Bikini Body program, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:52

Limitless schreef:
Je hebt elke dag een aantal routines. Vandaag dus 3. Warmup van 7 minuten.. Dan doe je routine 1, alles op elkaar volgend. Pauze 1 minuut, routine 2, alles op elkaar volgend zonder pauze, etc. Ben je klaar met routine 3, dan doe je nog een keer beginnen bij 1 en ga je door tot 3. En dan ben je klaar voor de dag. Met +- 50 minuten ben je klaar. (tenzij je wat langer pauze neemt, wat ik me goed kan voorstellen)

Ik heb vandaag dag 1 gecompleted. Alles brand, heerlijk gevoel. :D Dacht dat ik een goede conditie had met het sportscholen 3x pw, maar dat valt vies tegen :')

Oh, dan heb ik nu alleen de warming up gedaan :')
Ik doe vanavond wel deel 2 en 3 _O-

Chantal511

Re: Bikini Body program, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:21

Ik heb vanochtend een sessie van 30 days shred via youtube gedaan. Mijn conditie viel ook vies tegen haha. Nu wel weer veel last van mijn knie, dus misschien toch langzaam opbouwen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:32

Ik wil hier zeker aan mee doen. Ben nu al 5 weken aan het hardlopen 3x in de week. Hiermee ben ik al zeker 5 kilo kwijt.
Ik ben nu niet veel meer nodig om kwijt te raken qua kilo's, maar een strak lichaam is altijd fijn.

Ik vraag me wel af of ik dit 6 dagen moet doen, en dan ook nog 3x in de week hardlopen?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:04

_Sannee schreef:
Ik wil hier zeker aan mee doen. Ben nu al 5 weken aan het hardlopen 3x in de week. Hiermee ben ik al zeker 5 kilo kwijt.
Ik ben nu niet veel meer nodig om kwijt te raken qua kilo's, maar een strak lichaam is altijd fijn.

Ik vraag me wel af of ik dit 6 dagen moet doen, en dan ook nog 3x in de week hardlopen?

Ja dat kan gewoon, sterker nog, ze bieden een cardio routine aan voor bij het programma;

http://bloging.lifeplusfitness.com/inde ... o-routine/

Ik doe die zelf denk ik niet, aangezien ik al drie keer in de week fitness, maar tis wel een handige richtlijn :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:30

Poeh, dat worden pittige 2 maanden. :'). Ik begin nu met week 1, dag 1.

Edit: Ben nu bezig, maar wat heavy!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:15

Ah yeah! Ik wil ook mee doen!
Doen we ook voor en na foto's? :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:44

@_sannee: hahaha, ja, pittig zeker, maar ik ben benieuwd of het resultaat oplevert! Hoe is het je afgegaan?
@Emmaa: lijkt me leuk, al plaats ik mezelf liever niet op internet :P

Ik doe morgen alle oefeningen in de sportschool en dan cardio erachteraan :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:46

Ik plaats liever ook geen foto's van mezelf op internet. Maar wil wel laten weten hoe het me elke week af gaat!

De 1e les van week 1 was super pittig. M'n hart klopte snel en ik begon echt snel te zweten. :') Terwijl ik al echt een conditie heb opgebouwd met 5 weken hardlopen, viel dit wel zwaar. Ik heb alles gedaan + de WarmUp van te voren. Zelfs die was heavy!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:49

Heino schreef:
Hmm dat voorbeeld zou in 2 maanden te bereiken zijn? Geloof ik niets van :) Ze geven zelf aan dat je niet te snel te veel gewicht moet verliezen, maar deze dame is flink wat kilo's kwijt geraakt in die weken.

Kan echt makkelijk. :j
Wanneer je 6 dagen per week flinke kracht training doet kun je dit soort resultaten makkelijk halen.

Ik ben zelf geen fan van dit programma maar mits je dit in combinatie met correcte voeding doet zit er zeker een mooi resultaat aan.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:52

Raponsje schreef:
Heino schreef:
Hmm dat voorbeeld zou in 2 maanden te bereiken zijn? Geloof ik niets van :) Ze geven zelf aan dat je niet te snel te veel gewicht moet verliezen, maar deze dame is flink wat kilo's kwijt geraakt in die weken.

Kan echt makkelijk. :j
Wanneer je 6 dagen per week flinke kracht training doet kun je dit soort resultaten makkelijk halen.

Ik ben zelf geen fan van dit programma maar mits je dit in combinatie met correcte voeding doet zit er zeker een mooi resultaat aan.

Wat is de reden dat je niet fan bent van dit programma? Ik zie dat je voedingsdeskundige en fitness instructrice bent, dus ben wel benieuwd. :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:56

_Sannee schreef:
Ik plaats liever ook geen foto's van mezelf op internet. Maar wil wel laten weten hoe het me elke week af gaat!

