jonge mensen die op de dag slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: jonge mensen die op de dag slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:12

Ik slaap vanaf puber inderdaad al smiddags, of uit school. Gerust in de trein in slaap vallen.

Nu is het een ander verhaal, maar ik slaap smiddags nog 2 a 3 uur.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:13

Oja, herkenbaar Diaz; met slapen in de trein of in de auto heb ik ook absoluut geen moeite, ben altijd zo vertrokken :+ :z :z :z

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:11

Wij doen het al jaren! Sinds we samenwonen is de zondagmiddag daarvoor hihi. Liggen we allebei op de bank onder ern dekentje. .
Zijn ook blij dat onze oudste nog slaapt 's middags, zodat wij ook nog even plat kunnen

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:13

Hetzelfde! Maar dat heb ik alleen als ik hard gewerkt heb. Even de oogjes toe.. :z Plus, in de winter ben ik altijd iets moeier en futlozer dan wanneer het licht begint te worden.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:18

Ik slaap ook wel eens overdag. Wel probeer ik niet langer dan een uur te slapen, anders wordt ik zo futloos wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:18

Ik doe ook meestal middagdutje. Maar doe dit pas sinds ik B12 te kort heb. Merk toch ondanks de injecties, dat ik niet mijn volledige energie heb. En zo red ik het prima.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:44

Ik kan overdag absoluut niet slapen. Wel ben ik tegen 7 uur / half 8 zo vreselijk moe. Dat heb ik altijd al gehad, vooral in de winter. Nu heb ik pfeiffer en ga ik heel vroeg naar bed en slaap ik ook echt de klok ruim rond. Dan voel ik me daarna goed maar na een paar uur ben ik weer op en loop ik met koppijn van de vermoeidheid, vooral na een lange school of werkdag...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:47

Met Pfeiffer moet je wel echt je rust nemen, anders blijf je er de rest van je leven last van houden.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:48

Heb ik ook gehad toen ik 18-19 was. is over gegaan toen ik wel gewoon dingen ging doen. Als je altijd slaapt op zondag dan kan je niet meer zonder. Daar moet je even door heen denk ik.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:50

ik word woensdag 16, en slaap gewoon goed 's nachts maar heb vaak dat ik toch even een middag dutje moet doen.
laatst voelde ik me al een tijdje niet lekker, en kreeg ik te horen dat ik gewoon puber-moeheid heb. komt vaak voor en gaat (als het goed is) vanzelf weer over

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:51

Beter ff wegvallen in slaap, dan moedwillig wakker blijven, terwijl je het blijkbaar nodig hebt.

Ben zelf 22 en als ik 's middags uit school kom en ff op de bank hang, ben ik ook zo weg, al is het maar een half uurtje. Het doet je echter zoveel goeds! Vind ik dan. 'S avonds ga ik bijna altijd naar mn paard en kan dat verder ook prima volhouden. Maar als ik een keer een avond niet ga (geen zin of 's middags al geweest) dan val ik ook rustig even in slaap. Of tijdens een film, kan de laatste tijd geen film meer uitkijken xD. Mar dat wijt ik aan een winterdip, een MEGAdip. Laat die lente maar komen!

Sta om 5 uur op en op maandag en dinsdag kan ik na mijn werk (krantenwijk) nog even weer op bed, omdat ik pas later naar school moet. Dan sta ik vaak om 8 uur weer op. 'S zondags wil ik altijd uitslapen, maar dat lukt niet echt xD 's Avonds ga ik rond 10 uur naar bed.
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 24-03-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:52

Ik heb ook echt heel veel slaap nodig. Komt regelmatig voor dat ik smiddags in slaap val. Ik werk wel onregelmatig dus dat heeft er denk ik ook mee te maken.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:53

millennium schreef:
Ik heb het ook hoor, al van puber af aan (ben nu 24). Vind het echt heerlijk om op m'n vrije dag even lekker rond een uurtje of 2 - 3 een uurtje te dutten (lekker op de bank met een dekentje ofzo), voel me daarna altijd weer lekker energiek!

Ik vind het ook heerlijk! (23jaar)
Zeker in het weekend, als ik 's morgens gewerkt hebt en 's middags getraind met de paarden dan kan ik daarna heerlijk een paar uur slapen.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:55

Duuk2011 schreef:
millennium schreef:
Ik heb het ook hoor, al van puber af aan (ben nu 24). Vind het echt heerlijk om op m'n vrije dag even lekker rond een uurtje of 2 - 3 een uurtje te dutten (lekker op de bank met een dekentje ofzo), voel me daarna altijd weer lekker energiek!

Ik vind het ook heerlijk! (23jaar)
Zeker in het weekend, als ik 's morgens gewerkt hebt en 's middags getraind met de paarden dan kan ik daarna heerlijk een paar uur slapen.

