Aanranding door eigenaar verzorgpony..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

supriceee

Re: Aanranding door eigenaar verzorgpony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:27

Ja ben optijd weg gegaan, en nee m'n ouders weten ban niets

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:28

Theronia schreef:
Toegestaan schaduwaccount.

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt. Omdat ik weet dat dit soort dingen gebeuren en ik had gewilt dat ik wat minder naïef was geweest..

Hoi Theronia,

goed, dat je praat, met je ouders en hierzo...! Heel belangirjk!
En wat je zlf ook al zei: het is misbruik. So please, neem jezelf niet te veel kwalijk!!!

De politie heeft hier de term 'grooming' voor: hij is lief, doet aardig, wint je vertrouwen (jawel!!) en als je hem vertrouwt, slaat hij opeens om als en blad aan een boom.
Vreselijk - dat zeker.
Maar geen echte fout van jouw kant. (Als je toch werkelijk altijd, iedereen met allerlei wantrouwen ou moeten bejegenen, dan... - nee.)

En: prima dat je kwaad op hem bent!!! Zo hoort dat en dat verdient hij!!
En omdat ik eigenlijk hoop van ervaringen van anderen te kunnen leren. Nou ja, ik zal maar bij het begin beginnen.

Theronia schreef:
Er waren al eerder van die dingetjes, dan gaf hij me opeens een knuffel of sloeg hij een arm om me heen. Of dan kwam hij aanlopen en sloeg hij op m'n kont, of hij zat opeens aan mijn benen bij m'n knieën. Steeds vaker kreeg ik een kusje op m'n wang. Natuurlijk sloeg ik dat (zacht) weg, en ik dacht dat hij zo iemand was die dat gewoon deed.

Ja - bah.
Maar dan nog: op die momenten gaf hij jou de indruk, dat "nee zeggen/ doen" gerespecteerd werd.
Tot hij dus met valse voorwendsels kwam.

En HARTSTIKKE GOED:
Theronia schreef:
Ik weigerde ook om verder op het bed te gaan zitten, zoals hij me vroeg. Ik heb uiteidelijk dingen als "Ik ben gek op je." "Je hebt het wel door, of niet?" naar m'n hoofd gekregen, maar op de een of andere manier was ik er toch in geslaagd om weer 'normaal' naar huis gebracht te worden door hem.

Keurig gedaan!!!!

Maar het blijft schrikken.

Theronia schreef:
Of gewoon erover praten als het kan zou me denk ik ook al een stuk helpen.. Ik weet even niet wat ik moet doen..
Dat kan enorm opluchten.
Theronia schreef:
Ik ben niet eens het enige meisje waar hij dit bij gedaan heeft dit jaar.. -O-
Dat zegt een boel over hem - en geen leuke dingen. Deze meneer is gevaarlijk punt uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:37

Citaat:
Wat ontzettend naar voor je!

Waar ik je wel voor wil waarschuwen: hier zal geen zaak van gemaakt worden, tenzij hij bekent (wat natuurlijk niet heel waarschijnlijk is).

Nou, dat is wel heel erg kort door de bocht.
En de zedenpolitie is ook wel een klein beetje slimmer, dan die man alleen maar te vragen "Bekent u, dat u sexueel misbruik heeft gemaakt van Theronia?" (Op die vraag zou hij, helaas, waarschijnlijk 'nee' antwoorden.)
De betere politiemensen gaan een ''gezellig'', persoonlijk gesprek met hem aan, over zijn pony's, de verzorgmeisjes en gaan dan doorvissen.
Citaat:
Er is uiteindelijk best weinig gebeurd (hoe vreselijk het voor jou ook voelt, want dat begrijp ik volkomen!), er is geen bewijs en er zijn geen getuigen.

Ten eerste: dat geldt voor heel veel verkrachtingen. En ook zonder DNA kan het komen tot een veroordeling.
Maar een deel van de grooming zal hij toch in het min of meer openbaar hebben gedaan.
En iedere sexuele toenadering onder de 16 is verboden. En "ik verzorg zijn pony" kan nog gelden als een soort van werknemer/ wekgeverrelatie, dus hij zit echt aan alle kanten fout.
(Ook als iemand boven de 18 zou zijn, een werkgever mag niets sexueels doen met een werknemer.)

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:50

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! :+:

We gaan zoals het er nu naar uitziet met 2 meisjes en ouderparen naar de politie. Mijn vader stelde ook al voor om met de zedenpolitie te praten.
@Janneke2 er zijn tegen mijn vriendin nog meer beloftes gemaakt dan tegen mij. Zij dacht dat hij eigenlijk wel wist dat als hij 1x iets zou flikken, ze weg zou zijn. Dat is ook gebeurd. Na vandaag hebben we er allebei een punt achter gezet. We hebben al onze spullen opgehaald en hij weet ook dat we niet meer terugkomen. Ik vind het wel dom dat de andere 2 meisjes gewoon blijven, ondanks dat ze dit verhaal en nog meer kennen en ik ze al tig keer gewaarschuwd heb..

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:02

Goed zo +:)+ !

Stom van die andere meisjes inderdaad. Anders hun ouders even contacteren?
Of afwachten wat de politie zegt, als je de namen van die andere meisjes aan hen doorgeeft zullen ze waarschijnlijk ook hen contacteren om hun ervaringen te vragen/ hen te waarschuwen.

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:04

Ja dat dacht ik ook al dat dat misschien zou helpen om ze die namen te geven. Maar hun ouders weten al wat er gebeurd is en ze blijven met het 'motto': "je bent toch niet verkracht ofzo. En het was al eerder gebeurd maar wij leven ook nog." .. ach ja..

