Migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:28

Ja, gelukkig heb ik het nu wel redelijk onder controle. :-)
Ik heb wel enig bijgeloof, denk ik, althans... Ik geloof absoluut in minimaal twee hele grote bekers thee op de dagen in het weekend. Ik drink op werk veel thee, en denk dat te weinig thee drinken in het weekend ook een trigger is, maar daar heb ik geen bewijs voor. Maar sinds ik meer thee ben gaan drinken in het weekend gaat het ook een stuk beter. Helaas valt dat dus samen met de nieuwe medicatie, dus, tja... en ben een te grote bangerik om mijn theorie uit te testen. ;-)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:17

Hier nog zo'n hoofdpijnkloot. Vanaf 1995 dagelijks hoofdpijn, zowel spierspanningshoofdpijn als ook migraine zo'n 3 keer per week, getriggerd door lichamelijke inspanning. Kon me altijd zeer goed redden met Naratriptan maar naast al die paracetemols slikte ik gewoon teveel. Nu sinds januari via de hoofdpijnpoli begonnen met Atacand als preventief middel en het gaat stukken beter. _/-\o_

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:21

Dallista schreef:
Ja, gelukkig heb ik het nu wel redelijk onder controle. :-)
Ik heb wel enig bijgeloof, denk ik, althans... Ik geloof absoluut in minimaal twee hele grote bekers thee op de dagen in het weekend. Ik drink op werk veel thee, en denk dat te weinig thee drinken in het weekend ook een trigger is, maar daar heb ik geen bewijs voor. Maar sinds ik meer thee ben gaan drinken in het weekend gaat het ook een stuk beter. Helaas valt dat dus samen met de nieuwe medicatie, dus, tja... en ben een te grote bangerik om mijn theorie uit te testen. ;-)

Dat is geen bijgeloof hoor maar een bewezen feit. Heel veel mensen hebben weekendhoofdpijn omdat ze door de week vroeger op de dag en meer koffie drinken. Indien je stopt met cafeine dus ook met de thee zal je hoofdpijn in het weekend verdwijnen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:51

IZEP schreef:
Indien je stopt met cafeine dus ook met de thee zal je hoofdpijn in het weekend verdwijnen.

Zo simpel is het helaas niet bij mij, omdat ik de aanvallen in de weekenden al jaren had voordat ik thee ging drinken door de weeks i.v.m. geen goed alternatief... maar het is inderdaad wel mogelijk dat het geen positieve uitwerking heeft, dus waar of niet, ik begin mijn weekenden met thee en halverwege de dag dwing ik mezelf eraan te denken nog een grote bak erin te gooien.

Gelukkig momenteel dus eigenlijk geen last van, heb nu gemiddeld 1 aanval in de maand, dat is echt ongelofelijk!

Ik ben ook een heel strak dag en nacht ritme gaan aanhouden, altijd zelfde tijd op en naar bed, ook in de weekenden. Tijdsverschil is ook een trigger (op vakantie door tijdszones is onmogelijk zonder prednison achter de hand houden).

Maar ja, dat is ook het probleem van migraine, bij iedereen is het verschillend, iedereen heeft eigen triggers (als je ze al kunt ontdekken!), eigen symptomen etc. :( Daarom echt aanrader, houd een dagboek bij. Ik vond het in het begin echt complete onzin, maar heb er in de loop der jaren heel ceel profijt van gehad.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:56

Ik ben in elk geval heel blij dat ik de stap naar de hoofdpijnkliniek heb gezet. Sinds ik aan de medicijnen ben heb ik een heerlijk helder hoofd en slaap ook beter. Daarnaast voel ik mij ook beter. Wereld van verschil en pas 2x een dag hoofdpijn gehad. Ik heb een doorverwijzing gevraagd bij de huisarts want ik kon wel bij hem van alles gaan proberen maar bij de kliniek zitten de experts.
Cafeïne drink ik niet of zelden.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:50

caro29 schreef:
Wereld van verschil en pas 2x een dag hoofdpijn gehad. Ik heb een doorverwijzing gevraagd bij de huisarts want ik kon wel bij hem van alles gaan proberen maar bij de kliniek zitten de experts.

_/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:05

IZEP schreef:
Dat is geen bijgeloof hoor maar een bewezen feit. Heel veel mensen hebben weekendhoofdpijn omdat ze door de week vroeger op de dag en meer koffie drinken. Indien je stopt met cafeine dus ook met de thee zal je hoofdpijn in het weekend verdwijnen.

Ik wil het feit en het bewijs wel geloven, hoor...
...maar voor mij lag het heus anders.

Ik ben allergisch voor koffie. (Na 1 kop moet ik of een uur rennen, of ik word verschrikkelijk naar.)
Ik drink ''dus'' nooit koffie. En zwarte thee vind ik niet lekker, dus dat drink ik ook niet.

Maar ik heb regelmatig, zoals zo veel mensen, pijn in het weekend of de eerste dag van de vakantie.
"Migraine lijkt wel de straf op ontspanning...."

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:49

Janneke2 schreef:
Maar ik heb regelmatig, zoals zo veel mensen, pijn in het weekend of de eerste dag van de vakantie.
"Migraine lijkt wel de straf op ontspanning...."

Helaas, inderdaad ook een zeer bekend probleem. :( Net alsof je hoofd denkt, yay, nu is er lekker tijd om te party-en! :(:)