Wel op de bank overigens, lekker met de tv of muziek zachtejs op de achtergrond. Lekker!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:57

Dutjes zijn geen succes bij mij. Toen ik nog op donderdag alleen de ochtend werkte, dutte ik ook nog wel eens weg als ik thuiskwam. Ik was dan nog brakker als ik weer wakker werd, en bovendien sliep ik dan 's nachts niet meer, waardoor ik vrijdag brak op mijn werk rondliep. Inmiddels werk ik donderdag de hele dag, en dat heb ik veel liever. Ik heb vaak al moeite met in slaap komen, en als ik dan in de middag heb liggen slapen gaat het helemaal niet meer.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:58

ik doe juist mijn best om het niet te doen :) want je word er zo lui moe van..
ik slaap alleen soms zaterdagavond even, als ik een week lang te weinig geslapen heb en ik zaterdag uit ga, doe ik vaak even een powernapje.
ik denk verder dat het niet gezond is om zoveel te slapen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:59

Ik, 23 jaar oud, moet ook bekennen dat ik gek ben op middagdutjes. :')

Ik heb gewoon veel slaap nodig, dat weet ik van mezelf, en die slaap neem ik ook.
Ik tank per nacht minimaal 8 a 9 uur, vaak 10 uur. Die heb ik dan ook nodig. Als ik slecht heb geslapen lig ik vaak na het avondeten even lekker te pitten op de bank.
Lui? Nee, ik heb het gewoon nodig. :j

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:03

Hier nog een hoor. Ben 25, en heb een hele tijd 2x per dag geslapen, moest echt elke middag even slapen op de bank. Heb ook erg veel last van vermoeidheid. Ik slaap nu niet meer dagelijks tussendoor even op de bank, maar wel regelmatig. Ik ga sowieso nooit uit, dat hou ik echt niet vol. En als ik een dag vrij heb kom ik echt pas om 12u m'n bed uit.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:09

Ik ga denk ik ook ongeveer 2x in de week 's middags even een uurtje plat. Gewoon om bij te tanken, heb het dan ook echt nodig. Als ik er niet aan toegeef ben ik zo moe dat ik echt slecht functioneer, en als ik een uurtje geslapen heb ben ik er weer :-)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:27

Ik ben 26 en heb dat ook hoor!
Weet niet wat het is, maar door werk en school etc, heb gewoon als ik thuis ben de behoefte lekker ff te gaan slapen, elke kans die ik heb om uit te slapen pak ik dan ook!

En wat je zegt, uitgaan enzo dat is ook ff minder aantrekkelijk als je zo moe bent! :')
Jullie zijn niet de enige haha :+

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:43

Ik werk fulltime en daarnaast elke dag naar de paarden, en nog een huishouden.
Dat vraagt toch wel veel van je. Ik kan altijd goed in slaap komen en ik heb nooit slaap problemen.
Na een hele week werken moet ik op zaterdag na het werken even bijkomen. Soms een uurtje slapen en ik kan er weer tegen aan. De zondag is echt een rust dag , ik kan zo een uurtje slapen als ik wil.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:21

loesje166 schreef:
ik denk verder dat het niet gezond is om zoveel te slapen

Er is niks gezonders dan slapen ;)
Maar eerder niet geaccepteerd in onze hectische samenleving.. Iedere minuut moet gevuld zijn, het liefst met alleen maar 'nuttige' dingen.. Als je 'niks' doet ben je lui..
Heb zelf chronische pijn, waar mijn vermoeidheid deels vandaan komt. Maar je moet eens zien hoe vaak het botst als je zegt wanneer je moe bent en eventjes wilt rusten.. Of dat je niet fulltime kunt stagelopen bijv.. Je bent lui, stelt je aan en wordt niet serieus genomen..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:25

Ik heb eigenlijk nooit tijd om overdag te slapen, maar heel soms gebeurd het wel eens. Ik vind het eigenlijk ontzettend irritant, want ik wordt dan altijd sjaggie wakker en kan snachts niet meer slapen.
Ik doe heel soms op zaterdag op zondag overdag wel eens een uurtje slapen als ik ben wezen stappen de nacht ervoor (moet dan toch altijd vroeg op ivm de hond).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:26

In andere landen op is het heel normaal om zelfs op je werk een Powernap te doen :) dus wij hebben hier in Nederland nog wat in te halen :)
(Google is bv een bedrijf die het promoot)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:29

Uhh nee ik eigenlijk nooit! Heb er eigenlijk ook geen tijd voor, overdag heb ik genoeg te doen altijd. Weekenden plan ik meestal ook goed vol.. En als ik eens een zaterdag of zondag niks gepland heb overdag, slaap ik gewoon lekker uit tot 12 uur en hang ik tot een uur of 3 in pyjama. Kan niet de hele dag luieren eigenlijk, behalve als ik ziek ben.

Powernapje voor het stappen als ik heel moe ben werkt wel ja! Maar niet langer dan een half uur, anders val ik in een te diepe slaap en wil ik niet meer op stap :')