Misschien ernstig ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Misschien ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:25

Was even een korte brainstorm. Hoop het ook niet dat ts hieronder valt, leer wel veel bij vandaag overigens ;).
En wat Cassidy al zegt, probeer je niet te druk te maken :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:26

Mijn papa heeft Hemofilie, en ook een zeldzame bloedgroep,
hoop niet dat dat het is maarja, liever zoiets als erger..

Wederom bedankt voor de lieve berichten, als ik mn OP lees voelt het net alsof ik 'aandacht vraag' op een zielige kwetsbare manier.. maar zo bedoel ik dat echt niet, haha..

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:29

heel erg veel sterkte.... :(:)
eerst maar even afwachten voor donderdag/vrijdag :) wie weet maak je je zorgen om niets.
(bedoeld als een lieve reactie om je gerust te stellen ;) )

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:31

Echt heel veel sterkte !
Jammer genoeg kan ik je niet geruststellen, maar wel sterkte wensen en duimen voor een goede uitslag voor je!
En ik zou wel zoeken naar iemand die mee gaat en je wél begrijpt en naar je luistert. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:37

Als er vandaag geprikt is en het is echt heel ernstig dan neemt de huisarts waarschijnlijk al eerder contact met je op, als wel hemofilie is dan kun je het maar beter weten. Veel sterkte en probeer je niet al te druk te maken, meestal valt het mee en nu is je bloed iig goed onderzocht, sterkte.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:37

Dikke knuffel, ik weet uit ervaring dat je gedachten erg met je op de loop kunnen gaan als je klachten hebt en je niet weet waar het vandaan komt :) Niet handig, maar lastig te veranderen misschien..
Probeer je gedachten zoveel mogelijk te verzetten; leidt jezelf als het ware een beetje af.

Heb je mensen bij wie je wél terecht kan? Vrienden, vriendinnen, stalgenoten, bokt-kennissen..?

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:51

Sterkte !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:57

Kan me wel voorstellen dat je je wanhopig voelt hoor!!! Misschien valt het allemaal reuze mee, maar het lijkt toch eng en dan heb je niet iemand die je steunt... -O-
Hoop van harte dat het reuze mee valt!
Vind het heel lief dat er al mensen in dit topic hebben aangeboden dat ze er voor je willen zijn, mocht je daar behoefte aan hebben!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:02

Ik weet het niet zeker, maar bij Leukemie hebben ze de uitslag vrij snel. Dus ik hoop dat het een goed teken is dat je de uitslag pas morgen of vrijdag krijgt.
Wil je geen valse hoop geven, maar wie weet valt het me?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:08

Sterkte! :(:)
Hopelijk valt het mee!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:10

goed dat ze het gaan onderzoeken, sterkte

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:41

Ik had een tijdje geleden ook constant bloedneuzen, was vermoeid, last van duizeligheid, en viel ook zo nu en dan zomaar flauw. Ik ben toen ook naar het ziekenhuis gestuurd voor bloedonderzoek. Daar zijn toen wel een aantal dingen uitgekomen die afwijkend waren, maar werd daar een beetje mee afgewimpeld. Nu inmiddels al bijna een jaar later loop ik nog rond met dezelfde klachten en vragen waarop ik maar geen antwoord krijg. Voel me ook niet serieus genomen, mijn familie zegt dat het tussen mijn oren zit, en zolang ik niet half aan het doodgaan ben gelooft mijn dokter niet dat ik iets mankeer.
Ik heb wel een beetje een idee hoe jij je nu moet voelen..
Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat ze aan de hand van je bloedtest een (niet ernstige!) diagnose voor je kunnen stellen, en je je snel weer beter gaat voelen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:48

Ik ben gisteren bij een mesoloog Geweest, loop zelf ook met klachten waarvan ik geen idee heb waar ze vandaan komen. Ook wat Julez zegt over artsen, klinkt misschien stom dat ik dit aankaart. Maar mocht er niks uitkomen, en je vertrouwt in homeopathie, Zou ik er een keer je tijd insteken. Ik heb direct uitslag gehad, en alles was eigenlijk zo logisch. Weet niet wat jullie er van vinden, maar artsen doen meestal aan symptoombestijding. En als daar de oorzaak ligt is het mooi meegenomen. Mesologen kijken naar alles.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:52

Wat naar om zo in onzekerheid te zitten.. Hoop dat je gauw de uitslagen krijgt en dat het meevalt allemaal.. Sterkte!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:10

