help me!! Ik zoek verklaringen waarom...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: help me!! Ik zoek verklaringen waarom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:43

Even lezen: ik heb het over een vertrouwenspersoon ( en idd: in dit geval hoeft dat geen psycholoog te zijn.. TS zegt verklaringen te zoeken. Mijn antwoord: te drukke /stressvolle dagen geven vaker dit soort klachten. Kortom: iets aan de stress gaan doen!)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:45

Anne_GTI schreef:
Tjonge wat een heisa maken sommige mensen ervan. Voor 3x akelig wakker worden al naar de psycholoog? Kom op zeg.... Stel je niet aan en praat dat meisje geen akelige ziektes aan. Hypochonders zijn er al genoeg.

Boekje lezen voor het slapen vind ik wel een goeie tip. Boekje over mindfullnes misschien ook wel.

Wat breng je dat lekker genuanceerd :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:46

Anne_GTI schreef:
Tjonge wat een heisa maken sommige mensen ervan. Voor 3x akelig wakker worden al naar de psycholoog? Kom op zeg.... Stel je niet aan en praat dat meisje geen akelige ziektes aan. Hypochonders zijn er al genoeg.

Boekje lezen voor het slapen vind ik wel een goeie tip. Boekje over mindfullnes misschien ook wel.

Ts geeft zelf aan:
Citaat:
Heb inderdaad veel stress en problemen.

Zo gek is het niet dat mensen opperen om hiervoor een professional te benaderen :)

TS, lekkere warme douche nemen voor het slapen, geen tv/telefoon/computer etc meer aan voor het slapen en je zo rustig voorbereiden op de nacht. Geef je lichaam ook de kans om tot rust te kunnen komen en melatonine aan te maken :).
Zorg voor een frisse, donkere slaapkamer :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:49

Herkenbaar. Ik heb na het overlijden van een goede vriend van me ook weken gehad dat ik gillend wakker werd of met grote schrik wakker werd. Echt een soort stress verwerking. Dan had ik ook wel eens dat mijn licht aan bleef hoor ;) Als dat goed voelt lekker doen! Zorg dat je rustig naar bed gaat, lees nog even wat of luister rustige muziek.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:51

Naar de slaapkliniek wordt genoemd, slaap apneu wordt genoemd, naar de psycholoog.... Dat vind ik nogal schieten op een mug met een olifantengeweer.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:53

Ik heb het ook eens aan de hand gehad het is echt eng alleen weet ik wel nog alles.
ik kwam net terug van vakantie en het was de eerste nacht in m'n eigen bedje mijn tante was bij mijn thuis en ik hoorde ze beneden praten tijdens mijn droom alleen dacht ik nu dat ze op een terrasje zaten.
ik werd wakker roepend op mijn mama omdat ik niks zag buiten een zwembad in mijn droom dat toch niet net naast m'n bed was, ik stapte uit de zetel waar ik zogezegd in lag in mijn droom en ging net naast het randje van m'n bed alles bleef donker en er kwam maar niet meer licht toen ben ik terug langs het randje van het zogenaamde zwembad terug in de zogenaamde zetel gaan zitten gillen en janken en toen werd ik wakker door mijn mama die op mij riep van onderen omdat ze mij had horen gillen.
het is echt raar om mijn droom/nachtmerrie nog zo goed te herinneren.
maar zou het ook kunnen liggen aan veranderingen in je omgeving ?
ik zie dat je stress hebt dat verklaard ook al veel.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:09

Vroeger probeerde in mijn nachtmerrie door te dromen, want ik bleef telkens op een bepaald punt 'hangen' in het 'verhaal'. Door door te dromen kreeg ik uiteindelijk mijn nachtmerrie omgebogen naar iets positiefs :)
Eerst moest ik vluchten voor een monster, maar na een aantal dromen had ik dat %*#$ monster verslagen en is die droom ook nooit meer terug gekomen. Terwijl ik diezelfde droom daarvoor vaak tegen kwam.

Als ik een stress volle dag heb gehad, ga ik aan leuke dingen denken en daar een 'droom' van maken. Gewoon een bedachte scene waar ik blij van word en met een positief gevoel ga slapen. Misschien is dat ook iets voor jou? Voordat je naar bed gaat een leuk verhaaltje verzinnen met jezelf in de hoofdrol, iemand die alles kan overwinnen :D
Dus letterlijk de dag (overdreven) positief afsluiten. Bij mij helpt het in ieder geval.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:27

Anne_GTI schreef:
Naar de slaapkliniek wordt genoemd, slaap apneu wordt genoemd, naar de psycholoog.... Dat vind ik nogal schieten op een mug met een olifantengeweer.

De slaapkliniek: waar ze kunnen onderzoeken wat het probleem is.
Een psycholoog: helpt je zoeken naar wat het probleem is.

Dus: ik zie niet wat jouw probleem is? :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:38

Saars schreef:
Anne_GTI schreef:

De slaapkliniek: waar ze kunnen onderzoeken wat het probleem is.
Een psycholoog: helpt je zoeken naar wat het probleem is.

Dus: ik zie niet wat jouw probleem is? :+

als ze het met simpele kleine tips kan afhandelen bespaart ze daarmee haar eigen risico van 350 euro
Heb jij aandelen in een slaapkliniek waar een slaaponderzoek gewoon 7000 euro kost?

