzaaingen naar de slokdarm en der lympfe klieren .
ze kunnen voor haar niks meer doen ... ze heeft 3 tot 6 maanden gekregen , maar dat weet je natuurlijk nooit ..

sterkte en een knuffel voor iedereen :(:) :(:)

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:15

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:20

Allereerst onwijs veel sterkte!

Mijn moeder heeft al 12 jaar Non-Hodskin, (lymfeklierkanker, dan heeft ze uitzaaiingen naar de kaak, milt, lever, en huidkanker, en borstkanker. ) Ik vind het zelf nog iedere dag moeilijk, en zit ook vaak met verschillende gevoelens opgekropt. Mijn moeder wordt nooit meer beter, of ze moet als ze op het puntje van de dood ligt, een stamcelfunctie doen. Dan worden al haar moedercellen vernietigd en 1 cel van iemand anders in het lichaam gedaan. Dan is het hopen dat het lichaam die cel accepteert, anders overlijd ze. Ik ben nu bijna 16, dus mijn moeder heeft het al erg lang.
Ze doet niet meer aan chemo enzo, want ze wordt er alleen zieker van.
Ondertussen maakt ze het verder prima. Ze werkt enzo!

- Mijn oma, en mijn tante en opa, hebben allerdrie helaas hun moedige strijd verloren aan deze rotziekte..

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:21

Joukje_04 dat gaat wel heel hard bij je oom ,
nogmaals heel veel sterkte

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:22

Mijn moeder vocht heel kort tegen kanker, nu zit ze zonder baarmoeder, eierstokken en is alles weer goed gelukkig :)

Iedereen hier sterkte met zijn familielid/leden!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:23

Al allereerst stekte iedereen!

Helaas is mijn oma aan kanker overleden en vecht op dit moment mijn tante ook tegen kanker. Helaas zijn er bij mijn tante weer uitzaaiingen gevonden.. :(

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:26

Iedereen veel sterkte!

Mijn vader is 4 maanden geleden overleden aan long, darm en nier kanker met hersentumoren ze hadden hem 3 maanden gegeven maar heeft nog de 4 maanden mogen halen..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:45

Sterkte voor iedereen hier, kanker is een vreselijke ziekte. :(:)

Mijn oom is 4 jaar geleden overleden aan een hersentumor. Mijn vader is inmiddels al zo'n 10 jaar schoon, maar hij heeft blaaspoliepen gehad die steeds weer terug kwamen. Staat nog steeds wel onder controle half jaarlijks.

Geen familie, maar ik heb wel een lieve collega waar ik dagelijks mee werkte die van de 1 op andere dag vreselijk ziek werd eind vorig jaar en niet meer beter wordt, ook kanker.

Het leven is zo oneerlijk soms... Voor mij wel een reden om dubbel en dwars te genieten van het leven en lieve mensen om mij heen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:49

Monster_tos schreef:
Denies; Tref ik je hier ook! Heeft je oma verder nog chemo etc gehad? En hoe gaat het nu met haar?

Helaas wel ja.
Oma heeft idd chemo kuren gehad, en is daardoor ook flink verandert. Opa was net overleden dus het hakte er allemaal flink in.
Ook mn ma was net gescheiden.
Het gaat nu redelijk met haar. Er is namelijk reuma in haar longen aangetroffen, al hadden ze eerst t vermoeden met longkanker. Maar
dat is het gelukkig niet ...

Ik wens iedereen heel veel sterkte!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:52

Mijn oma is overleden aan een hersentumor.

De opa van m'n vriend aan longkanker, en mijn eigen ook nadat hij eerst genezen was van darmkanker (geen rokers overigens).

Nu nog een oom met een zeer agressieve vorm van darmkanker. Dat laatste zit overigens in onze familie..
Verder heeft mijn oma borstkanker gehad & vulvakanker, maar is van allebei genezen.

Vreselijke ziekte.. :(

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:57

Bedankt dat iedereen hier zo open zijn verhaal plaatst!!

Rianne, ik heb inderdaad gehoord dat darmkanker vaak erfelijk is! Heb je je zelf ook laten testen? Dat kan volgens mij met darmkanker.. Maar pin me daar niet op vast!