Jikkeee schreef:
Ik ben gisteren bij een mesoloog Geweest, loop zelf ook met klachten waarvan ik geen idee heb waar ze vandaan komen. Ook wat Julez zegt over artsen, klinkt misschien stom dat ik dit aankaart. Maar mocht er niks uitkomen, en je vertrouwt in homeopathie, Zou ik er een keer je tijd insteken. Ik heb direct uitslag gehad, en alles was eigenlijk zo logisch. Weet niet wat jullie er van vinden, maar artsen doen meestal aan symptoombestijding. En als daar de oorzaak ligt is het mooi meegenomen. Mesologen kijken naar alles.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel over na heb gedacht, gezien mijn paard veel baat heeft gehad bij behandelingen van een holistische DA. Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is dat er veel kwakzalvers tussen zitten, en je zal maar net bij de verkeerde aankloppen. Plus nog dat het niet vergoed wordt door mijn verzekering, en de meeste behandelingen vreselijk duur zijn.
Even research doen naar een goeie 'arts' en sparen dus :) Wel fijn om te lezen dat jij er baat bij hebt en gelijk wist wat er met je aan de hand was.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:37

Wat vervelend dat je je nu moet wachten. Het is heel menselijk dat je dan van alles in hoofd gaat halen. Probeer afleiding te zoeken en er over te praten. Eventueel ga je morgen naar je huisarts om aan te geven dat je erg van slag bent.
Was het bloed prikken in het ziekenhuis omdat daar het afname labaratorium zit of ben je door een arts gezien?
Hemofilie zal het niet zijn, dat komt uitsluitend bij mannen voor. Vrouwen kunnen slechts dragen zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:40

tjady schreef:
Hemofilie zal het niet zijn, dat komt uitsluitend bij mannen voor. Vrouwen kunnen slechts dragen zijn.

Dat is niet correct. Het gen dat voor hemofilie verantwoordelijk is, zit op het X-chromosoom. Als een vrouw van beide kanten (vader en moeder) een X-chromosoom krijgt met defect gen, kan ze wel degelijke hemofilie patient zijn.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:45

Klopt, dus als haar vader dit al heeft dan is ze sowieso al drager. Als haar moeder ook drager is, is er dus een kans dat ze dit ook heeft.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:48

Ik duim dat het allemaal meevalt.
Sterkte.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:50

Julez schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel over na heb gedacht, gezien mijn paard veel baat heeft gehad bij behandelingen van een holistische DA. Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is dat er veel kwakzalvers tussen zitten, en je zal maar net bij de verkeerde aankloppen. Plus nog dat het niet vergoed wordt door mijn verzekering, en de meeste behandelingen vreselijk duur zijn.
Even research doen naar een goeie 'arts' en sparen dus :) Wel fijn om te lezen dat jij er baat bij hebt en gelijk wist wat er met je aan de hand was.

Heb je een PB'tje gestuurd :). Ik ben vooral blij dat ik direct weet wat het is, en ook wat de gevolgen zijn. Hoop dat jij als je er mee aan de slag gaat veel baat bij hebt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:52

Succes voor de uitslag en probeer jezelf niet gek te maken met de mogelijkheden!
Ik weet hoe moeilijk dat is. Mijn vriend heeft af en toe een soort van toeval en hij zit nu in een traject om te kijken of het epilepsie is of iets anders. Ik heb mezelf ook echt gek gemaakt met het bedenken van nare mogelijkheden maar nu probeer ik het maar los te laten. Morgen krijgt hij weer een uitslag.. pfff...

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:29

heeel veel sterkte...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:31

Heel veel sterkte, ik hoop dat de uitslag meevalt! :(:)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:34

Wat spannend allemaal en wat vervelend dat je geen steun vanuit huis krijgt, hopelijk is het niets ernstigs!!
Ik duim voor je!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:17

Julez schreef:

Tip tegen kwakzalvers: kijk bij *een* verzekering, welke beroepsverenigingen voor alternatieve zorg ze erkennen.
Iemand die lid is van bijv. Zhong, heeft een degelijke, vierjarige HBO opleiding acupunctuur gehad, inclusief allerlei ''westerse'' vakken zoals anatomie etc. Ook bewaken dat soort verenigingen de kwaliteit van hun leden.
(Itt. woorden als 'arts' of 'psycholoog', die wettelijk beschermd zijn, mag iedereen een bordje aan de deur hangen met hetzij "ik ben homeopaat" of ik kwam ooit iemand tegen, die geloof ik zelf een term had verzonnen. Deze laatste 'trien' bleek na enig belangstellend babbelen een opleiding te hebben gehad van (houd je vast) 4 weekeinden.)