Met zieke mensen moet je tegenwoordig zelf arts zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:56

TS: je broertje kan zijn eigen dossier gewoon opvragen hoor, dan kun je zien wat er echt gebeurd is tijdens het dotteren.

En een huisarts die een longontsteking over het hoofd ziet is ook niet heel gek....soms is dat lastig te horen. Hij heeft geen scanapparaat in zijn praktijk. Dat hij je broertje met koorts en antibiotica niet direct terug gestuurd heeft naar het ziekenhuis is wel gek.

Quellian schreef:
Ik ben in 2008 opgenomen geweest voor een ingreep aan mijn hart, na 5 uur brachten ze me terug naar zaal en ze hadden niets gedaan (het was niet gelukt??), want ze zeiden dat mijn saturatie snel daalde toen ik eenmaal onder narcose was en ze me z.s.m. weer bij wilden hebben.

In 2011 hoorde ik van een andere cardioloog dat ze me een klap hebben moeten geven om mijn hart weer op gang te krijgen en dat ze me na extubatie weer hebben moeten intuberen en dat ze dus serieus al die tijd bezig zijn geweest om me weer wakker te krijgen.

Toen snapte ik wel waarom ik wakker werd met ongelofelijke pijn in m'n keel en blauwe plekken op m'n kaken en keel.

Het zijn hufters hoor, je moet zelf inderdaad zó goed opletten!
Hoe oud is je broertje nu? Vreselijk zeg, heel die poppenkast weer van voren af aan.

:wow: Really?! Zeg je dit nou echt?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Met zieke mensen moet je tegenwoordig zelf arts zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:05

Er worden fouten gemaakt ja, maar niet alleen tegenwoordig, ik heb vroeger veel in het z.h. gelegen en meer gezien dan goed voor me is. (Vertrouwen deuk opgelopen.)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:17

Talisa schreef:
Quellian schreef:
Het zijn hufters hoor.

:wow: Really?! Zeg je dit nou echt?

Ja, je hebt het goed gelezen.

In 2010 heb ik bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen omdat artsen niets konden vinden en ik werd afgescheept met 'huisstofmijtallergie', 'hyperventilatie' en 'half Nederland voelt zich lamlendig', echter bleek dit totaal wat anders. Dat ik elke ochtend dacht dat ik dood ging was volkómen normaal.
Toen na precies een maand mijn zoontje (toen 11 maanden) blauw afgeleverd werd bij de SEH in ademnood omdat de arts vond dat er niets met het kind aan de hand was, ja... hufters.

Misschien hebben mensen die af en toe een verkoudheidje hebben of een hechting na het vallen tijdens het schaatsen er geen last van, maar zodra je chronisch ziek bent óf ze niet weten wat het is, dan word je snel afgescheept.

Daantjuhhh, er worden inderdaad meer fouten gemaakt dan wij weten.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:26

Quellian schreef:
Ja, je hebt het goed gelezen.

In 2010 heb ik bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen omdat artsen niets konden vinden en ik werd afgescheept met 'huisstofmijtallergie', 'hyperventilatie' en 'half Nederland voelt zich lamlendig', echter bleek dit totaal wat anders. Dat ik elke ochtend dacht dat ik dood ging was volkómen normaal.
Toen na precies een maand mijn zoontje (toen 11 maanden) blauw afgeleverd werd bij de SEH in ademnood omdat de arts vond dat er niets met het kind aan de hand was, ja... hufters.

Misschien hebben mensen die af en toe een verkoudheidje hebben of een hechting na het vallen tijdens het schaatsen er geen last van, maar zodra je chronisch ziek bent óf ze niet weten wat het is, dan word je snel afgescheept.

Daantjuhhh, er worden inderdaad meer fouten gemaakt dan wij weten.

Maar, daarom zijn alle artsen hufters? := 8)7

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:33

Degene die mij (en mijn kind) zo behandeld hebben wel ja :) Net zoals de mensen bij de Belastingdienst en het UWV vaak rotzakken genoemd worden door veel mensen.

