Constant zenuwachtig gevoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: Constant zenuwachtig gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 14:04

Hmm, ik heb er eigenlijk nog nooit echt opgelet hoe ik adem haal.. Maar ik denk dat als ik er echt op ga letten, ik automatisch heel anders ga ademen als dat het op de automatische piloot gaat zeg maar, snap je wat ik bedoel?

Anoniem

Re: Constant zenuwachtig gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:08

Heb je langdurig last van stress gehad? Voel je je soms down? Heb je een moeilijke tijd achter de rug? Zit je diep van binnen iets dwars? Ben je vermoeid?
Ik heb het ook gehad maar dat kwam door een depressie. Het kwam bij mij voort uit stress. Als het lichaam langdurig stress verdraagt blijft dat nog heel lang in het lichaam zitten. Het lichaam weet zelf niet meer hoe het moet ontstressen. Dat is vaak een voorbode van een burnout.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:21

Mandy517 schreef:
Hmm, ik heb er eigenlijk nog nooit echt opgelet hoe ik adem haal.. Maar ik denk dat als ik er echt op ga letten, ik automatisch heel anders ga ademen als dat het op de automatische piloot gaat zeg maar, snap je wat ik bedoel?

Ja snap ik, maar de automatische piloot heeft het bij mij fout als ik me nerveus voel ;)
Ik heb een oefening gekregen om dan heel diep in te ademen en langzaam (in 10 seconden) uitademen. Dit herhaal ik een paar keer en dan voel ik mezelf langzaam rustiger worden en daarna gaat het weer goed. Soort van resetten is het ;) . Maar bij mij is het niet constant nerveus, meer een soort aanval van zenuwen, dus ik denk dat het wat anders ligt dan bij jou. Bij mij kwam het ook voort uit oververmoeidheid en stress en maar gewoon door blijven lopen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:22

het kan je schildklier zijn..