24 jaar... En grijs...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: 24 jaar... En grijs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:28

Ik heb precies het tegenovergestelde. Mijn beide broers begonnen al vroeg grijs te worden, evenals mijn ouders, maar ik... ik ben bijna 45, heb het nooit geverfd en begin nu pas hier en daar een grijze haar te zien... En dan bedoel ik echt hier en daar. Als het er 10 zijn, is het veel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:30

In mijn familie komt vroeg grijs worden erg veel voor. Mijn broertje had op 20-jarige leeftijd al vrij veel grijze haren. Mijn moeder was ook al rond haar twintigste flink aan het verkleuren.
Ik kreeg de eerste grijze haren rond m'n 28ste maar het valt nog erg mee. Ik ben ook asblond-achtig en daarom valt het gelukkig niet zo heel erg op. Ik word in ieder geval altijd voor gek verklaard wanneer ik zeg dat ik mezelf al aardig grijs vind worden :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:31

Op mijn 17e had ik mijn eerste grijze haren, maar tegenwoordig verf ik het elke 3 weken. Ik weiger grijs te worden en denk dat ik daar ook nooit aan toe zal geven :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:34

Ik niet, maar mijn vriend (24 jaar) heeft grijze haren aan de voorkant. Hij trekt ze uit overigens.. Nu weet ik niet of het komt door een plaatselijk pigmentgebrek van de huid of dat hij werkelijk grijs word. Ach het heeft zo zn charme!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:35

Sommige mensen vind ik het ook erg mooi staan :j

Toen ik m'n eerste grijze haar ontdekte heb ik hysterisch m'n moeder opgebeld :')
Ik kleur het er trouwens niet voor omdat het bij mij niet opvalt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:38

Het kan erger denk ik. Op vakantie een jongen van rond de 24 die al een 'kerstkransje' op zijn hoofd had. Die paar grijze haren zijn ten minste nog weg te verven :P

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:38

Ik ben 24 en gelukkig (voor zo ver ik weet) heb ik nog geen grijze haren. Bij mijn moeder is het ook rond haar 30ste begonnen, maar ik heb het haar van mijn vader, en die is 58 en begint nu pas grijzer te worden. du ik heb goede hoop :)
Lijkt me echt vreselijk om grijze plukken te hebben in je donkere haren, ik zou daar echt niet mee kunnen leven denk ik.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:40

Mijn vriend begon al te grijzen toen hij een jaar of 15/16 was. Toen ik hem leerde kennen op zijn 19e was hij nog redelijk donker, maar wel duidelijk wat grijs er doorheen. Inmiddels is hij 28 en geheel grijs en het staat hem goed!
Enigste nadeel is dat hij vaak veel ouder wordt geschat dan hij werkelijk is, anderzijds werkt dat in zijn werk juist weer positief, hij wordt altijd serieus genomen, haha.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:46

Mijn beste vriendin was al kompleet grijs op de 18de en verft haar haar sinds dien... Haar moeder had precies hetzelfde die was ook al heel vroeg grijs.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:46

Toen ik begin twintig was had ik ook al de eerste grijze haren tussen mijn asblonde lokjes. Nu ben ik veertig := en zit het grijs vooral rond de scheiding en vooraan bij mijn pony, volgens de kapster althans, de rest heeft schijnbaar nog aardig mijn eigen afwaswaterkleur 8-) . Toch laat ik iedere vijf weken de uitgroei bijkleuren in een iets warmere kleur dan de oorsprong. Ik heb nog niet de behoefte om er als een grijze duif bij te lopen :)) , hoewel ik het bij sommige mensen eigenlijk best goed vind staan. Maar niet bij mij :D .

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:49

Wat apart te lezen dat er toch veel mensen zijn die vroeg grijs zijn .
Bij ons in de familie komt het ook voor. Bij ons komt het van het syndroom van Waardenburg.
Het is bij ons alleen bij de eerst geboren. Zo was mijn zus op haar 15de al helemaal grijs. Mijn neefje is nu 19 en ook al helemaal grijs :o Hij had toen hij 6 was zn eerste grijze haren. Beginnend met een witte lok, wat zeer typerend is voor dit syndroom.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:03

Mijn vriend is 29 en die heeft toch ook al enige jaren wat grijze haren. Viel nooit op omdat hij altijd zijn haar afscheert maar vanaf dat het een paar mm lang is, steken die grijze haren eruit. In zijn baard zijn er nu ook steeds meer grijze haren. Mij stoort het absoluut niet omdat ik dus ook zo'n mooie grijze lok heb. Die werd trouwens eerst blond en dan grijs, op een 2 jaar tijd. Dat is toch echt dat haar zijn pigment verliest want het was er "ineens".
Bij mij valt het ook erg op omdat ik vanmezelf bruin haar heb.
Nu vind ik oudere dames (rond de 50 bedoel ik dan- met grijs haar veel frisser ogen dan hun leefdtijdsgenoten met geverd haar. Vriendinen van mijn leeftijd, 30, hebben ook dikwijls al grijze haren. De ene kleurt het en de andere niet, ieders zijn keus.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:10