Artsen weten alles uit boekjes, maar weinig uit de praktijk, dat is wat ik grotendeels heb gezien. Hoe kun je weten wat een ander voelt als je het alleen weet uit boeken? Dat is net als wanneer iemand een kind verliest en een ander (met een nog levend kind) zegt: 'ik weet hoe je je voelt'. Nee dat weet je niet, want je bent geen ervaringsdeskundige. Om een gek te helpen moet je zelf gek zijn, snappevous?

Er wordt bezuinigd op zorg en dat komt niet ten goede, maar de sympathie is vaak ook ver te zoeken.

Het spijt me als ik tegen je het zere been schop, maar je zult in je werk wel vaker mensen treffen die je niet alleen danken voor het feit dat je ze levend hebt kunnen houden tijdens en na hun ellende.

Ik vind de zaken die TS aangeeft ook zeer kwalijk.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:37

Gelukkig dat het goed afgelopen is!
Bij mijn vader is het helaas niet goed afgelopen, mijn vader had geen gevoel meer in zijn voet en is meteen naar de dokter gegaan, dokter zei dat het wel terug zou komen en dat hij anders over een week terug moest komen, mijn vader is na een paar dagen teruggegaan en is toen toch doorgestuurd naar het ziekenhuis maar het was te laat, zijn voet is nu zijn hele leven verlamd.
Mijn opa is ook 4x opgehaald in 1 week door de ambulance tot ze wisten wat er aan de hand was, ik vind dat dit niet mag kunnen eigenlijk.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:44

Quellian schreef:
Degene die mij (en mijn kind) zo behandeld hebben wel ja :) Net zoals de mensen bij de Belastingdienst en het UWV vaak rotzakken genoemd worden door veel mensen.

Artsen weten alles uit boekjes, maar weinig uit de praktijk, dat is wat ik grotendeels heb gezien. Hoe kun je weten wat een ander voelt als je het alleen weet uit boeken? Dat is net als wanneer iemand een kind verliest en een ander (met een nog levend kind) zegt: 'ik weet hoe je je voelt'. Nee dat weet je niet, want je bent geen ervaringsdeskundige. Om een gek te helpen moet je zelf gek zijn, snappevous?

Dus omdat andere mensen dat zo noemen, doe jij dat ook maar?
Natuurlijk zijn de gebeurtenissen die worden omschreven hier in het topic niet goed te praten, ik weet ook niet helemaal wat het doel is om deze verhalen te vertellen? de gebeurtenissen zullen niet veranderen of verbeteren.
Wel snap ik natuurlijk dat het prettig is om deze nare gebeurtenissen te delen, zodat anderen hier misschien iets aan hebben.
Wel lijkt het mij, als je meerdere malen ergens een slechte ervaring heb gehad, je dan op zoek gaat naar een ziekenhuis waar ze wel voor jouw gevoel wel op een correcte manier te werk gaan.

De zorg is een gevoelig en heikel punt, zolang de hand op de knip blijft zal het niet veel verbeteren.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, heel simpel, maar om het in de praktijk te leren omgaan met de fouten is iets wat je (als het goed is) leert tijdens de opleiding. Om te zeggen dat artsen alleen maar dingen uit boekjes leren, vind ik dan ook niet meer dan logisch? je heb geen BBL studie om arts te worden. Hoe wil je dan de anatomie, de ligging van diverse gebieden in het lichaam leren?
Laatst bijgewerkt door pluche_pluus op 14-03-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:48

Quellian schreef:

Er wordt bezuinigd op zorg en dat komt niet ten goede, maar de sympathie is vaak ook ver te zoeken.

Het spijt me als ik tegen je het zere been schop, maar je zult in je werk wel vaker mensen treffen die je niet alleen danken voor het feit dat je ze levend hebt kunnen houden tijdens en na hun ellende.

Ik vind de zaken die TS aangeeft ook zeer kwalijk.

Sorry, ik vind je redenatie gewoon echt nergens op slaan. Artsen weten alles uit boekjes maar niks uit de praktijk, pardon? Om een gek te helpen moet je zelf gek zijn? Dus de dokter kan je niet helpen als hij de ziekte zelf niet heeft? Zeggen dat je weet hoe iemand zich voelt terwijl je dat niet kunt weten is sowieso een kunstfout.

