Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:?Wervels schots en scheef bestaat ook niet echt
verootjoo schreef:maar dat word idd in de volksmond zo genoemd dat er wervels scheef staan. In de praktijk best onmogelijk als je ziet hoe ze vast zitten...
moonfish13 schreef:Ik heb het dus echt gehad dat als je je vinger langs mijn nek haalde dat je duidelijk er een uit het rijtje voelde staan hoor. No problem.
Echt zo scheef als een hoepel, toen heb ik een goede klap gemaakt een tijd daarvoor.
blondies schreef:Werkelijk schots en scheef kan niet zomaar recht gemanipuleerd worden, dan zit je met structurele fouten waar in het ergste geval een orthopeed aan te pas komt.
blondies schreef:de uitsteeksels van je nekwervels staan sowieso ongelijk
blondies schreef:Dat een wervel zo verschuift, dat het uitsteeksel naar links of rechts gaat, dat is maar 1 mogelijke vorm van scheefstand, systeem Sickesz heeft er nog 11.enkel aan die knobbel kun je niet zeggen of de wervel zelf scheef staat of niet.
Janneke2 schreef:verootjoo schreef:?Wervels schots en scheef bestaat ook niet echt
Hoezo dat dan...? De meeste scheefstanden zie je niet op rontgen, maar dat iets niet toont bij onderzoek X wil niet zeggen, dat het er niet is.verootjoo schreef:maar dat word idd in de volksmond zo genoemd dat er wervels scheef staan. In de praktijk best onmogelijk als je ziet hoe ze vast zitten...
Wervels HOREN idd niet scheef te staan en ze zitten NIET aan elkaar vast (de hemel behoede ons) maar per wervel zijn er 4 gewrichtjes met de 'buren'. Ieder gewrichtje kan helaas ontzet worden door gedoe van buitenaf. Hetzij een valpartij, hetzij een klap, hetzij iemand die "verkeerd manipuleert".
Janneke2 schreef:blondies schreef:de uitsteeksels van je nekwervels staan sowieso ongelijk
Nee.
Bij veel mensen KUN je helaas zien, dat de uitsteeksels niet recht boven elkaar zitten. Dat is jammer, het geeft niet bij iedereen klachten - maar het hoort niet.blondies schreef:Dat een wervel zo verschuift, dat het uitsteeksel naar links of rechts gaat, dat is maar 1 mogelijke vorm van scheefstand, systeem Sickesz heeft er nog 11.enkel aan die knobbel kun je niet zeggen of de wervel zelf scheef staat of niet.