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:28

Raar 8)7 , maar goed ... niks voor jou om je zorgen te maken dan. Je hebt hen genoeg gewaarschuwd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:32

Heel erg goed, dat jullie naar de politie gaan...!!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Even nog iets, wat de politie ook zal zeggen (als alles goed is), just to make sure.

Wat je wilt, is dat hij gestopt wordt en liefst ook nog straf krijgt. (Ja toch niet dan;) )
HET middel daarvoor is een aangifte. In plaatselijk jargon: proces-verbaal.

Wat in het proces-verbaal dient te staan, is alles wat er gebeurd is ("proces"), zo goed mogelijk door jou verwoord ("verbaal"). De politie mag in feite jouw aangifte alleen maar ''opnemen'', een verbalisant (zoals dat dan heet) mag je uiteraard niets in de mond leggen.

Maar - het doel is dus, dat hij wordt gestopt/ gestraft. Dat houdt in, dat bewijstechnisch je verhaal "waterdicht" moet zijn.
Dwz.: nare mensen proberen vaak, de schuld voor sexueel misbruik bij hun slachtoffer te leggen. Er mogen dus geen "gaten" in je verhaal zitten, waar hij op in kan haken.

Concreet: benoem bij iedere actie en vooral bij al je beslisingen, "waarom" je dat deed. (Dat kan efkes werk zijn mbt. je voorbereiding!)
Bijv.: begin met te benoemen, hoe belangrijk jouw (jawel) pony voor je is/ was.
Benoem, dat hij zo aardig voor je was, wat hij zoal deed in dit kader.
Benoem, dat hij op gegeven moment voor jou zo ongeveer ging voelen als je opa. (En, als het niet heel ver bezijden de waarheid is: ik, Janneke ben bij alle 4 mijn grootouders als dat zo uitkwam, wel op hun slaakamer geweest. Daar is nooit iets geks gebeurd. Je zou zo'n zinnetje in je aangifte kunnen zetten.)
Benoem, dat hij soms een arm om je heen sloeg. EN, hier wordt het spannend: zeg ten eerste, dat je dat altijd afweerde (dat is tenslotte ook zo) EN voeg er bijv. aan toe, dat je hier ten eerste niet zo over nadacht (je was totaal niet met sex bezig, je kwam voor die pony en die surrogaat opa raakte je soms verkeerd aan - zoiets) EN dat het feit, dat je hem afweerde en dat dat dan verder wel goed was, je gevoel van veiligheid versterkte. (Ik begreep uit je posting, dat hij soms die arm om je heen sloeg, jij afweerde en dat hij dan stopte.)
(....want dit IS een punt, waar een vervelende advocaat kan gaat peuteren van "ze had toch kunnen weten..." NEE!!!)
En idd: op het moment dat je mee omhoog bent gegaan - je naiviteit hier benoemen kan geen kwaad. Benoem, dat je op dat moment geen lont rook, dat je simpelweg die foto's wou zien, dat soort dingen.
En uiteraard, op het moment dat je op bed moest gaan zitten, je in verzet bent gekomen.
(...want als er alleen maar in de aangifte zou staan, "dat je mee naar boven ging", kan de tegenpartij daar op inhaken. Dus moet er staan, bijv.:"Ik ging mee naar boven, omdat ik zo naief was. Ik rook geen lont, ik wilde die foto's zien.")

En: een goede verbalisant zal je dus van tijd tot tijd vragen, "waarom deed je dit of dat...?"
Weet dan, dat die vraag simpelweg bedoeld is, om jouw aangifte 'waterdicht' te maken. (Dus niet als aanval of twijfel aan jouw verhaal - maar om het verhaal compleet te maken. Maar voor sommige vrouwen kan zo'n vraag "waarom ging je mee naar boven" schrikken zijn... Better be prepared!)

Nogmaals: hartstikke goed, om naar de politie te stappen!!! :j

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 00:14

Hartstikke bedankt voor de voorbereiding Janneke! Dit zal me zeker weten veel gaan helpen! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:30

Een tip probeer eerst het paard te kopen en doe dan aangifte want anders lukt dat misschien niet meer. En je hebt echt niks fout gedaan het is heel lastig om door te hebben waar hij echt mee bezig was en om daar wat van te zeggen is nog veel moeilijker hij heeft misbruik gemaakt van jouw naiviteit. Ik weet hoe het voelt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:32

Misschien durven die andere meisjes wel niet weg te gaan

Theronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 18:41

franka75 schreef:
Een tip probeer eerst het paard te kopen en doe dan aangifte want anders lukt dat misschien niet meer. En je hebt echt niks fout gedaan het is heel lastig om door te hebben waar hij echt mee bezig was en om daar wat van te zeggen is nog veel moeilijker hij heeft misbruik gemaakt van jouw naiviteit. Ik weet hoe het voelt.

Nee dat gaat helaas toch niet gebeuren, mijn ouders weigeren (rightfully) geld aan die man te geven. Maar nu lijken die andere meisjes wel de kans gepakt te hebben, wij hebben meer ervaring dan zij en dus hadden wij de rijpony's.. Tsja.. Ik heb mijn best gedaan, we gaan wel zorgen dat hun ouders erachter komen om ze te beschermen, maar meer kunnen we niet doen. Mijn vriendin denkt dat hun ouders het dus niet allemaal weten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:36

nee precies , das zeker een zaak die je moet aanpakken dat hun ouders er achter komen, tja en een paard kopen is nou eenmaal erg duur en dan nog het onderhoud