Ik denk dat jij een beetje gefrustreerd bent over wat jij hebt meegemaakt, maar dat betekend niet dat alle artsen ervaring-loze hufters zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:52

Nee hoor, ik noem niemand van de Belastingdienst of van het UWV rotzak, die hebben niets gedaan wat mijn leven levenslang beïnvloedt. Ik ben inderdaad ook gewisseld van artsen (lijkt me logisch toch?), maar je blijft 'het kastje en de muur' verhaal houden.

Wat het doel is van zulke verhalen vertellen? Dat is informatievoorziening. Moet je eens op het medisch forum kijken met wat voor prut mensen naar huis worden gestuurd. Mijn vorige arts was erg van jezelf van informatie voorzien dmv internet ('je krijgt dit en dat onderzoek, google maar even wat het inhoudt), dus ja... dan kom je ook wel ervaringen tegen van mensen, je hoopt dat je zelf niet zo'n ervaring gaat hebben, etc. etc.

Maar goed, ik heb geen zin om me te verder te verantwoorden tegenover mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben (ik werkte hiervoor in een ziekenhuis als rechterhand van de directeur en hij zei altijd: 'het verschil tussen God en artsen is dat God weet dat hij geen arts is'). Ik ken de wereld van beide kanten, zowel vanuit mijn eigen persoon als vanuit mijn werk. En ja, ook in werk zijn ze soms écht onhandelbaar :D

Talisa, dit bedoel ik dus; de tunnelvisie.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:56

Je verantwoord jezelf prima hoor, maar ik lees hier niemand die denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Ik in ieder geval niet.

Ik snap je gewoon niet helemaal, wie zit er nou in een tunnelvisie en wie is er onhandelbaar?
Laatst bijgewerkt door Talisa op 14-03-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:57

pluche_pluus schreef:
Dus omdat andere mensen dat zo noemen, doe jij dat ook maar?

Nee, dat denk ik niet. Ik geloof dat Quellian ze zo noemt omdat ze eerst zelf niet geopereerd werd waarna de artsen haar niet juist informeerden, en daarna bijna haar kind hadden laten sterven.

'Hufters' is heftig maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Het gaat om zaken die erger zijn dan bv een gestolen fiets.

Citaat:
Natuurlijk zijn de gebeurtenissen die worden omschreven hier in het topic niet goed te praten, ik weet ook niet helemaal wat het doel is om deze verhalen te vertellen? de gebeurtenissen zullen niet veranderen of verbeteren.

Des te erger.

Citaat:
De zorg is een gevoelig en heikel punt, zolang de hand op de knip blijft zal het niet veel verbeteren.

Dat is en blijft een lafheidsexcuus: veel fouten hebben maar heel gedeeltelijk te maken met kosten, en komen veel vaker voort uit beroerde communicatie, slordig naleven van protocollen, afschuiven van verantwoordelijkheden... Diep even de recente gebeurtenissen op (Jansen-Steur, VUmc, Ruwaard van Putten, bv) - in geen van die gevallen was 'kosten' de hoofdoorzaak. Veel meer ging er mis in de communicatie, overdracht van patienten, artsen die hun eigen ego willen verdedigen. En ziekenhuizen die dergelijke zaken eerder proberen te verbergen.

Daarnaast geldt wat ik hier al eerder heb geschreven: als je echt van mening bent dat de kostenreductie de oorzaak is van dergelijke levensbedreigende fouten is het hoog tijd om daar wat mee te doen, ipv je daarachter te verschuilen met 'daar kunnen we niets aan doen'.

Citaat:
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, heel simpel, maar om het in de praktijk te leren omgaan met de fouten is iets wat je (als het goed is) leert tijdens de opleiding.

Tsja, blijkbaar gaat er onderweg toch iets mis, want als er IETS blijkt uit alle cijfers is dat de reactie elke keer weer ontkennen, negeren, en tegenwerken is.

En dat professionals in de zorg dat nog altijd niet zien geeft wel aan hoe groot dat probleem is.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:08

Quellian schreef:
Ik ben in 2008 opgenomen geweest voor een ingreep aan mijn hart, na 5 uur brachten ze me terug naar zaal en ze hadden niets gedaan (het was niet gelukt??), want ze zeiden dat mijn saturatie snel daalde toen ik eenmaal onder narcose was en ze me z.s.m. weer bij wilden hebben.

