Schizofrenie of Paranoia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Re: Schizofrenie of Paranoia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:23

Ik denk niet dat het chitzofrenie is.

Waarom? mijn broer heeft ook en ik ben me er in gaan verdiepdoormiddel van cursussen ect..

ik las ergens dat iemand zei je geneest er van. Helaas niet je leert er wel mee leven en sommige mensen zelf zo goed door de juiste medicijnen zodat ze uit eindelijk idd weer een zo normaal mogelijk leven kunnen lijden.

Idd praat er met je moeder over wellich gewoon doom gedachten maar verder niks dramatisch

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:28

Paardjes123: dan moet je misschien voorzichtig zijn met wat je hier zegt. Je hebt duidelijk nog niet alle informatie. "Negatieve symptomen" zijn wat anders dan de bijwerkingen van medicatie, maar is een verzamelnaam voor een specifiek type symptomen welke helaas bij schizofrenie horen.
En inderdaad: schizofrenie bij 11 jarigen is zeldzaam, maar als er na openbaring van de ziekte op oudere leeftijd teruggekeken wordt, dan blijken er soms op jongere leeftijd toch al wel aanwijzingen voor.

Maar goed, TS: een rijke fantasie is nog geen schizofrenie of psychose. Ik kan me voorstellen dat je er bang voor bent, want als je bij familieleden gezien hebt hoe dat er uit kan zien, wat de gevolgen kunnen zijn, dan kun je daar best van schrikken en bang voor worden. Maar angst en een levendige fantasie is nog lang geen psychose of schizofrenie.

Kortom, nogmaals: pak je angst aan. Praat met je moeder en je huisarts over wat je ervaart. Dikke kans dat je je voor niets zo druk maakt!

Sem_

Re: Schizofrenie of Paranoia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:34

Ik ga met riagr mee. :j