Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Eleionomae schreef:Ik heb ook lang geduimd, zeker als ik moe was en dan thuis kwam gebeurde het nog wel eens. En mijn knuffel gaat nog steeds mee op vakantie hoor
Normaal is lang duimen niet, maar ik kan me ergere dingen bedenken die mijn dochter op die leeftijd zou kunnen doen
dat vind ik echt het toppunt. Ik kan me ook ergere dingen voorstellen, maar dit vind ik toch echt wel bijzonder.
verootjoo schreef:Eleionomae schreef:Ik heb ook lang geduimd, zeker als ik moe was en dan thuis kwam gebeurde het nog wel eens. En mijn knuffel gaat nog steeds mee op vakantie hoor
Normaal is lang duimen niet, maar ik kan me ergere dingen bedenken die mijn dochter op die leeftijd zou kunnen doen
En jij laat ook je vader heen en weer rijden als je hem vergeten bent?dat vind ik echt het toppunt. Ik kan me ook ergere dingen voorstellen, maar dit vind ik toch echt wel bijzonder.
als ik m vergeet heb ik pech haha. Das idd wel heel erg, maar op mn 16e was ik daar misschien ook nog wel tot toe in staar geweest gok ik haha. Alleen ik zorgde er gewoon wel altijd voor dat die van mij als eerst mn tas in verdween met vakanties voordat ik ook verder maar iets inpakte. Janneke2 schreef:Wat ik leerde over kindren en motoriek: als baby heb je een zuigreflex, waarbij je veel en veel meer kracht kunt zetten, dan als wij cola met een rietje drinken.
Dat reflex moet je "afbouwen" - en dat doe je door te duimen. Idealiter stop je daar rond je 5e jaar mee.
Maar heeft iemand langer nodig: het zij zo. Rond blijven lopen met die oude mondreflex, daar word je ook niet gelukkig van.
(Ik heb iemand gekend, die dat had. Om de haverklap stak het puntje van haar tong naar buiten, echt zo'n 3x er minuut. Die arme meid was aan het einde van haar studie, toenik haartegenkwam - en aan het solliciteren.... Dan is duimen 3x beter.)
littlegun schreef:Toch komt er ooit een moment dat die mensen er ook mee moeten stoppen.
Misschien dan ondertussen wel even moeilijk als stoppen met roken.
Na een enorme bak geld (en op 22 jarige leeftijd nogmaals de ondertanden
) er in gestoken te hebben ben ik echt wel onder zware dwang gestopt.
.
dus met die flauwekul hoefde ze bij mij niet aan te komen