In 2011 hoorde ik van een andere cardioloog dat ze me een klap hebben moeten geven om mijn hart weer op gang te krijgen en dat ze me na extubatie weer hebben moeten intuberen en dat ze dus serieus al die tijd bezig zijn geweest om me weer wakker te krijgen.

Toen snapte ik wel waarom ik wakker werd met ongelofelijke pijn in m'n keel en blauwe plekken op m'n kaken en keel.

Het zijn hufters hoor, je moet zelf inderdaad zó goed opletten!
Hoe oud is je broertje nu? Vreselijk zeg, heel die poppenkast weer van voren af aan.

Hufters... Meen je dat nou? . -O-

Artsen zijn hoogopegeleide mensen die volledig onder controle staan en zich altijd moeten verantwoorden tegenover anderen. Je mag blij zijn dát ze er zijn. :n Het zijn geen computers, maar mensen waar je het over hebt. Ook zij kunnen iets verkeerd inschatten.

Wat ik zei: Hoevaak worden dingen volledig verkeerd ingeschat en worden mensen met ambulances afgevoerd terwijl er eigenlijk alleen een bloeduitstorting zichtbaar is?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:24

Mijn moeder is ook overleden toen ze 44 was, door een fout met medicatie en onoplettende artsen.

Met gevolg dat haar lever totaal verschrompeld was, ze heeft wel een nieuwe gekregen maar is nooit meer wakker geworden na de operatie...( ze was te verzwakt door de zieke lever, met daarbij behorende vergiftiging en complicaties)

En ja dat is zuur... Maar dan denk ik ook weer, mensen maken fouten..

Zo denk ik er nu over, nu het 4 jaar geleden is.. In het begin was ik vooral heel erg kwaad..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:26

eenitraM schreef:
Hufters... Meen je dat nou? . -O-

Je zou het topic kunnen lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:32

Vindt het een horror topic , wat vallen er veel fouten niet alleen TS maar ook de anderen....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:56

Ik ben het met je eens en het verbaast me bijzonder hoeveel bokkers een ouder hebben verloren door een fout. |(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:32

Bron RTL 4: P.S. Dit is alleen in de afgelopen 3 jaar!!
Citaat:
RTL Nieuws is in het bezit gekomen van een lange lijst met vermoedelijke medische missers en ongelukken in de zorg. Het gaat om zeer privacygevoelige informatie van de Inspectie voor de Gezondheidszorg die bij RTL Nieuws terecht is gekomen. De inspectie heeft aangifte gedaan vanwege het lekken.

De lijst biedt voor het eerst een uniek inzicht in wat er waar vaak fout gaat in onze ziekenhuizen, spreek- en behandelkamers. Het gaat om zo'n duizend meldingen. Deze gaan over seksueel misbruik, zelfmoordpogingen, verwaarlozing van ouderen, ongelukken in operatiekamers en grote fouten door medisch personeel. In meer dan 700 gevallen staan patiënten met naam en toenaam gemeld. En er worden 300 overlijdensgevallen genoemd.
Misdiagnose leidt tot overlijden
Misdiagnose komt op de lijst het meest voor als oorzaak van complicaties bij patiënten. In 63 gevallen leidt misdiagnose zelfs tot overlijden. Daarnaast is er ook vaak sprake van nalatig handelen door zorgverleners.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:10

En vanochtend bij argos (radioprogramma)
http://weblogs.vpro.nl/argos/2013/03/15 ... -den-haag/ schreef:
In het Hartcentrum van het HagaZiekenhuis in Den Haag zijn bij cardiochirurgische operaties jarenlang gemiddeld meer patiënten overleden dan bij andere hartcentra in Nederland.

Genoemde problemen: er werden verkeerde (te lage) cijfers verstrekt (!), arbeidsconflict en problemen in de samenwerking tussen de chirurgen, een niet-functionerende arts mocht toch weer aan het werk.