Heftig voor je Oma denies!!

Roelke, blaaspoliepen heeft de moeder van mijn stiefzusjes ook, gelukkig kunnen ze gewoon weggehaald worden bij haar.

Horse lover: Gecondoleerd meis!! :(:)

Beau, ook voor jou!! :(:)

Slvna, fijn dat ze schoon is!! Vond ze het moeilijk om haar baarmoeder en eierstokken te laten verwijderen? Is toch een stukje van je vrouwlijkheid..

Dante, jij hebt je moeder dus eigenlijk nooit gezond gekend? Dat moet heel zwaar zijn. Hoe is het lichamelijk met haar? Is ze bedgebonden of kan ze nog wel een normaal leven leiden?

Joukje, welkom en fijn dat je mee wil gaan kletsen! Jij ook :(:)

Beenjesshar, heel veel sterkte voor jou!! Hoe is het om te weten dat je moeder er over een half jaar niet mee is? Kun je dat wat handelen? ( Sorry als ik het wat hard neerzet! )

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:00

Klopt Monster_tos! Mijn moeder heeft zich afgelopen maandag laten onderzoeken en daar hebben ze ook een poliep en nog twee plekjes gevonden. Dit wordt nog opgestuurd dus daar krijgen we nog uitslag van. De drie zonen van mijn oom mogen zich ook laten onderzoeken. Ik zelf kan dit waarschijnlijk ook wel gaan doen als er bij mijn moeder iets uit komt maar ze geven vaak aan dat dit vooral belangrijk is op latere leeftijd (geloof 40+).

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:05

Ik meld me hier ook.

Vorige week is er longkanker geconstateerd bij mijn oma en wat plekjes op haar schildklier. Morgen weten we hoe nu verder, maar we bereiden ons voor op het ergste. De artsen zijn tot nu tot niet erg positief...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:13

Spannend M3lisss, sterkte! :(:)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:22

Spannend is het zeker. Ben de hele dag vrij dus ga denk ik maar sporten voor wat afleiding..

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:19

Monster _tos .

ja het is erg raar om dat te weten , vooral ook omdat ze een euthanasie verklaring heeft en dan weet je 3 dagen van te voren wanneer het over is .

Heb het gevoel iets meer geleefd te worden en we genieten nu nog van elke dag , we zijn naar de artis geweest , en aankomende zondag met het gezin brunchen en paaseieren zoeken .

We merken wel dat ze steeds meer klachten krijgt .

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:25

Wat moet het vreselijk zijn om te weten dat dit waarschijnlijk jullie laatste pasen samen is :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:31

Goh herkenbaar verhaal.
Ik heb ook 1 tante, de enigste zus van mijn moeder, verder heb ik ook geen ooms of tantes.
Mijn tante is wel al jaren getrouwd, dus wel een aangetrouwde oom.
Bij mijn tante is jaren geleden ook borstkanker geconstateerd, zij kon wel borstbesparend.
Maar na 5 jaar was het terug en al over uitgezaait, ze is inmiddels uitbehandeld.
Het is enkel rekken en momenteel is ze in het ziekenhuis, ze had ondragelijke pijn waarschijnlijk door uitzaaingen in de botten.
Vreselijk om iemand waar je zoveel om geeft met zoveel pijn te zien.
Gisteravond was ik even bij haar en had ze al weer praatjes, ze is zo moedig en sterk ondanks alles.
Ze pas 53 jaar en ze zal waarschijnlijk geen jaren meer hebben.
Maar ik moet er niet aan denken dat ze er dadelijk niet meer zal zijn.

Bij jouw tante is het ook goed mis als ik dat zo lees.
Maar kan me haar keuze voor euthanasie goed voorstellen, je weet dat het stopt en dat het slopend word.
Het is ook heel erg dapper van haar, want als je zo'n beslissing maakt is er toch vaak al flink wat pijn en ongemak.

Heel veel sterkte de komende tijd en geniet van ieder moment.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:33

Allereerst iedereen ontzettend veel sterkte, wat is het toch een vreselijke ziekte..

