Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anne_GTI schreef:Tjonge wat een heisa maken sommige mensen ervan. Voor 3x akelig wakker worden al naar de psycholoog? Kom op zeg.... Stel je niet aan en praat dat meisje geen akelige ziektes aan. Hypochonders zijn er al genoeg.
Boekje lezen voor het slapen vind ik wel een goeie tip. Boekje over mindfullnes misschien ook wel.
Anne_GTI schreef:Tjonge wat een heisa maken sommige mensen ervan. Voor 3x akelig wakker worden al naar de psycholoog? Kom op zeg.... Stel je niet aan en praat dat meisje geen akelige ziektes aan. Hypochonders zijn er al genoeg.
Boekje lezen voor het slapen vind ik wel een goeie tip. Boekje over mindfullnes misschien ook wel.
Citaat:Heb inderdaad veel stress en problemen.
.
Als dat goed voelt lekker doen! Zorg dat je rustig naar bed gaat, lees nog even wat of luister rustige muziek. 

Anne_GTI schreef:Naar de slaapkliniek wordt genoemd, slaap apneu wordt genoemd, naar de psycholoog.... Dat vind ik nogal schieten op een mug met een olifantengeweer.

Saars schreef:Anne_GTI schreef:Naar de slaapkliniek wordt genoemd, slaap apneu wordt genoemd, naar de psycholoog.... Dat vind ik nogal schieten op een mug met een olifantengeweer.
De slaapkliniek: waar ze kunnen onderzoeken wat het probleem is.
Een psycholoog: helpt je zoeken naar wat het probleem is.
Dus: ik zie niet wat jouw probleem is?

Saars schreef:Als ik zou denken dat het met kleine tips opgelost zou raken, zou ik daar zeker ook mee aankomen! Maar het voelt niet zo voor mij...
Ik denk persoonlijk dat de TS, doordat ze aangeeft last te ondervinden van stress én ook nog eens astma heeft, misschien beter af is met professionele hulp dan met onze tips.
De combinatie paniekaanvallen (die ze zonder hulp hoogstwaarschijnlijk ontwikkelt) en astma lijkt me echt gevaarlijk. Zelfs ik had al het gevoel te stikken.
Het uitsluiten van een onderliggende slaapstoornis lijkt me ook niet verkeerd...
Ik spreek uit ervaring en uit voorzorg, ik gooi niet zomaar even met termen.
Ik dwing de TS ook tot niets, maar ik denk dat er enkel kosten zullen worden bespaard indien er vroegtijdig wordt ingegrepen en de TS snel weer op twee oren slaapt!
Anne_GTI schreef:Saars schreef:Als ik zou denken dat het met kleine tips opgelost zou raken, zou ik daar zeker ook mee aankomen! Maar het voelt niet zo voor mij...
Ik denk persoonlijk dat de TS, doordat ze aangeeft last te ondervinden van stress én ook nog eens astma heeft, misschien beter af is met professionele hulp dan met onze tips.
De combinatie paniekaanvallen (die ze zonder hulp hoogstwaarschijnlijk ontwikkelt) en astma lijkt me echt gevaarlijk. Zelfs ik had al het gevoel te stikken.
Het uitsluiten van een onderliggende slaapstoornis lijkt me ook niet verkeerd...
Ik spreek uit ervaring en uit voorzorg, ik gooi niet zomaar even met termen.
Ik dwing de TS ook tot niets, maar ik denk dat er enkel kosten zullen worden bespaard indien er vroegtijdig wordt ingegrepen en de TS snel weer op twee oren slaapt!
Op TWEE oren slapen kan niet eens. En jij stelt nu op basis van wat internetinformatie en een GEVOEL dat je hebt de diagnose dat ze paniekaanvallen zal gaan ontwikkelen.... Knap..... maar helaas compleet ongeloofwaardig wat mij betreft.
Van die goede vriend...
Ik zou me er geen zorgen om maken en proberen te ontspannen. Een warm bad voor je gaat slapen, een kop warme chocomel, wat voor jou werkt. Als je bang bent om in paniek te raken, raak je misschien juist in paniek.