Amanda schreef:
Geen strengen, maar al wel vanaf begin 20 spierwitte haren. In het begin trok ik ze er nog uit, maar het zijn er nu teveel :+
Fijn, op heel donker haar :j
Ik kan ze nu met handig in model brengen wat maskeren, want verven wil ik eigenlijk niet. Mijn eigen kleur is best mooi :D
Nu ben ik inmiddels 31 en als het in dezelfde snelheid wit wordt als de afgelopen jaren kan ik op mijn 40e wel accepteren dat ik gewoon spierwit haar krijg denk ik :+

Ik heb het bij mezelf tijdenlang "roan-kleurig" genoemd... kwam mooi uit, mijn vriendin èn mijn zus hadden een roankleurig paard. :')

Maar ja, het is nu al weer wat jaartjes verder, ben een tijdje ongekleurd geweest, maar het werd me toch te saai, en heb mijn haar weer een kleurtje gegeven. Wie weet hoe lang ik dat volhoud, maar voorlopig heb ik weer kleur.

Oh ja, mijn eerste 2 grijze haren vond ik toen ik 25 was. :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:17

WilmaBoy schreef:
Vumana89 schreef:
Oh god.
Hou maar op. Elke keer als mn kapper het zegt ga ik weer... door de grond. :')

Ik haat ze, wil ze eruit trekken.

Ik verf het al jaren. Ik ben nu 27, maar op mn 22ste was de eerste al te zien..
Ik verf het nu elke 6 weken. Maar als ik na 3 weken al een stukje grijs zie word ik helemaal eng.

:= ben jij grijs dan??
had het eigenlijk moeten weten :P

~~}> >;)
Dit heb jij niet gelezen!

:= _O-

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:19

Dana82 schreef:
Nu vind ik oudere dames (rond de 50 bedoel ik dan- met grijs haar veel frisser ogen dan hun leefdtijdsgenoten met geverd haar.

Vind ik vaak ook :j . Mijn moeder heeft haar haar jaren geverfd, maar ze hield het niet goed genoeg bij. Ze heeft halflang haar, en bij de kruin was het dan grijs, in het midden zat de verf er nog aardig in, en onder bij de punten had het dan weer een 'versleten' kleur. Niet mooi, zag er zelfs onverzorgd uit := .

Op een gegeven moment is ze gestopt met verven, alweer jaren geleden, liet het haar kort knippen tot op het zowat witte haar (is nu weer wat langer) en ze ziet er zoveel jonger uit...!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:16

Vumana89 schreef:
WilmaBoy schreef:
:= ben jij grijs dan??
had het eigenlijk moeten weten :P

~~}> >;)
Dit heb jij niet gelezen!
:= _O-

te laat.. *\o/*

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:17

Fijn dit!
:oo

Maarre, what about you, Law?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:19

Vumana89 schreef:
Fijn dit!
:oo

Maarre, what about you, Law?

peper en zout zoals ik het graag vernoem..
maar bijna niet hoor, op enkele na :D
(ben er bijna 38 dus je hoort me zeker niet klagen...)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:20

~~}>
Met liefde trek ik ze er 1 voor 1 uit... Heel langzaam! :o?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:24

Zelf gelukkig geen last van maar een (aangetrouwde) nicht van me werd inderdaad ook al grijs vanaf dat ze 20-22 jaar was.

Suzanne F. schreef:
Kaal worden lijkt me erger.
Ken een man die met 30 al een kaal achterhoofd kreeg.

Mijn man ken ik sinds zijn 27e en ik weet eigenlijk niet beter dan dat hij kalend is :(:) Op foto's van dat hij 18-20 is heeft ie nog een flinke bos krullen maar dat is daarna al vrij snel allemaal verdwenen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:26

heb ook al jaren wat grijze haartjes , maar nu ben ik toch aan verven gegaan. krijg commentaar van mijn acht jarige dochter. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:31

Niks mis met vroeg grijs worden. Ben je genetisch gewoon een schimmel :P
Ik had ook m'n eerste grijze haren rond m'n 20ste. Ben al jaren geleden gestopt met verven en aardig gemeleerd peper-en-zout. Kan me niet boeien verder.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:32

Hier nog geen enkele grijze haar kunnen ontdekken en mijn kapper ook niet.

Eigenlijk wel vreemd want mijn ouders begonnen vrij vroeg met grijze haren krijgen en mijn broertje (3 jaar jonger) heeft ook al flink wat grijze haren bij zijn slapen.
Zal wel aan mijn haarkleur liggen (blond met wat roodpigment)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:38

Ik heb ook al last van grijze haren sinds men 18e. Heb donkerbruin haar maar gelukkig een grote pak haar zodat de bovenste laag de grijze haren verbergt. Sinds dit jaar beginnen kleuren, ben nu 23.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:29

Heb net een bromfietshelm opgehad... al mijn 2 weken terug mooi gekleurde haarwortels midden op mijn hoofd zijn ineens hun kleur kwijt... -O-
Tis niet eerlijk... zal ik dan toch maar grijs worden? :')