Dat is ernstig. Het blijft laf en onaanvaardbaar als men zich blijft verschuilen achter 'we maken allemaal wel eens een foutje.' Geld is ook niet aan de orde.
Verder kan ik niet meer in de goede bedoelingen geloven als er gelogen wordt (bv over cijfers), en als professionals als chirurgen niet meer met elkaar kunnen samenwerken en daar ook geen goede oplossing voor kunnen vinden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:07

Ik blijf het allemaal schandalig vinden maar het is wel duidelijk waarom er fouten gemaakt worden.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:34

Mijn vader heeft 3 jaar terug een hartinfarct gehad door verkeerde medicatie. Mijn tante is een aantal jaren terug helaas overleden tijdens een fout op de operatietafel..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:38

Ga nog even verder en je heb 100 blz met fouten die gemaakt zijn en hoe slecht artsen zijn enz.

Laten we maar hopen dat de ziektes zichzelf oplossen of dat je over een tijdje zelf op internet kan zoeken wat je hebt.

Er worden fouten gemaakt en niet altijd eerlijk over gedaan.
Maar het is niet altijd makkelijk hoor voor een arts. Zie maar eens een diagnose te stellen met soms vage klachten of ???? enz. Wordt allemaal maar gedaan alsof ze niet kundig zijn of wat ik hier lees. Kom op jongens.

Mensen worden mondiger. Wij als pleeg krijgen ook niet altijd juiste informatie. Dan is het toch degelijk deels verantwoordelijkheid van de patiënt.

En eerlijk blijven ja dat moeten we wel. Bij ons is er al eens een flinke fout gemaakt. Bij ons is dit ook gelijk bekend gemaakt en gelijk eerlijkheid over gegeven. Zo ong. over alles.

Ik ga hier verder ook niet op in. Maar ik ga grotendeels mee met Eempiej.

Ik werk dan wel als pleeg. Heb zelf ook al een en ander meegemaakt. Ook genoeg fouten gemaakt. Maar ik ben wel van mening dat het meerendeel van de artsen dit niet expres doen. Soms is het idd beleid.
Wij moeten ook met minder personeel gaan werken met hogere zorgzwaarte. Bedbezetting bij ons is meer dan 100 % Soms tijden van 111%. We moeten dit gaan doen met minder mensen. Er wordt verwacht dat we zelfde kwaliteit blijven leveren............... tel maar uit. Dit gaat niet lukken.
We doen er alles aan om geen fouten te maken. Maar daar lever je dan ergens anders op in. Krijg je daar weer kritiek op. Dus ja

Nee je kan beter maar putjschepper worden en hopen dat je de putdeksel niet vergeet dicht te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:56

Tyke schreef:
Er worden fouten gemaakt en niet altijd eerlijk over gedaan.
Maar het is niet altijd makkelijk hoor voor een arts.

Ja, en wat heeft dat met elkaar te maken? Is het ok om fouten te maken (met soms doden tot gevolg) omdat het 'niet altijd makkelijk' is? Het gaat hier helemaal niet in eerste instantie om vergissingen, daar hebben de meeste (niet alle mensen maar wel de meesten) best begrip voor. Geef het toe, bied je excuses aan, los het op en veel mensen kunnen dat best accepteren.
Maar er zijn structurele problemen doordat artsen niet met elkaar kunnen communiceren. En vervolgens wordt dat ook nog eens toegedekt. Daar heb ik inderdaad bijzonder weinig begrip of respect voor. Hoe moeilijk ze het in andere opzichten ook hebben: pech gehad, geen excuus. Je hebt een bepaald beroep en dat hoor je behoorlijk uit te voeren.

Citaat:
Zie maar eens een diagnose te stellen met soms vage klachten of ???? enz. Wordt allemaal maar gedaan alsof ze niet kundig zijn of wat ik hier lees. Kom op jongens.

Daar gaat het hier zeker niet om, het gaat hier deels om dingen die artsen wel hadden moeten weten. (Vage klachten kan lastig zijn maar om het voorbeeld van Quellian te nemen: een kind in ademnood is een probleem.) En ten tweede om de beroerde manier waarop artsen daarmee omgaan. In plaats van open en eerlijk te zijn verzwijgen ze de problemen, schuiven ze de schuld op anderen af, werken het tegen als je informatie wilt opvragen etc.