De 1e les van week 1 was super pittig. M'n hart klopte snel en ik begon echt snel te zweten. :') Terwijl ik al echt een conditie heb opgebouwd met 5 weken hardlopen, viel dit wel zwaar. Ik heb alles gedaan + de WarmUp van te voren. Zelfs die was heavy!

Ik had precies hetzelfde. De warm-up viel mij best zwaar, was al moe voor ik begon aan de oefeningen :')

Ik ben ook wel benieuwd waarom @Raponsje!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:44

Bij dit programma ben je veel sneller geneigd om oefeningen verkeerd te doen, gewichten verkeerd te gebruiken of over je grenzen heen te gaan.
Het is dus heel blessure gevoelig en de kans dat je spieren niet goed / verkeerd traint is erg groot.

Tenzij je echt veel ervaring hebt met kracht training raad ik het dus ook af.

Bovendien is het dieet wat hier bij zit natuurlijk enorme onzin.
Hoe kun je iemand nou op 1500 calorieen per dag zetten?
Dagelijkse calorie behoefte is per persoon verschillend, het hangt af van je lengte en gewicht, van je activiteit gedurende dag en wat je wilt bereiken.

Voor veel mensen zal dit dan ook een regelrecht crash dieet zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:47

Mijn BMR is nog hoger dan 1500 kcal per dag :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:54

phormicola schreef:
Mijn BMR is nog hoger dan 1500 kcal per dag :')

Daarom.

Hoe kun je nu afvallen of spieren opbouwen als je je lichaam op armoede laat draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:42

Heino schreef:

Als hetdelfde dame is, we zien alleen de achterkant :D

Je krijgt helemaal geen uitleg over houdingen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-13 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:45

Raponsje, waarom vind jij de 30 day shred dan wel goed om thuis te doen en dit niet?

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:34

dag 1 zit erop, pfff haha :P

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:12

Kimmms_ schreef:

En, hoe ging het? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:38

Mindim schreef:
Raponsje, waarom vind jij de 30 day shred dan wel goed om thuis te doen en dit niet?

Ik denk om twee redenen. De Shred is maar 20 minuten per keer, daar kunnen de meeste mensen zich geen buil aan vallen. Maar ook omdat profs de oefeningen uitvoeren, waardoor je kunt zien hoe de houding moet zijn. Pak er vervolgens een spiegel/raam/zwart tv scherm bij en je kunt kijken of jouw houding zoals die van de profs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:33

Je kunt in 20 minuten je zeker wel een buil vallen, daar heeft tijd niet zoveel mee te maken.
Goed dat profs de oefeningen uitvoeren, maar dat wil niet zeggen dat je je houding ook goed hebt, ook al denk je ze perfect na te doen. Niet alleen je houding is belangrijk, ook de uitvoering van de oefening. Als je ervaring hebt met houdingen en uitvoeren van oefeningen in bijvoorbeeld de sportschool, dan heb ik er geen moeite mee. Helaas zijn er ook veel mensen die dat niet hebben en juist voor die groep, kan het blessuregevoelig zijn. Je hebt bijvoorbeeld met opdrukken dat mensen hun handen verkeerd neerzetten, dan ook nog op de verkeerde plaats, alleen door hun armen zakken, leuk voor de armspieren, maar het is bedoeld om je lijf te trainen, dus je lijf moet ook mee doen. Dus soms kan het lijken dat je het goed nadoet, maar dat in wezen dus niet doet. Wat weer naar kan aflopen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:19

Ik heb zelf ervaring met krachttraining op de sportschool en heb dan ook niets overgehouden aan de Shred. Ik haal ook afentoe m'n wenkbrauwen op bij sommige berichten (pijn aan de scheenbenen of knieƫn bijvoorbeeld), dat is vaak een teken dat de squats verkeerd gaan, het is dan ook een oefening die houding technisch behoorlijk moeilijk is.

Bij Ripped en de Killer Buns komt ook nog eens de deadlift voorbij en dan hou ik helemaal m'n hart vast. Gelukkig trainen de meeste vrouwen in dat topic met een gewicht van niets per hand, maar dan nog :=

Ik kan me dus wel vinden in je post, maar ik kan me ook vinden in die van Raponsje :j

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:05

Limitless schreef:
Kimmms_ schreef:

En, hoe ging het? :)

ging best goed :) heb wel wat momentjes gehad dat ik dacht: f/uck dit ik stop ermee, maar toch doorgegaan :P

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:45

Netjes netjes! Heb je vandaag ook weer gedaan? :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 11:05

En wie zijn er nog mee bezig?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:01

heb nu geen tijd om er even goed naar te kijken, maar dat ga ik morgen zeker even doen, klinkt leuk!!