Mijn moeder is vorige week overleden aan kanker.
11 maanden geleden kreeg ze de diagnose longkanker en ze heeft 11 maanden gevochten als een leeuw.
Vana die tijd hebben we tussen hoop en vrees in geleefd.
Iedere stap die ze vooruit zette, moest ze er 10 achteruit zetten.
helaas heeft de ziekte het van haar gewonnen, tis gewoon niet eerlijk :'(

Afgezien van de moeilijke tijden, hebben we ook nog heel veel mooie momenten gehad afgelopen jaar.
De crematie was eergisteren en vanaf dat moment zit ik vast in een staat van ongeloof.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:39

shadow19871 schreef:
Allereerst iedereen ontzettend veel sterkte, wat is het toch een vreselijke ziekte..

Mijn moeder is vorige week overleden aan kanker.
11 maanden geleden kreeg ze de diagnose longkanker en ze heeft 11 maanden gevochten als een leeuw.
Vana die tijd hebben we tussen hoop en vrees in geleefd.
Iedere stap die ze vooruit zette, moest ze er 10 achteruit zetten.
helaas heeft de ziekte het van haar gewonnen, tis gewoon niet eerlijk :'(

Afgezien van de moeilijke tijden, hebben we ook nog heel veel mooie momenten gehad afgelopen jaar.
De crematie was eergisteren en vanaf dat moment zit ik vast in een staat van ongeloof.

Jeetje wat vreselijk, heel veel sterkte met dit grote verlies en ook nog zo kort geleden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:39

mijn opa heeft blaaskanker,
vanwege zijn leeftijd (85) hebben ze er vrij weinig meer aan gedaan.
tijdens operatie is het voor grootste gedeelte schoongemaakt en een aantal weken dagelijkse bestraling

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:46

Wat is het toch een rot ziekte.. En zoveel gezinnen die er mee te maken hebben..

Mijn oma vecht nu 5 maand tegen bot en longkanker. Chemo, bestraling, etc. Bij haar chemo (8 van de zwaarste) heb ik haar altijd gesteund. Ik heb haar haar zien uit vallen, haar zien schreeuwen van de pijn op het bed tijdens de chemo, kroketten voor haar opgehaald en lekker zitten eten. Wat was ze super positief. Kind, zei ze, het gaat wel lukken. We gaan er voor.

Ik ben met haar mee geweest naar het ziekenhuis voor de scan, en uitslagen. Ze hoorde dat alle plekken aanzienlijk waren afgenomen en ze nog 30 bestralingen wilden doen op de hoogste stand.

Dus er tegen aan.

Ik had een bij baan gezocht en gekregen letterlijk schuin tegenover mijn oma en opa hun huis. Ik werkte van half 7 tot half 1, reed naar opa en oma en maakte daar alles scholen, deed de was, etc en vloog naar mijn andere werk van half 3 tot 7 uur. Dit een paar weken volgehouden in de winter.

Nu heb ik andere werktijden op mijn werk en ik trek het gewoon niet om zo vaak naar m'n opa en oma te gaan.

En nu merk ik dat ze minder positief is, mij een beetje afkat en toen ik met het nieuws kwam bij mijn oma dat ik een trouwjurk had gekocht en ging trouwen, kreeg ik een: Oh ja.

Mijn hart brak en ik was binnen 10 minuten weer weg.

Nu voel ik me heel schuldig, dat ik die opmerking zo heb opgevat dus ga nu weer de stap zetten om er weer heel vaak na m'n werk heen te gaan. Ik werk van half 7 tot half 4 elke dag.

Ik hoorde mijn oma zegge tegen mijn moeder dat ze(ik) nog maar moest afwachten of ze er tijdens mijn bruiloft nog is ..

Pff mijn omaatje, waar ik zo ongeveer opgevoed ben, die precies het zelfde is als ik, waar ik nu nog lekker mee kan knuffelen.
Au, doet zeer.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:50

Wij hebben van de week te horen gekregen dat m'n oud-oma huidkanker heeft. ;(
Zoals het lijkt kunnen ze er nog wel wat aan doen, maar het is en blijft altijd een spannende en slopende tijd.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:51

Iedereen heel veel sterkte, beterschap en hoop toegewenst <3
Hoe gaat het met jullie zelf allemaal?