Hersenschudding; do's en dont's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 10:49

Oké misschien is de titel van het topic niet helemaal goed gekozen, aangezien het niet eens zeker is óf ik wel en hersenschudding heb.

Maar het is gisteravond gebeurd, ik zit nu op mijn werk en dacht laat ik eens even googlen omdat ik wat dizzy ben. Ik kan niet zo 123 meteen naar de huisarts rennen! Ik was van plan het even aan te kijken, tot iemand zei tegen mij dat het wel eens een hersenschudding kon zijn. Opnieuw gaan googlen en dus dit topic geopend. Jullie hebben mij overtuigd dat ik even de HA moet bellen, dat ga ik zometeen in het telefonisch spreekuur ook even doen.

Ik was benieuwd naar ervaringen, hoe jullie symptomen waren en hoe er mee om zijn gegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hersenschudding; do's en dont's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:03

Wanneer je wel een hersenschudding hebt is het sowieso niet handig om met een pc te werken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:32

Ntlie_ schreef:
Oké misschien is de titel van het topic niet helemaal goed gekozen, aangezien het niet eens zeker is óf ik wel en hersenschudding heb.

Maar het is gisteravond gebeurd, ik zit nu op mijn werk en dacht laat ik eens even googlen omdat ik wat dizzy ben. Ik kan niet zo 123 meteen naar de huisarts rennen! Ik was van plan het even aan te kijken, tot iemand zei tegen mij dat het wel eens een hersenschudding kon zijn. Opnieuw gaan googlen en dus dit topic geopend. Jullie hebben mij overtuigd dat ik even de HA moet bellen, dat ga ik zometeen in het telefonisch spreekuur ook even doen.

Ik was benieuwd naar ervaringen, hoe jullie symptomen waren en hoe er mee om zijn gegaan.

En? Wat wijzer inmiddels?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:42

Hier net hersteld van een hersenschudding! Nadat ik met de fiets tegen een autodeur ben opgeklapt.

Tjaa, het zal vast zwaar worden maar zorg voor een week lang:
- niet werken
- niet naar school
- geen computer
- geen tv
- geen drukke plaatsen bezoeken
- uitkijken met lezen
- alles rustig aan doen en de tijd ervoor nemen

Van al deze dingen krijg je ontzettend veel prikkels binnen die te belastend kunnen zijn voor je hersenschudding. Door sowieso een week lang dit niet te doen (vooral geen werk/school, geen tv en computer) krijgen je hersenen meer rust. Na een week zou ik het allemaal rustig weer oppakken. Niet meteen vol aan het werk maar eerst halve dagen. Savonds wat tv kijken en verder aankijken hoe je alles oppakt!

Ik ga nu ook weer naar school en ben al bezig met het maken van verslagen. Ik merk dat, na een week écht niks te hebben gedaan, het al wel een stuk beter gaat, maar drukke plaatsen zijn nog steeds vermoeiend...

Mocht het een hersenschudding zijn, onderschat het niet! Neem echt een week rust, liever teveel voorzorgsmaatregelen dan dat je later chronische hoofdpijn krijgt omdat je te druk bezig bent geweest...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 12:58

Bedankt voor je bericht Juangi!

Heb de HA gebeld maar ben niet heel veel wijzer eigenlijk. Moest het even aankijken, goed in de gaten houden. Als de symptomen die ik nu heb verergeren of als ik hoofdpijn erbij krijg of wazig ga zien, moet ik even langs komen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:10

Een hersenschudding kan een ha ook niet veel aan doen. Je lichaam geeft nu zelf namelijk ook al aan dat er iets niet in orde is. Dus luister naar je lichaam en neem rust.