Citaat:
Mensen worden mondiger. Wij als pleeg krijgen ook niet altijd juiste informatie. Dan is het toch degelijk deels verantwoordelijkheid van de patiënt.

Dat heeft hier niets mee te maken. Je kunt niet de fouten tegen elkaar wegstrepen, 'ok, de patient heeft iets verzuimd, nou mogen wij gratis een extra fout maken.'

Citaat:
Ik werk dan wel als pleeg. Heb zelf ook al een en ander meegemaakt. Ook genoeg fouten gemaakt. Maar ik ben wel van mening dat het meerendeel van de artsen dit niet expres doen. Soms is het idd beleid.

Dit moet ik misschien nog wat duidelijker stellen. Artsen die dit WEL expres zouden doen dienen in de gevangenis te belanden. Maar 'niet met opzet' is geen excuus. Je hebt professionele standaarden, en als een arts zich daar niet aan houdt, doet hij iets fout. Daar worden ze veel te weinig op aangesproken, maar juist bij artsen zouden de standaarden nog veel hoger moeten zijn.

Citaat:
Wij moeten ook met minder personeel gaan werken met hogere zorgzwaarte. Bedbezetting bij ons is meer dan 100 % Soms tijden van 111%. We moeten dit gaan doen met minder mensen. Er wordt verwacht dat we zelfde kwaliteit blijven leveren............... tel maar uit. Dit gaat niet lukken.

Lees mijn reacties even terug, voor wat ik daarvan vind. In de meeste genoemde fouten gaat het trouwens niet om een onderbezetting van de verpleegkundigen en dus is het excuus dat het om geld gaat gewoon niet waar. En een deel daarvan ontstaat omdat artsen onderling problemen hebben en niet goed communiceren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:57

Ik denk ook dat het niet zozeer de fouten zijn die maken dat mensen zo boos worden, maar de arrogantie waarmee fouten soms ontkend of gepareerd worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:01

Om heel eerlijk te zijn heb ik niet zoveel boodschap aan het "fouten maken is menselijk". Een fout protocol? heeft mijn vader het leven gekost, dat was gewoon niet nodig! Als er maar iemand de moeite had genomen zijn klachten serieus te nemen en hem niet had afgescheept met "zoek eerst zelf maar uit wat je hebt, dan kijken we wel verder". Het gaat verdorie hier om een technofoob van 73 jaar oud, die in zijn leven nooit meer heeft gedaan met een computer dan tekstverwerken en dan moest iemand anders wel eerst het tekstverwerkingsprogramma openen voor hem, want dat kon ie niet. Maar hij moest wel eerst eventjes zelf gaan uitzoeken wat hij mankeerde. Hoe dan? Internet? Had ie niet. Hij had geen computer en hij wilde ons, de familie, niet belasten met zijn ziek zijn en het opzoeken van symptomen. Bovendien zijn wij geen artsen/ verpleegkundigen, en konden niets met de informatie die hij gaf. Een prof zou dat wel moeten kunnen. Moet zo'n houding, die meer oudere mensen hebben, nou echt iemands leven kosten? Is het zo erg gesteld dat we het zelf maar moeten uitzoeken want ja, protocollen? En wil of kan je dat niet, ga dan maar gewoon dood, hebben we ook geen last meer van je?

Sorry, maar ik wordt giflink van posts die het gedrag van hulpverleners die gewoon concreet fout zijn en wat MENSENLEVENS KOST goedpraten!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:10

Wij praten niets goed. Zo lees je het misschien. Maar ik praat het zeker niet goed.

En nee die opmerking mogen wij niet maken. Denk dat wij als zorgverlener maar beter om kunnen gaan scholen naar een andere baan. Scheelt een hoop druk...............

Ik ben ook van mening dat fouten niet gemaakt mogen worden. Daar wordt ook veel aan gedaan om te voorkomen. Maar het is zo makkelijk als "leek" om te oordelen.
Er gebeuren dingen waarvan wordt gezegd er is een fout gemaakt. Maar is het altijd een fout............. kan ook fout gegaan zijn.

Ik praat niets goed. Maar wat ik hier lees wordt ik ook niet blij van hoe hulpverleners afgeschilderd worden.