Als iedereen daar na twee nachtmerries naartoe zou gaan was Nederland allang failliet.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:49

Als ik zou denken dat het met kleine tips opgelost zou raken, zou ik daar zeker ook mee aankomen! Maar het voelt niet zo voor mij...
Ik denk persoonlijk dat de TS, doordat ze aangeeft last te ondervinden van stress én ook nog eens astma heeft, misschien beter af is met professionele hulp dan met onze tips.
De combinatie paniekaanvallen (die ze zonder hulp hoogstwaarschijnlijk ontwikkelt) en astma lijkt me echt gevaarlijk. Zelfs ik had al het gevoel te stikken.
Het uitsluiten van een onderliggende slaapstoornis lijkt me ook niet verkeerd...

Ik spreek uit ervaring en uit voorzorg, ik gooi niet zomaar even met termen.
Ik dwing de TS ook tot niets, maar ik denk dat er enkel kosten zullen worden bespaard indien er vroegtijdig wordt ingegrepen en de TS snel weer op twee oren slaapt! :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:58

Saars schreef:
Als ik zou denken dat het met kleine tips opgelost zou raken, zou ik daar zeker ook mee aankomen! Maar het voelt niet zo voor mij...
Ik denk persoonlijk dat de TS, doordat ze aangeeft last te ondervinden van stress én ook nog eens astma heeft, misschien beter af is met professionele hulp dan met onze tips.
De combinatie paniekaanvallen (die ze zonder hulp hoogstwaarschijnlijk ontwikkelt) en astma lijkt me echt gevaarlijk. Zelfs ik had al het gevoel te stikken.
Het uitsluiten van een onderliggende slaapstoornis lijkt me ook niet verkeerd...

Ik dwing de TS ook tot niets, maar ik denk dat er enkel kosten zullen worden bespaard indien er vroegtijdig wordt ingegrepen en de TS snel weer op twee oren slaapt! :)

Op TWEE oren slapen kan niet eens. En jij stelt nu op basis van wat internetinformatie en een GEVOEL dat je hebt de diagnose dat ze paniekaanvallen zal gaan ontwikkelen.... Knap..... maar helaas compleet ongeloofwaardig wat mij betreft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:17

Ik ga mee met Anne_GTI. Ik zou voorlopig maar met de tips richting ontspanning gaan. Het is nog maar een paar keer geweest. Als het een langer durend iets was geweest, zou het een zeer specifieke slaapstoornis kunnen zijn.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:26

Anne_GTI schreef:
Saars schreef:

Op TWEE oren slapen kan niet eens. En jij stelt nu op basis van wat internetinformatie en een GEVOEL dat je hebt de diagnose dat ze paniekaanvallen zal gaan ontwikkelen.... Knap..... maar helaas compleet ongeloofwaardig wat mij betreft.

Wow, een beetje rustiger mag wel...
Op twee oren slapen is gewoon een uitdrukking...
Ik zou zoiets nooit zomaar zeggen, zoals ik al probeerde uit te leggen. Ik zeg dit vanuit mijn eigen ervaring, omdat ik precies hetzelfde heb meegemaakt, en juist daarom geef ik ook vanuit mijn eigen bezorgdheid een eigen advies, waar de TS dan ook om vraagt, meer niet...

Ik begrijp echt niet wat ik verkeerd doe maar blijkbaar genoeg om afgesnauwd te worden over zoiets...
Sorry dan...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 07:29

@Akhal_Teke : Kan het me zo eigenlijk niet herrineren. Volgens mij was het gewoon ''normaal.''
@kensha : Dan is er niks aan de hand. Val ik zo in slaap en kan ik door slapen zonder dat er wat gebeurd.

Iedereen super bedankt voor alle tips en bezorgdheid.
Hier ben ik ontzettend blij mee.
Ik begin nu eerst met goede rust voor het slapen gaan en ontspanning.
En als dit aan blijft houden, dan ga ik zeker doen wat Saars & wat andere zeggen. Een psygoloog of dan zelfs idd een slaapkliniek.

@ELpatcho :Ik heb inderdaad dat ik snachts dan mijn lamp aan hou. en ook echt wil slapen met het licht aan.
Loop dan gewoon heel lang na te trillen, keek volgens mijn vriend heel bang en schichtig om mij heen en was daarbij dan ook iets benauwd.
Wat erg trouwens... Y;( Van die goede vriend...

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor jullie fijne hulp!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:25

Sharon, ik weet zeker dat het door je werksituatie komt en omdat je zelf geen rust neemt.
Daarbij telt het koliek van Ramona ook nogal mee aangezien jij (niet altijd) even stressbestendig bent.
En is je thuis situatie ook niet altijd florissant.
Neem wat vaker rust, (ook al weet ik dat je dat slecht kunt) en doe maar wat rustiger aan! :j

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 02:29

@lovely, okay dat dacht ik al, omdat ik vroeger ook moeite had met de nacht.
Wat je evt kan proberen is een uurrje voor slapen(een soort van dutje) daarna na een half uur wakker te zijn ga je de hele nacht slapen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 02:39

Tijdens je slaap verwerk je wat er overdag is gebeurd.
In dit topic lees ik dat er momenteel veel gebeurt bij jou, dus zou dat een oorzaak kunnen zijn. :j Ik zou me er geen zorgen om maken en proberen te ontspannen. Een warm bad voor je gaat slapen, een kop warme chocomel, wat voor jou werkt. Als je bang bent om in paniek te raken, raak je misschien juist in paniek. :)